Ricken
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 19 Apr 2004
- Hoj
- RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Om du låser nävarna i 90 grader och tar upp all belstning på lederna så kan jag förstå att det gör ont. Räta upp händerna så kraften går "rätt" väg igenom leden.Ja jag värmer upp ordentligt innan men t.ex. i bänkpress, där kan man hålla i stången på olika sätt, så låser jag händerna i 90 graders lutning och har stångens tyngd i mitten på handflatan. Om jag då går tillräckligt tungt så kan det göra ont som att handlederna är så tunna, men det är fullt möjligt att jag håller fel.
Det är fullt möjligt som du säger att jag bara inte orkar äta lika mycket om jag inte tränar och att det är därför jag går ner i vikt.
Ville bara dela med mig av mina tips som att det funkar bra för mig. Var ej meningen att ifrågasätta någon.
Träna på!
Mvh
/T
Jag förstår om du tycker det är ostabilt osv, men så är det i början efter träning så kommer musklerna i underarmarna växt på sig så du kan hålla stången som folk.
Jag har en liten fundering som jag har gått o funderat på ett tag.
Jag är student nu, och har då en hel del fritid o träna på, så jag hamnar på 5-6 pass iveckan. Sen ibland då så jobbar jag extra och kör lastbil.
Jag njuter inte en sekund av att köra lastbil, jag vill bara jobba klart o ta mig hem igen.
Så oftast blir det kliva upp tidigt, proteindrink innan jobbet sen jobbar man 8-12h utan just nån mat alls enbart för att man ska ta sig därifrån fort.
Jag vet att det är jätte dumt, men det är som det är.
Frågan då som följer, hur mycket träning förstör man egentligen med ett sånt pass?
Ja, det är svårt att svara på, men nån kanske har nån liten fysiologi utbildning o vet hur kroppen reagerar lite mer ingående. Att man börjar förbränna musklern för att kroppen inte har nån ny energi det vet jag. Men hur mycket förbränner den på en halv dag?
Det är bara nåt jag har funderat på ett tag och nu slänger jag upp den bara för skojs skull.
Last edited: