5 kg på 1,5 månad var ju verkligen inte dåligt, det är troligen en stor del vätska och glykogen som fylls upp i musklerna då du tränat mycket tidigare.
Tränar du styrka två gånger i veckan så bör du nog köra en 2-split. Kör en dag med dragövningar och en med pressövningar i så fall...
Har du tänkt utöka till 4 dagar i veckan så gå tillbaka en sida eller två i tråden så ser du mitt rygg/axlar-pass samt armar.
Här är mitt
Bröst/mage-pass:
variera repsantal som du känner, det är inte så noga bara du inte kör väldigt lågt antal (under 4) ofta för det kan slita ganska hårt på leder osv.
Bänkpress 3 set
Hantelpress 2 set
Hantelflies 3 set
Lutande (ca 30-40 grader uppåtlutning) Bänkpress 2 set
Lutande Hantelpress 2 set
Lutande hantelflies 2 set
Har tillgång till pecdec- eller flies-maskin, kanske kabelmaskin så kör gärna lite där i olika vinklar och ersätt någon eller ett par av seten ovan med det om du vill. Variation är som sagt alltid positivt, speciellt om du tycker det blir roligare då.
Mage kan du köra som du känner; magmaskiner, situps med belastning osv. Sikta mot 6-10 reps per set och 5-6 set så blir det bra.
Ben:
Knäböj 3 set
Benpress 2 set
Benspark 2 set
Bencurl 2 set
Stela marklyft 3 set
Valfria vadövningar beroende på vad du har tillgängligt på gymmet, jag brukar köra sk. donkey raises där farsan sitter på min rygg när jag står frammåtlutad med händerna på en bänk, en upphöjning under fötterna och lyfter med vaderna. Ser jävligt perverst ut men tar bra på vaderna som tusan och jävligt kul är det!
Stående vadpress i smithmaskin är bra. Vadpress i benpressen är bra osv osv.
Fråga om det är något du undrar över.