Hinkas
Sege säger: KÖR!
Jag igen.. Med mina elsladdar till underarmar
Fick sån smak för det här med att träna underarmar att det blev nog lite väl mycket. I fredags när jag körde rygg/axlar/triceps så kände jag en liten smärta i underarmen. Precis "på benet" och mellan handleden & armbågen.
Kändes lite som man fått en smäll eller så. Tänkte inte mer på det och körde vidare mitt pass och avsluta med lite omvänd bicepcurl. Kände lite smärta men körde vidare.
Vila under helgen och igår var det dags för bröst/biceps. Körde tre bröstövningar som gick kanon. Sen var det dags för lite biceps.
Körde följande övning:
Med 10kilo på varje sida. När jag kom upp lägst upp så gjorde de så satans ont i armen att jag trodde jag brutit den Länge sen jag hade så ont.
Dum som man är så gick jag ner på 7.5kg på varje sida och körde 3x10. Ont gjorde det men inte värre än att man kunde hålla ut. Var bara sista dm upp till hakan som jag kände smärtan och hoppade just den biten.
Kände inget imorse tills jag skulle slänga en SJpall i en container.
Sving sving & F-N , lika ont igen.
Jag är ju inte dummare än att jag förstår att jag kör för mycket underarmar mot vad musklerna klarar av. Samt att det var helidiotiskt att köra trots att det gjorde ont (men vill ju bli som det stora grabbarna med mückler! Då måste man ju ligga i lite).
Men min fråga är, vad har man lyckats med? Efter jag svingade SJpallen så gör det ont utan att jag rör armen. Inte så att det smärtar, men de känns.
Är muskeln överbelastad? Räcker det om man vilar lite så blir det bra igen?
Kan man köra vidare på andra övningar så länge det inte gör ont i armen eller ska man lägga ner allt vad överkropp heter tills det känns bra igen? :boring
//H
Jag hade samma problem med just denna övning och det var helt enkelt en sorts inflamation, jag kan fortfarande inte köra bicepscurl med sådan stång med "rätt" vikter på. Jag fick det förklarat av en på gymmet att det är grip muskeln som ställer till det, han hade haft samma problem och var tvungen att skära isär en skumgummimadrass och ha i händerna när han körde för att inte nypa för hårt.
Jag har löst det som så att jag kör koncentrationscurl med hantel istället eftersom att du då kan hålla en annan vinkel på armen och därmed belastar den annorlunda men fortfarande får samma kontakt i biceps. Hoppas du förstår hur jag menar.