Träningstråden

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Hur sköter man ovanstående situationen snyggt???
Första frågan jag ställer mig, hur ofta blir du bortbjuden på middag egentligen?
Att överäta någon gång då och då gör dig inte särskilt fet.
Annars får du väl helt enkelt bara säga att du mätt och belåten och verkligen inte får ner en bit till, det får dom ju acceptera.

Blir du bortbjuden ofta så får du kanske börja med förebyggande åtgärder, minimalt med matintag under dagen. Långt konditionspass följt av ett helkroppspass innan middagen så kan du njuta av maten.

:)
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Första frågan jag ställer mig, hur ofta blir du bortbjuden på middag egentligen?
Att överäta någon gång då och då gör dig inte särskilt fet.
Annars får du väl helt enkelt bara säga att du mätt och belåten och verkligen inte får ner en bit till, det får dom ju acceptera.

Blir du bortbjuden ofta så får du kanske börja med förebyggande åtgärder, minimalt med matintag under dagen. Långt konditionspass följt av ett helkroppspass innan middagen så kan du njuta av maten.

:)

Brukar bli något 3 av 4 helger: Födelsedagar, släktfirande, parmiddagar, helgbesök hos gamla vänner, allmänna högtider osv.
Jag överäter en gång i veckan :gnissla
Ofta i kombination med alkohol :gnissla

Edit: Men problemet är alltså att andra blir sura/känner sig obekväma om inte jag äter lika mkt efterrätt.
 
Last edited:

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Jag provar att slänga ut en fråga efter att läst inlägg #2903 av minimal.
Det är så att jag skall träna mina ben under grundträningsperioden (sept-jan) för att förbättra min explosiva styrka.
Varför...? är en cyklist som behöver träna mina explosiva egenskaper ( läs spurtegenskaper ).
För tillfället kör jag benböj/skivstång... men hur skall passen vara utformade ?
-Få reps och tungt ? Vad är pyramidreps ? finns det olika typer av knäböj (med skivstång) ?
Någon med erfarenhet som kan dela med sig av sina kunskaper ?
/Peter
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur mycket kläder har ni när ni springer i spåret på vintern?
Nej, jag har i princip aldrig sprungit ute på vintern (>0 grader).
Ja, jag förstår att frågan kan uppfattas som något korkad.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Hur mycket kläder har ni när ni springer i spåret på vintern?
Nej, jag har i princip aldrig sprungit ute på vintern (>0 grader).
Ja, jag förstår att frågan kan uppfattas som något korkad.
Så länge du inte ska bryta benet o ligga ute i nån skog utan mobil så ska du nog ha på dig mindre än du tror. Ha dock vantar och mössa på dig hur varm du än känner dig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så länge du inte ska bryta benet o ligga ute i nån skog utan mobil så ska du nog ha på dig mindre än du tror. Ha dock vantar och mössa på dig hur varm du än känner dig.

De gånger under hösten jag sprungit i ca 5gr så tycker jag det varit på gränsen med underställ och träningskläder över, mössa och handskar och även buff senast. Så jag undrar om det inte blir för kallt med mindre typ idag då det är 0, samtidigt måste man ju ha någon rörlighet kvar.
Springer man och fryser samtidigt är jag övertygad om att det är en garanti för förkylning.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
kan bara hålla med alla som säger att vilovecka är bra :) har inte tränat sen i måndags, kommer tillbaka och kör bröst idag, gjorde ett par godkända 100a i bänken och 4 reps i snebänk med 40kg hantlarna :) har aldrig använt dessa innan :)

förövrigt så är extrema dropset sjukt, har nog aldrig kännt mig såhä slut efter ett träningspass :yoparty
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Hur mycket kläder har ni när ni springer i spåret på vintern?
Nej, jag har i princip aldrig sprungit ute på vintern (>0 grader).
Ja, jag förstår att frågan kan uppfattas som något korkad.


Beror ju på i första hand vilket tempo du håller, bra tempo - mindre kläder, lågt tempo - mer kläder.

Jag kör så här: Ner till 10+, shorts och t-shirt.
Ner till 5+, shorts och underställs tröja och funktions t-shirt.
Ner till 0, ofodrade vindtäta byxor och jacka plus en funktions t-shirt.
Under 0, som ovan fast lägger till mössa och vantar, brukar dock åka av efter en stund då man blir varm.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
kan bara hålla med alla som säger att vilovecka är bra :) har inte tränat sen i måndags, kommer tillbaka och kör bröst idag, gjorde ett par godkända 100a i bänken och 4 reps i snebänk med 40kg hantlarna :) har aldrig använt dessa innan :)

förövrigt så är extrema dropset sjukt, har nog aldrig kännt mig såhä slut efter ett träningspass :yoparty

Vilovecka är grymt skönt och bra! Jag nästa vecka, ska bli skönt att vila ut

Ska köra 8 veckor träning och 1 v vila i framtiden
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Efedrin, vad vet ni om det?
En polare till mig tänker köpa det och tycker att jag också borde det, men jag tycker att det verkar skumt, eftersom sidan som säljer det inte nämner något som har med legalt/illegalt att göra, samt att dom säljer preparat som jag aldrig hört talas om.

Och är det dopingklassat så tänker jag inte börja med det, tycker att kombinationen protein/kreatin funkar perfekt.

Men somsagt, vad vet ni om det?

Edit: Mina hjärnceller är fortfarande inte igång sen gårdagen, jag sökte och fann mina svar. Men nu undrar jag istället om era erfarenheter med Efedrin.
Nej, jag tänkte inte börja med det, men kanske avråda polaren.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vad borde vara optimalt konditionshöjande träning?
För den som ska upp till elitnivå. Är det mest intervalträning som gäller, nån som testat nåt fungernade?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Efedrin, vad vet ni om det?
En polare till mig tänker köpa det och tycker att jag också borde det, men jag tycker att det verkar skumt, eftersom sidan som säljer det inte nämner något som har med legalt/illegalt att göra, samt att dom säljer preparat som jag aldrig hört talas om.

Och är det dopingklassat så tänker jag inte börja med det, tycker att kombinationen protein/kreatin funkar perfekt.

Men somsagt, vad vet ni om det?

Edit: Mina hjärnceller är fortfarande inte igång sen gårdagen, jag sökte och fann mina svar. Men nu undrar jag istället om era erfarenheter med Efedrin.
Nej, jag tänkte inte börja med det, men kanske avråda polaren.

" tycker att kombinationen protein/kreatin funkar perfekt." efedrin har inget gemensamt med de kosttillskott du nämner, efedrin används för att få extra energi under träning/stenhård deff. det ökar metabolismen väldigt lite men ger dig ändå energi att springa de där extra milen, de har även en viss antikatabol effekt vilket också är önskvärt under deff.

enkelt uttryckt, om du inte deffar stenhårt så är de inget preparat för dig, jag är osäker på hur lagligt det är men har för mig att det är läkemedelsklassat.

rent efedrin säljs inte på så många hemsidor vilket gör att jag tror jag vet vilken det är, och jag kan säga dig att inga av de preparaten de säljer är lagliga att använda sig av.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Vad borde vara optimalt konditionshöjande träning?
För den som ska upp till elitnivå. Är det mest intervalträning som gäller, nån som testat nåt fungernade?
Skidåkning och löpning skulle jag säga.
Mixat intervaller och långpass, intensitet helt beroende på vilken nivå man är på.
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Har gett mig fan på att gå upp i vikt nu, ökat på frukosten med ~1000 kcal... vipps har man gått upp 1kg på en vecka :D Styrkan ökar i motsvarande hastighet även den :)
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Det är stabilt att ÖKA frukosten med 1000 kcal.
Fantastiskt vad bra man ökar på gymmet med ett ordentligt kaloriintag. :)

Hehe ja det är segt men det går ner. Ca 2000kcal trycker jag i mig till frukost nu, men då äter jag bara 3-4 gånger på dag också.
Ja varje gång jag ökat i vikt så har jag slått PB i någon övning, det är helt otroligt vilken skillnad det gör.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu är jag förkyld igen och har dessutom 4dgr i Sovjet coming up så jag skulle vilja skifta fokus från min egen träning till andras för en stund:
Vad är de här stora bollarna för dumt påfund? Det jag fått lära mig är att styrketräning skall utföras strikt och kontrollerat och inte gungandes och guppandes, fan vad de där bollarna är korkade. Som att köra styrketräning i en hoppborg, man blir så irriterad. Och alla jädra puckon som ligger och åmar sig på de där bollarna på alla möjliga sätt. Säg mig en enda anledning till att en mjuk boll är bättre att lägga fötterna på när man gör sit ups än att göra dito på en fast bänk.

Lycka till att övertyga mig, lycka till säger jag bara. :4skrika
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top