Träningstråden

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Hmm...det beror ju förstås på. :va


:)

Men jag menade...finns det någon minimigräns för hur långt man ska springa för bra fettförbränning, eller är det individuellt beroende på fysik hos repsektive person?
Nä, det beror ju bara på hur stort kaloriunderskott du vill hamna på. Du behöver inte springa alls för att skapa ett sådant, bara ändra kosten. Precis som du kan springa 25 km om dagen utan att gå ner i vikt, om du möter kaloribehovet för dagen.

Men ju längre och oftare man springer, desto svårare blir det ju att äta ikapp det man förbrukat.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Nä, det beror ju bara på hur stort kaloriunderskott du vill hamna på. Du behöver inte springa alls för att skapa ett sådant, bara ändra kosten. Precis som du kan springa 25 km om dagen utan att gå ner i vikt, om du möter kaloribehovet för dagen.

OK!

Och jag vet inte ens om jag vill hamna på kaloriunderskott. Förövrigt har jag rätt dålig koll på sånt. Alltså att veta vad olika mat innehåller. Jag äter sånt som tillhör "vanlig" kost men undviker rena sötsaker. Tränar gör jag mest för att investera i en bra framtida hälsa och för att jag är träningsberoende. :)
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
OK!

Och jag vet inte ens om jag vill hamna på kaloriunderskott. Förövrigt har jag rätt dålig koll på sånt. Alltså att veta vad olika mat innehåller. Jag äter sånt som tillhör "vanlig" kost men undviker rena sötsaker. Tränar gör jag mest för att investera i en bra framtida hälsa och för att jag är träningsberoende. :)
Då kan man inte gå ner i fettvikt heller.
Träna på och ät som vanligt, det säkrar för ett långt och friskt liv. :tummenupp
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jäklar vad mycket tyngre man kan lyfta när man har någon man inte känner att spot:a en :D:D

Minimal: hur gör jag för att anmäla mig till LP :va när jag försöker navigera på sidan och kommer till anmälningssidan står det bara att sista anmälningsdatum VAR 13 november :va på en annan sida står det att det ska finnas ett formulär någonstans men jag kan inte hitta det :(
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
jäklar vad mycket tyngre man kan lyfta när man har någon man inte känner att spot:a en :D:D

Minimal: hur gör jag för att anmäla mig till LP :va när jag försöker navigera på sidan och kommer till anmälningssidan står det bara att sista anmälningsdatum VAR 13 november :va på en annan sida står det att det ska finnas ett formulär någonstans men jag kan inte hitta det :(

Du får vänta till runt september, då kommer årets lucia "sida" och du anmäler dig där. Du måste ha någon att tävla för så du vet, och licens kan du skaffa direkt om du har nån att tävla för på www.skkf.org

Vilken klass hade du tänkt tävla i? Och vilken gren?

Lycka till!
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Du får vänta till runt september, då kommer årets lucia "sida" och du anmäler dig där. Du måste ha någon att tävla för så du vet, och licens kan du skaffa direkt om du har nån att tävla för på www.skkf.org

Vilken klass hade du tänkt tävla i? Och vilken gren?

Lycka till!

aha okej :)

jag visste inte att det var ett krav men det ska väl gå att ordna :D:D

det är BB som gäller och eftersom jag inte tänker offra muskler så är det under 80kg

tackar :tummenupp
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Jo tror det finns sidor på nätet där man kan få "köpa" genom dom, men det kostar ju. Gå till några lokala gym och hör med dom om dom har möjlighet (kostar 1500/år för en förening att få vara med) Du kan tävla för vilken förening som helst i Sverige. Kolla annars skkf hemsidan efter länkar.

Hur lång är du? Samt vad tippar du väga in på?
Lycka till nu! Och jag hoppas du visar formen nångång under dieten iaf!
Jag sitter bland publiken eller kanske vi syns backstage om ja coachar iår.

kör nu hårt som fan! Bullshit efforts = Bullshit results!
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jo tror det finns sidor på nätet där man kan få "köpa" genom dom, men det kostar ju. Gå till några lokala gym och hör med dom om dom har möjlighet (kostar 1500/år för en förening att få vara med) Du kan tävla för vilken förening som helst i Sverige. Kolla annars skkf hemsidan efter länkar.

Hur lång är du? Samt vad tippar du väga in på?
Lycka till nu! Och jag hoppas du visar formen nångång under dieten iaf!
Jag sitter bland publiken eller kanske vi syns backstage om ja coachar iår.

kör nu hårt som fan! Bullshit efforts = Bullshit results!

mitt nuvarande gymkort går ut i sommar och där är ett gym i stan som har ett team med en del tävlande redan så har tänkt jag ska höra med dem.

jag är cirka 177 lång, tyvärr lär jag väga in på typ 72-73 :( bilder på formen får vi se hur det blir :D trodde ju du skulle tävla själv iår?

kör alltid fullt ut ;)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
mitt nuvarande gymkort går ut i sommar och där är ett gym i stan som har ett team med en del tävlande redan så har tänkt jag ska höra med dem.

jag är cirka 177 lång, tyvärr lär jag väga in på typ 72-73 :( bilder på formen får vi se hur det blir :D trodde ju du skulle tävla själv iår?

kör alltid fullt ut ;)

Sikta på att bli så hård du kan, iofs svårt första gångerna men det går om man e ute i tid och har bra hjälp.
Nä, nu ska jag lägga på mig :) Nästa år blir det ett par tävlingar om det går som det ska.
På tal om det ska ben krossas ordentligt nu. :yoparty
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Sikta på att bli så hård du kan, iofs svårt första gångerna men det går om man e ute i tid och har bra hjälp.
Nä, nu ska jag lägga på mig :) Nästa år blir det ett par tävlingar om det går som det ska.
På tal om det ska ben krossas ordentligt nu. :yoparty

jo det har jag tänkt, ska satsa på att komma ner så långt det bara går i fett och vatten, men som du säger är det en hel vetenskap man måste lära sig :D:D

ah okej, det borde jag kanske göra egentligen, men jag är så tävlingssugen :D

lycka till med benen :tummenupp själv kom jag precis tillbaka efter ett mycket nedslående ryggpass :( känns som att ingenting gick rätt men jag kämpade mig genom det iaf :)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
påklädda bilder på mig :)

andra bilden så bör jag ha vägt 80kg småfet, första bilden är tagen idag, morgonvikt 75kg deffad, mellan bilderna har jag varit uppe och nosat på 87kg.

EDIT: hsb hur lång är du?
 

Bifogat

  • DSC00497.JPG
    DSC00497.JPG
    95.3 KB · Visningar: 140
  • DSC00675.jpg
    DSC00675.jpg
    206.2 KB · Visningar: 119
Last edited:

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
jo det har jag tänkt, ska satsa på att komma ner så långt det bara går i fett och vatten, men som du säger är det en hel vetenskap man måste lära sig :D:D

ah okej, det borde jag kanske göra egentligen, men jag är så tävlingssugen :D

lycka till med benen :tummenupp själv kom jag precis tillbaka efter ett mycket nedslående ryggpass :( känns som att ingenting gick rätt men jag kämpade mig genom det iaf :)

Ääääh Skit i allt det där
:pannkyss
Så länge det finns kläder i stretch mtrl ,så finns det hopp!:yoparty
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
påklädda bilder på mig :)

andra bilden så bör jag ha vägt 80kg småfet, första bilden är tagen idag, morgonvikt 75kg deffad, mellan bilderna har jag varit uppe och nosat på 87kg.

EDIT: hsb hur lång är du?

Svårt att se på bilderna men det ser ju ut att finnas lite kött, bra triceps!

Jag är 185cm
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top