Träningstråden

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
tänk på sommaren och hur du ska chocka alla vänninorna med 6packet
IKON4e6061a360885dae44b4aee976f45c0367eee695c6.gif

Jag tänker på skinnstället :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nån som har nå tips på hur man tränar underarmarna bra?
Börja träna för några månader sen och det går grymt bra, (tycker jag själv iaf) än så länge. Starkare blir man men det händer inte så där jättemycket på muskelfronten.. Jaja, de kommer nog. Men, underarmarna!! Finns det nå bra övningar?

Den jag hittat som "tar mest" är att sitta ner med underarmarna på låren (handflatan uppåt) och sen vrida handleden upp & ner med en skivstång i handen. Men det måste finnas fler sätt att träna just underarmen. Tips? Gärna med bra beskrivning alt. bild på övningen.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Nån som har nå tips på hur man tränar underarmarna bra?
Börja träna för några månader sen och det går grymt bra, (tycker jag själv iaf) än så länge. Starkare blir man men det händer inte så där jättemycket på muskelfronten.. Jaja, de kommer nog. Men, underarmarna!! Finns det nå bra övningar?

Den jag hittat som "tar mest" är att sitta ner med underarmarna på låren (handflatan uppåt) och sen vrida handleden upp & ner med en skivstång i handen. Men det måste finnas fler sätt att träna just underarmen. Tips? Gärna med bra beskrivning alt. bild på övningen.

Den är bra. En annan som är riktigt bra, är att köra omvänd bicepscurl (vänd händerna dvs) och lyft bara till 90 grader. Tar inte mkt på biceps, men jäkligt mkt på underarmarna

jag kör båda 2 + den övningen som du kör, fast omvänd
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Den är bra. En annan som är riktigt bra, är att köra omvänd bicepscurl (vänd händerna dvs) och lyft bara till 90 grader. Tar inte mkt på biceps, men jäkligt mkt på underarmarna

jag kör båda 2 + den övningen som du kör, fast omvänd

Att jag inte tänkt på det. Får prova den imorgon & se hur det känns.

Förstår jag dig rätt om du menar att man istället för att ha handflatorna uppåt så kan man även ha dem neråt och vända handen uppåt & neråt? Provade den idag men damn! vilken skillnad i styrka det var. Orkade knappt hålla i stången med lite vikt på kontra att göra 3x12 med handflatan uppåt.. Men det är väl bara kämpa på antar jag! :D

Tack för tipset BTW, uppskattas!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Att jag inte tänkt på det. Får prova den imorgon & se hur det känns.

Förstår jag dig rätt om du menar att man istället för att ha handflatorna uppåt så kan man även ha dem neråt och vända handen uppåt & neråt? Provade den idag men damn! vilken skillnad i styrka det var. Orkade knappt hålla i stången med lite vikt på kontra att göra 3x12 med handflatan uppåt.. Men det är väl bara kämpa på antar jag! :D

Tack för tipset BTW, uppskattas!


Precis. Det är ju en motsatt rörelse och borde ta på motsatta muskeln i underarmen. Mmm mkt stor skillnad. Får gå ner 20kg
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Nån som har nå tips på hur man tränar underarmarna bra?
Börja träna för några månader sen och det går grymt bra, (tycker jag själv iaf) än så länge. Starkare blir man men det händer inte så där jättemycket på muskelfronten.. Jaja, de kommer nog. Men, underarmarna!! Finns det nå bra övningar?

Omvänd bicepscurl, grippers, handledscurl med viktplattor mm..
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Underarmscurl med hantel eller stång är allt du nånsin kommer behöva för dom. Sen kör du resterande av kroppen ordentligt så växer dom.
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Underarmscurl med hantel eller stång är allt du nånsin kommer behöva för dom. Sen kör du resterande av kroppen ordentligt så växer dom.

Har inte hängt med så mycket i tråden men hur går det för dig? Inga bilder och sparsamt med kommentarer på sistone. Ställer du upp i Luciapokalen?
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Jag mörkar lite och håller just nu på att tömma så man mår ju inte speciellt super direkt.
Jo jag kör Lucia, bara man får börja fylla nu ska det nog bli bra =)

Nu är det dags att gå, får vi se om benen bär....
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag mörkar lite och håller just nu på att tömma så man mår ju inte speciellt super direkt.
Jo jag kör Lucia, bara man får börja fylla nu ska det nog bli bra =)

Nu är det dags att gå, får vi se om benen bär....

hehe förstår du inte mår helt prima just nu :( själv bulkar man och mår otroligt bra ;) om man bortser från överdrivna mättnadskänslor :gnissla

ser fram emot att se dina resultat sen :tummenupp kämpa på :pannkyss

Jag tänker på skinnstället :)

usch ja :gnissla mitt skinnställ kommer inte ha någon vidare passform till sommaren :näsblod men det är positivt :D
 
Last edited:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Jag mörkar lite och håller just nu på att tömma så man mår ju inte speciellt super direkt.
Jo jag kör Lucia, bara man får börja fylla nu ska det nog bli bra =)

Nu är det dags att gå, får vi se om benen bär....

:yoparty

Synd att man ska jobba den veckan men jag ska hålla utkik efter bilder iaf. Av det jag sett hittills så kan det ju inte gå annat än bra.

Lycka till :tummenupp

//RMT
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Underarmscurl = den övning jag redan kör? Alltså sittandes med antingen skivstång eller hantel och vicka handleden upp & ner? Tycker den tar grymt bra iaf! :träningsvärk

Provade omvänd bicepscurl idag och den var en höjdare! Men damn va klen man är i underarmarna :D

Grippers? Vad är det? :n00b
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Tackar grabbar! Är i mitt livs form just nu och en del tyngre än sist.
Bara laddning och vätsketömningen fungerar bra så jävlar.
Längtar till offseason träning när man slipper cardio o bara kan lyfta tungt :p för att inte nämna all mat....
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Tackar grabbar! Är i mitt livs form just nu och en del tyngre än sist.
Bara laddning och vätsketömningen fungerar bra så jävlar.
Längtar till offseason träning när man slipper cardio o bara kan lyfta tungt :p för att inte nämna all mat....

Good luckers.... som vanligt vill vi se bilder :tungan
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Tackar grabbar! Är i mitt livs form just nu och en del tyngre än sist.
Bara laddning och vätsketömningen fungerar bra så jävlar.
Längtar till offseason träning när man slipper cardio o bara kan lyfta tungt :p för att inte nämna all mat....

du får gärna döda mig för att jag inte vet detta, men är det denna helgen eller nästa som gäller :confused:

hur som helst lycka till :tummenupp snart får du njuta av mat igen :hihi


på tal om mat, jag har aldrig gillat omelett, men idag var jag tvungen att testa igen, så slängde ihop en fin tonfiskomelett och några stekta ägg till det, satans gott var det iaf :yoparty
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Överbelastade underarmar?!

Jag igen.. Med mina elsladdar till underarmar :D

Fick sån smak för det här med att träna underarmar att det blev nog lite väl mycket. I fredags när jag körde rygg/axlar/triceps så kände jag en liten smärta i underarmen. Precis "på benet" och mellan handleden & armbågen.
Kändes lite som man fått en smäll eller så. Tänkte inte mer på det och körde vidare mitt pass och avsluta med lite omvänd bicepcurl. Kände lite smärta men körde vidare.

Vila under helgen och igår var det dags för bröst/biceps. Körde tre bröstövningar som gick kanon. Sen var det dags för lite biceps.
Körde följande övning:
biceps-exercises-preacher-curls.gif


Med 10kilo på varje sida. När jag kom upp lägst upp så gjorde de så satans ont i armen att jag trodde jag brutit den :näsblod Länge sen jag hade så ont.
Dum som man är så gick jag ner på 7.5kg på varje sida och körde 3x10. Ont gjorde det men inte värre än att man kunde hålla ut. Var bara sista dm upp till hakan som jag kände smärtan och hoppade just den biten.
Kände inget imorse tills jag skulle slänga en SJpall i en container.
Sving sving & F-N :huvet, lika ont igen.

Jag är ju inte dummare än att jag förstår att jag kör för mycket underarmar mot vad musklerna klarar av. Samt att det var helidiotiskt att köra trots att det gjorde ont (men vill ju bli som det stora grabbarna med mückler! Då måste man ju ligga i lite).

Men min fråga är, vad har man lyckats med? Efter jag svingade SJpallen så gör det ont utan att jag rör armen. Inte så att det smärtar, men de känns.
Är muskeln överbelastad? Räcker det om man vilar lite så blir det bra igen?
Kan man köra vidare på andra övningar så länge det inte gör ont i armen eller ska man lägga ner allt vad överkropp heter tills det känns bra igen? :boring

//H
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top