Träningstråden

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Svårt att se på bilderna men det ser ju ut att finnas lite kött, bra triceps!

Jag är 185cm

hehe lite av tanken att dölja vad jag har ju ;) föresten så skiljer det iaf 3-4 månader på bilderna, har inte insett innan hur värdelös "före" bilden ser ut :gnissla

anledningen till att jag undrade din längd var för att jämföra dina bilder med min spegel :rodnar :D:D

Ääääh Skit i allt det där
:pannkyss
Så länge det finns kläder i stretch mtrl ,så finns det hopp!:yoparty

haha när du skriver det tänker jag bara på bilder på coleman i sina rosa tights :D:D
 
Last edited:

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
jag och träningspolarn gjorde en upptäckt på gymmet sist att bisepsen inte gick hela vägen ner till armvecket? bulen sitter liksom 2cm innan ska de vara så kan ni inte kolla tycker de ser hel konstigt ut.:gnissla
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
jag och träningspolarn gjorde en upptäckt på gymmet sist att bisepsen inte gick hela vägen ner till armvecket? bulen sitter liksom 2cm innan ska de vara så kan ni inte kolla tycker de ser hel konstigt ut.:gnissla

Muskelfästena sitter olika på olika personer, det är helt genetiskt och går troligtvis inte att göra något åt, det kan se bättre ut med mera massa dock :)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Rosen: Det var nog årets sämsta visa formen bilder :) Omöjligt att se förutsättningarna på dom, men det var säkert lite tanken samtidigt.

Vogge: Ingen biceps fäster ända i armvecket, hur ska man då kunna böja armen normalt?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Rosen: Det var nog årets sämsta visa formen bilder :) Omöjligt att se förutsättningarna på dom, men det var säkert lite tanken samtidigt.

Vogge: Ingen biceps fäster ända i armvecket, hur ska man då kunna böja armen normalt?

självklart var det tanken :) kan ju inte visa allt på en gång :D:D
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
Sådär, då har man inte tränat på 1 månad, bara käkat skräpmat och druckit öl. Grattis till mig själv, vågar inte ens väga mig :huvet
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nu vart det slut på vilan. Har vilat i 6 veckor nu. Under den tiden har jag dessutom konsumerat enorma mängder alkohol och en hel del skräpmat. Usch och fy. Tillbaks till allvaret i morgon!
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
Nu så kallar det första amfibieregementet på mig och vill att jag ska komma och extramönstra för röjdyk. jag har inga större problem med något av momenten för utom ett, en övning som kallas dyknollan. Den går ut på att man ska simma 25 meter under vattnet, ner till 4 meters djup där man ska ta på sig cyklop och fenor, blåsa ur cyklopet och sedan gå upp till ytan.
Så min fråga är finns det några tips angående undervattenssimmning som gör att det inte går åt så mycket luft eller är det bara att träna lungkapacitet som satan nu?
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
njaa, enda tipset är att vara sa lugn och metodisk du kan med simmandet. sa att luften tar slut langsammare. Sen sa om du inte hört det innan andas ett par djupa snabbt innan du tar slutgiltiga inandningen, eftersom detta kommer sänka koldioxidhalten i blodet (mycket koldioxid i blodet sänker pH och det är just lagt pH som kroppen reagerar pa när den känner att den maste ha luft NU!)

later som en ganska straffig övning men det ska nog ga bra.

Nu så kallar det första amfibieregementet på mig och vill att jag ska komma och extramönstra för röjdyk. jag har inga större problem med något av momenten för utom ett, en övning som kallas dyknollan. Den går ut på att man ska simma 25 meter under vattnet, ner till 4 meters djup där man ska ta på sig cyklop och fenor, blåsa ur cyklopet och sedan gå upp till ytan.
Så min fråga är finns det några tips angående undervattenssimmning som gör att det inte går åt så mycket luft eller är det bara att träna lungkapacitet som satan nu?
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
njaa, enda tipset är att vara sa lugn och metodisk du kan med simmandet. sa att luften tar slut langsammare. Sen sa om du inte hört det innan andas ett par djupa snabbt innan du tar slutgiltiga inandningen, eftersom detta kommer sänka koldioxidhalten i blodet (mycket koldioxid i blodet sänker pH och det är just lagt pH som kroppen reagerar pa när den känner att den maste ha luft NU!)

later som en ganska straffig övning men det ska nog ga bra.

Tackar ska pröva nästa gång jag simmar:tummenupp
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
45min milen

Hej,
Hur lång tid och hur mycket träning krävs det för att springa en mil under 45min?
Jag har aldrig "löpt" seriöst bara sporadiskt kortare sträckor, senast var nog 5-6 år sedan.
Tränar däremot regelbundet MMA och lite styrketräning så min kondis borde ju inte vara jättedålig men det är ju mer intervallträning. Om jag skulle tippa så springer jag väl milen på ca 1h idag :va
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hej,
Hur lång tid och hur mycket träning krävs det för att springa en mil under 45min?
Jag har aldrig "löpt" seriöst bara sporadiskt kortare sträckor, senast var nog 5-6 år sedan.
Tränar däremot regelbundet MMA och lite styrketräning så min kondis borde ju inte vara jättedålig men det är ju mer intervallträning. Om jag skulle tippa så springer jag väl milen på ca 1h idag :va
Det där är ju väldigt individuellt.

Jag spelade fotboll förr o spran på runt 42, nu springer jag ingenting utan promenerar med hunden 4-5ggr om dan, jag springer nog milen idag på 52~.

Det går inte att säga att du behvöer 3,8v träning med 2 pass i veckan för att komma under 45.

Löp på bara så kommer du under innan det är klart.
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Nu så kallar det första amfibieregementet på mig och vill att jag ska komma och extramönstra för röjdyk. jag har inga större problem med något av momenten för utom ett, en övning som kallas dyknollan. Den går ut på att man ska simma 25 meter under vattnet, ner till 4 meters djup där man ska ta på sig cyklop och fenor, blåsa ur cyklopet och sedan gå upp till ytan.
Så min fråga är finns det några tips angående undervattenssimmning som gör att det inte går åt så mycket luft eller är det bara att träna lungkapacitet som satan nu?
Kör den gamla hederliga hålla andan träningen flera gånger per dag + uvsimning så löser det sig nog. Gäller att hålla bra tempo hela vägen och inte köra för fort lr långsamt. Grymt drygt när man ska blåsa ut luften på slutet :)

Hej,
Hur lång tid och hur mycket träning krävs det för att springa en mil under 45min?
Jag har aldrig "löpt" seriöst bara sporadiskt kortare sträckor, senast var nog 5-6 år sedan.
Tränar däremot regelbundet MMA och lite styrketräning så min kondis borde ju inte vara jättedålig men det är ju mer intervallträning. Om jag skulle tippa så springer jag väl milen på ca 1h idag :va
Jag är inte direkt i mitt livs topform men springer 5km på knappt 25 min. Det beror nog mest på hur disciplinerad du är med träningen :) Men milen på 45 minuter är inte direkt något ouppnåligt mål så kör hårt och konsekvent så kan det gå relativt fort.
 
Last edited:

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Ok Ricken & Hulster,

Då kanske man skall ut i löparspåret istället för att sitta här o slappa :D
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Hej,
Hur lång tid och hur mycket träning krävs det för att springa en mil under 45min?
Jag har aldrig "löpt" seriöst bara sporadiskt kortare sträckor, senast var nog 5-6 år sedan.
Tränar däremot regelbundet MMA och lite styrketräning så min kondis borde ju inte vara jättedålig men det är ju mer intervallträning. Om jag skulle tippa så springer jag väl milen på ca 1h idag :va

som sagt individuellt. intervallknalla i backar mycket och kom ihåg vilan så går det nog rätt fort.
 

Dominator-Rocks

Guest
:tungan Har precis dragit av ett pass (2,5 tim) på wiiboarden (wii fit)
:2cool


Jag är helt slut nu, mestadels kört stepup :ghey

Nu belönar jag mig själv med lite Pringles Hot n spicy och en iskall Mariestads 3,5 :hoppskratt
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
lägger upp två nytagna bilder, en avslappnad och en taskig krabba (måste använda en bättre kamera, skakar för mycket när jag flexar)
 

Bifogat

  • 2DSC00514.jpg
    2DSC00514.jpg
    105.6 KB · Visningar: 87
  • 2DSC00520.jpg
    2DSC00520.jpg
    104.9 KB · Visningar: 99

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
lägger upp två nytagna bilder, en avslappnad och en taskig krabba (måste använda en bättre kamera, skakar för mycket när jag flexar)

Helvete, du var ju hyffsat grov du! Riktigt bra armar och axlar, men jag tycker det ser ut som du behöver prioritera brösten lite mera. Du kanske har sagt det förut men vikt, längd och hur länge har du tränat? :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top