supergirl skrev:
2657251 Man kan även ligga på gränsen till överträning. Det kommer inte som ett brev på posten och man får signaler innan. Dessutom är det betydligt lättare för en tjej att bli övertränad, speciellt om man inte äter tillräckligt. Killar har naturligt mer testosteron i kroppen och tål mer eftersom de återhämtar sig snabbare , dessutom är det endel killar som tillsätter extra testosteron vilket påskyndar återhämtningen ytterligare och därför blir de inte övertränade lika lätt.
Jag lyckades bli övertränad efter knappt 2 månader när jag började styrketräna men då körde jag hårt direkt från början och körde en del kondition också. det började med en envis förkylning lite halsont plus att jag vart lite tröttare än vanligt men jag ignorerade det. Tillslut kunde jag inte ens gå i en trappa utan att hjärtat skenade. När det gått så långt tar det lååååååång tid innan kroppen återhämtat sig. Better safe than sorry
Äh, tjejer har mindre testo och det i sig begränsar hur hårt ni fysiskt KAN träna, inte att ni lättare blir övertränade i den meningen.
Folk använder övertränad som något som är lätt att bli, det tar LÅNG tid och kräver en massa snedsteg innan man ens närmar sig. Att bli utbränd och att bli övertränad är solår från varandra.
Sporthojarn: Spelar ingen större roll egentligen. Men kör du varje muskel ordentligt bör 1gång per vecka räcka tills du kommit bra långt i byggandet.
OLDEN: Hehe vi får se, blir nog att tangera som junior och -100 iår om allt går bra så flyr jag till usa efter det
Hsb-Chrille: Till viss del håller jag med dig, dock är det inget faktum att bara för man har träningsverk så har man ätit fel. Jag äter exakt det jag ska, var dag och endå har jag träningsverk varje dag, året runt...
Stoppsladd: Whey80 är väl inte direkt något högvärdigt protein utan har dom billigast möjliga källorna i sig. Jag hade personligen satsat på ett lite dyrare protein då jag anser att det är din kropp du vill bygga, låt det kosta lite! Kan man köpa allt annat skit kan man lägga lite extra på sin kropp.
Släng i dig 3-4g omega 3, samt blanda proteinet innan läggdags med mjölk.. fettet slöar ner upptaget av vassle samt du får i dig kasein genom mjölken. Men visst kan du köpa ett kasein protein innan läggdags om du vill.
Kör hårt!