Hur mycket kläder har ni när ni springer i spåret på vintern?
Nej, jag har i princip aldrig sprungit ute på vintern (>0 grader).
Ja, jag förstår att frågan kan uppfattas som något korkad.
Personligen tycker jag att man ska splitta mindre och stimulera proteinsyntesen i hela kroppen flera gånger i veckan istället för bara 1 gång.Funderar på 5-split istället för 4.. för att få passen lite kortare och mer intensiva
tror ni om detta?
Rygg
Axlar + triceps
Bröst + biceps
Traps + underarmar + mage
Ben
5 dar i veckan istället för 4
Så kör jag nu, jag har kört helkropp och halvkropp tidigare men detta funkar bäst för mig. Jag kör axlar, rygg+mage, bröst+mage(ej samma som dagen innan), ben, armar.Funderar på 5-split istället för 4.. för att få passen lite kortare och mer intensiva
tror ni om detta?
Rygg
Axlar + triceps
Bröst + biceps
Traps + underarmar + mage
Ben
5 dar i veckan istället för 4
Så kör jag nu, jag har kört helkropp och halvkropp tidigare men detta funkar bäst för mig. Jag kör axlar, rygg+mage, bröst+mage(ej samma som dagen innan), ben, armar.
Muscle protein FSR in both legs at 4 h (T: 162 ± 76 %; UT: 108 ± 62 %, P < 0.01 versus rest) with the increase in the T leg being significantly higher than in the UT leg at this time (P < 0.01). At 28 h post-exercise, FSR in the T leg had returned to resting levels; however, the rate of protein synthesis in the UT leg remained elevated above resting (70 ± 49%, P < 0.01).
Jag kör just nu 50/50 styrka och kondition och vill gärna prova kreatin. Men som jag har förstått det så fungerar inte kreatinet så bra om man koniditons tränar mycket. stämmer det? har även sett att det finns kreatin fr konditionträning, fungera den även för styrketräning?
Många frågor så ni kan ju svara på det ni kan
Hur definierar du konditionsträna mycket?Jag kör just nu 50/50 styrka och kondition och vill gärna prova kreatin. Men som jag har förstått det så fungerar inte kreatinet så bra om man koniditons tränar mycket. stämmer det? har även sett att det finns kreatin fr konditionträning, fungera den även för styrketräning?
Många frågor så ni kan ju svara på det ni kan
Hur definierar du konditionsträna mycket?
Rör det sig om några kilometers löpning några dagar i veckan så gör det minimal skillnad.
Ok, det ska nog gå bra.nån mil 2 ggr i veckan
Ok, det ska nog gå bra.
-edit ot-
Snubblade över en bild på en kille som tävlat i styrkelyft som deffat lite. Man blir tydligen ganska stor av att köra lågrep på mark, knäböj och bänk och äta mat.
Det är inte alls dumt att köra så, träna på bara. Vilovecka kanske behövs om man tränar riktigt mycket och hårt.Tjenare
Tänkte fråga en sak om det är okej.
Har börjat träna tillsammans med en tjej på jobbet.
Vi kör simning (1000m) varannan dag och kondis och styrka varannan (i ca 1 h). Detta gör vi tisdag till fredag (ibalnad måndagar med) med vila lördag, söndag och ibland måndag.
Är det dumt att köra så?
För min del vill jag bränna fett, underhålla muskler och komma i form i allmänhet. Vi har kört på i 4 veckor nu och jag börjar märka resultat, vill gärna att det fortsätter så
Läste lite här nämligen att man skall vila var 6e vecka? Är det något som rekommenderas? Eller är det om man kör varenda dag?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3296605#post3296605
Jättetacksam för lite guidning i träningsträsket
Det är inte alls dumt att köra så, träna på bara. Vilovecka kanske behövs om man tränar riktigt mycket och hårt.
Om ni känner att ni behöver återhämta er lite så kan ni lägga in lite längre vila.
Vad braaa ..för det känns bra att köra såhär. Tror jag skulle tappa sugen av en vilovecka.
Går dit kl 7 innan frulle och kör och drar till jobbet sedan och äter frukost där. Det enda som är jobbigt är när klockan ringer och man vet att man skulle kunna sova 1.5 timme till om man inte gick till gymmet. Det är då man får tänka på känslan man har när man sitter i bastun efteråt och kan vara stolt..det brukar funka..ibland
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |