Söker tips&råd, har nyligen börjat träna på gymmet och målet är att bygga upp sig så fort som möjligt, dock utan att skada sig såklart, och utan en massa tillskott. Dessutom ska jag bygga på min kondition. Och visst, jag går till gymmet, men har ingen riktig kontroll över träningen känns det som. Jag kan alldeles för få övningar tror jag, visst, det finns maskiner för det mesta men om jag då tex vill träna tricep en dag, och kör med låt oss säga 6*3 med kanske 40 kilo (är nybörjare och klen som tusan), så kan jag köra det i triceppressen, men sen vet jag inga fler övningar för triceps. Det känns som att jag inte kan träna maximalt eller så effektivt som möjligt. Jag har helt enkelt för dålig koll på olika övningar man kan göra och hur jag bör träna (belastning, reps osv), för som jag har förstått det så ska man helst köra flera olika övningar på samma muskelgrupp, och då räcker ju inte en enda sorts maskin till?
Nån som har koll på vart jag kan skaffa scheman och övningar osv?
Målet är inte att bli BB utan att bli starkare än vad jag är, så att jag klarar mönstring&lumpen bättre. Är ca 18 år och 75kg tung på ca 190 cm...