Träningstråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja jag värmer upp ordentligt innan men t.ex. i bänkpress, där kan man hålla i stången på olika sätt, så låser jag händerna i 90 graders lutning och har stångens tyngd i mitten på handflatan. Om jag då går tillräckligt tungt så kan det göra ont som att handlederna är så tunna, men det är fullt möjligt att jag håller fel.

Det är fullt möjligt som du säger att jag bara inte orkar äta lika mycket om jag inte tränar och att det är därför jag går ner i vikt.

Ville bara dela med mig av mina tips som att det funkar bra för mig. Var ej meningen att ifrågasätta någon.

Träna på!
Mvh
/T
Om du låser nävarna i 90 grader och tar upp all belstning på lederna så kan jag förstå att det gör ont. Räta upp händerna så kraften går "rätt" väg igenom leden.
Jag förstår om du tycker det är ostabilt osv, men så är det i början efter träning så kommer musklerna i underarmarna växt på sig så du kan hålla stången som folk.

Jag har en liten fundering som jag har gått o funderat på ett tag.
Jag är student nu, och har då en hel del fritid o träna på, så jag hamnar på 5-6 pass iveckan. Sen ibland då så jobbar jag extra och kör lastbil.
Jag njuter inte en sekund av att köra lastbil, jag vill bara jobba klart o ta mig hem igen.
Så oftast blir det kliva upp tidigt, proteindrink innan jobbet sen jobbar man 8-12h utan just nån mat alls enbart för att man ska ta sig därifrån fort.
Jag vet att det är jätte dumt, men det är som det är.

Frågan då som följer, hur mycket träning förstör man egentligen med ett sånt pass?

Ja, det är svårt att svara på, men nån kanske har nån liten fysiologi utbildning o vet hur kroppen reagerar lite mer ingående. Att man börjar förbränna musklern för att kroppen inte har nån ny energi det vet jag. Men hur mycket förbränner den på en halv dag?

Det är bara nåt jag har funderat på ett tag och nu slänger jag upp den bara för skojs skull.
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Om du låser nävarna i 90 grader och tar upp all belstning på lederna så kan jag förstå att det gör ont. Räta upp händerna så kraften går "rätt" väg igenom leden.
Jag förstår om du tycker det är ostabilt osv, men så är det i början efter träning så kommer musklerna i underarmarna växt på sig så du kan hålla stången som folk.

Jag har en liten fundering som jag har gått o funderat på ett tag.
Jag är student nu, och har då en hel del fritid o träna på, så jag hamnar på 5-6 pass iveckan. Sen ibland då så jobbar jag extra och kör lastbil.
Jag njuter inte en sekund av att köra lastbil, jag vill bara jobba klart o ta mig hem igen.
Så oftast blir det kliva upp tidigt, proteindrink innan jobbet sen jobbar man 8-12h utan just nån mat alls enbart för att man ska ta sig därifrån fort.
Jag vet att det är jätte dumt, men det är som det är.

Frågan då som följer, hur mycket träning förstör man egentligen med ett sånt pass?

Ja, det är svårt att svara på, men nån kanske har nån liten fysiologi utbildning o vet hur kroppen reagerar lite mer ingående. Att man börjar förbränna musklern för att kroppen inte har nån ny energi det vet jag. Men hur mycket förbränner den på en halv dag?

Det är bara nåt jag har funderat på ett tag och nu slänger jag upp den bara för skojs skull.

om du inte får i dig något mellan 8-12 och bara dricker en proteindrink till frukost så är ett tips att iaf se till att den innehåller långsamt protein, sen kan du baka egna "bars" som du käkar medans du kör http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=57388&highlight=egna+proteinbars

det svarar visserligen inte på din fråga men kan hjälpa dig att undvika det :)
 

Norrman

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Erfurt
Hoj
690 SMC-R -14, 660 SMC -04, TT600E -97
Frågan då som följer, hur mycket träning förstör man egentligen med ett sånt pass?
Att man börjar förbränna musklern för att kroppen inte har nån ny energi det vet jag. Men hur mycket förbränner den på en halv dag?

En massa faktorer spelar in. Men du börjar inte förbränna muskler så fort du är utan mat nån timme. Ett underskott kan lätt kompenseras senare på dagen. Försök se i ett lite större perspektiv. Kalori in minus kalori ut som avgör.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
om du inte får i dig något mellan 8-12 och bara dricker en proteindrink till frukost så är ett tips att iaf se till att den innehåller långsamt protein, sen kan du baka egna "bars" som du käkar medans du kör http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=57388&highlight=egna+proteinbars

det svarar visserligen inte på din fråga men kan hjälpa dig att undvika det :)
Fanken, det har jag aldrig ens tänkt på att man kan göra. Men så är man ju ingen Mat-Tina heller. :hihi

Tack, det ska grejas n¨ån kväll när disken är bortkastad. :tummenupp

En massa faktorer spelar in. Men du börjar inte förbränna muskler så fort du är utan mat nån timme. Ett underskott kan lätt kompenseras senare på dagen. Försök se i ett lite större perspektiv. Kalori in minus kalori ut som avgör.
Nä, nån timme är det väl inte riktigt frågn om. Man käkar på kvällen innan, sen "frukosten" och sen lång pass på jobbet med, oftast, distrubition. Man sitter inte bara still hela dan.

Jag räknade inte med att få "11,5 % av dina muskler försvinnerpå 6,75h" utan mer bara en liten diskussion om det hela. :)
 
Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Frågan då som följer, hur mycket träning förstör man egentligen med ett sånt pass?

Ja, det är svårt att svara på, men nån kanske har nån liten fysiologi utbildning o vet hur kroppen reagerar lite mer ingående. Att man börjar förbränna musklern för att kroppen inte har nån ny energi det vet jag. Men hur mycket förbränner den på en halv dag?
Inget, förmodligen. Bara resten av dagens energi intag är tillräckligt för att upprätthålla energibalans. Men jag hade ju rekommenderat en större frukost, annars finns det väl en del saker du kan äta/dricka medan du kör?

-edit-
Det finns ju faktiskt relativt framgångsrika personer inom fitness/BB som bara äter en gång per dag, Seth Roland t ex.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hoppsan, det där vart ju raka motsatsen till vad jag hade förväntat mig. :)
Det låter ju faktiskt bra, man får svulla ordentligt när man kommer hem bara.


Problemet med maten och lastbilen är ju att jag vill hem. Finns det dosvärmare i bilen så kan man äta medans man kör, annars blir man i princip utan.

Det är ju ett val jag gör, helt klart. Men nu ska jag ta o göra protein bars o börja ta med, då blir det ju bättre iallafall. :tummenupp
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
köpte nyligen en rätt intressant tränings bok för att boosta min motivation och hitta på lite nya saker.
de stod en hel del intressanta saker om just kossten.
OM man bara vill bygga muskler så effektivt som möjligt måste man äta hisskliga mängder. kroppen vill inte ha muskler de är tunga klumpiga och tar massa energi. som om man inte hela tiden ser till att vara på pluss sidan så kommer kroppen inte ödsla med energin för att bygga upp muskler.
de står att man helst ska ligga 500kca + hela tiden.
nu är ju detta lite mera extrem tränings fall men de låter ju vettigt.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
köpte nyligen en rätt intressant tränings bok för att boosta min motivation och hitta på lite nya saker.
de stod en hel del intressanta saker om just kossten.
OM man bara vill bygga muskler så effektivt som möjligt måste man äta hisskliga mängder. kroppen vill inte ha muskler de är tunga klumpiga och tar massa energi. som om man inte hela tiden ser till att vara på pluss sidan så kommer kroppen inte ödsla med energin för att bygga upp muskler.
de står att man helst ska ligga 500kca + hela tiden.
nu är ju detta lite mera extrem tränings fall men de låter ju vettigt.

det stämmer absolut.
 

Norrman

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Erfurt
Hoj
690 SMC-R -14, 660 SMC -04, TT600E -97
köpte nyligen en rätt intressant tränings bok för att boosta min motivation och hitta på lite nya saker.
de stod en hel del intressanta saker om just kossten.
OM man bara vill bygga muskler så effektivt som möjligt måste man äta hisskliga mängder. kroppen vill inte ha muskler de är tunga klumpiga och tar massa energi. som om man inte hela tiden ser till att vara på pluss sidan så kommer kroppen inte ödsla med energin för att bygga upp muskler.
de står att man helst ska ligga 500kca + hela tiden.
nu är ju detta lite mera extrem tränings fall men de låter ju vettigt.

500 kcal är rätt saftigt. Räkna med att gå upp en del i fett oxå! Om du är nybörjare kan du tom bygga på underskott. Själv ligger jag på kalorijämvikt ungefär, och ökar rätt hyfsat ändå. Och slipper sån jävla bulkform.
Våga Vägra Bulka :)
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
500 kcal är rätt saftigt. Räkna med att gå upp en del i fett oxå! Om du är nybörjare kan du tom bygga på underskott. Själv ligger jag på kalorijämvikt ungefär, och ökar rätt hyfsat ändå. Och slipper sån jävla bulkform.
Våga Vägra Bulka :)

helt klart man kommer ju få lite hull:D jag kör personligen inte efter detta då jag inte har problem med att äta tillräckligt äter kanske för mycket.
en kollega till mig köpte boken sammtidigt han är rätt stor rent allmänt men han kör efter de dära äter som en hel häst men shit vilken muskel ökning han fick växte grymt mycke på bara 2 månader.

http://www.bokus.com/b/9789185225637.html?pt=search_result
här är boken kan rekomendera den för såväl nybörjare som de lite mera erfarna massa info om kost. jätte bra tips vid skador vad som orsakar dem och hur man ska träna bort dem. även hela schema med övningar.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Det är ju i princip ett linjärt förhållande mellan energiintag och muskeltillväxt, energiintag har större inflytande än proteinintag på kvävebalansen.
uid07e15.gif
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Hur är dagsformen hos våra tränande sporthojsmedlemmar då? Någon som vågar lägga upp bild? :)
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02

Bifogat

  • CIMG0253web.gif
    CIMG0253web.gif
    77.2 KB · Visningar: 62
  • CIMG0254web.gif
    CIMG0254web.gif
    73.5 KB · Visningar: 94
  • CIMG0264web.gif
    CIMG0264web.gif
    81.4 KB · Visningar: 87
  • CIMG0129.JPG
    CIMG0129.JPG
    58.7 KB · Visningar: 74

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Jag provade lite löpartekniktips som jag hittade på www.crossfit.com och förbättrade min tid på 3km med 30 sekunder. Dessutom körde jag hälften i träningstempo idag, tills jag förstod att det gick fortare i träningstempo än det gick i maxtempo för två månader sen, efter det körde jag i maxtempo ;)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Bildbevis? :tuttar



Som sagt, du behöver inte skylla på något för det ser riktigt köttigt ut!

Här kommer min dagsform: 91kg 185cm, påväg från ~102kg ner till 85. (från idag förutom krabban som är någon vecka gammal).

nämde i bänkpress tråden att jag ska mörka tills december och det tänker jag hålla ;);)

och det där ser jäkligt bra ut :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Öhh.. träningsfreak!

Om man bara tänkte bränna lite fett sådär. Hur ska man springa då? Långsamt och långt?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top