Träningstråden

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Helvete, du var ju hyffsat grov du! Riktigt bra armar och axlar, men jag tycker det ser ut som du behöver prioritera brösten lite mera. Du kanske har sagt det förut men vikt, längd och hur länge har du tränat? :)

jo brösten och vaderna är mina sämsta muskelgrupper :( ligger på ungefär 85kg just nu på ca 178cm har tränat rätt exakt i två år men började lära mig hur man ska äta för ett år sen :)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Rosen: Du har ju en sonyericsson, självutlösare och inte i en spegel då ;)
Men det ser ut som det händer nåt, du har ju bra tid kvar till Lucia eller Dc så du lär ju hinna om du har allt planerat. Får instämma att brösten släpar rätt mycke, axlarna kommer se fina ut när du e riktigt hård sen, fibrer e fint! :)
Kämpa på med brösten nu och slit som ett jävla djur!
Nu är det 1 timme sen jävlar ska armarna få sig en chock dom sent glömmer.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Rosen: Du har ju en sonyericsson, självutlösare och inte i en spegel då ;)
Men det ser ut som det händer nåt, du har ju bra tid kvar till Lucia eller Dc så du lär ju hinna om du har allt planerat. Får instämma att brösten släpar rätt mycke, axlarna kommer se fina ut när du e riktigt hård sen, fibrer e fint! :)
Kämpa på med brösten nu och slit som ett jävla djur!
Nu är det 1 timme sen jävlar ska armarna få sig en chock dom sent glömmer.

jo jag har tänkt på det med självutlösare med men då blir det så jäkla svårt att se om bilden kommer bli bra :D kommer precis tillbaka från ett bröstpass som inte liknade något pass jag kört förut :) angående axlarna och fibrer så ser jag hur de spelar under huden varje gång jag tränar :D:D

tyvärr kommer jag inte tävla i år (tyvärr och tyvärr det är mitt eget val) massa anledningar men det avgörande är att jag inte tänker ställa mig på scenen om jag inte trivs med vad jag ser :)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Äh hade det varit så hade jag aldrig ställt mig där... eller jo kanske om 10 år. Det är en bra erfarenhet och man lär sig. Kan ju vara så att du använder axlarna mycket i bänken och därför har det blitt så. Lycka till hur du än väljer att göra. Mitt råd är dock att fortsätta dieta tills du är i bra form (och god tid att hinna till tävlingen) och sedan bestämma dig, kanske ladda kroppen nån dag + pumpa upp så du får en blick om hur det kanske kommer se ut på scen.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Äh hade det varit så hade jag aldrig ställt mig där... eller jo kanske om 10 år. Det är en bra erfarenhet och man lär sig. Kan ju vara så att du använder axlarna mycket i bänken och därför har det blitt så. Lycka till hur du än väljer att göra. Mitt råd är dock att fortsätta dieta tills du är i bra form (och god tid att hinna till tävlingen) och sedan bestämma dig, kanske ladda kroppen nån dag + pumpa upp så du får en blick om hur det kanske kommer se ut på scen.

jo jag tror också att jag kopplar in axlar och triceps för mycket i bröst övningar, så jag håller på och sänker vikterna och jagar kontakt istället för att förbättre tekniken. och jag gick av en deff för ett par veckor sen och det var då jag insåg att jag inte trivdes med vad jag såg. och med ungefär 4 månader kvar så känns det för tight för att fixa det som inte står rätt till.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
lägger upp två nytagna bilder, en avslappnad och en taskig krabba (måste använda en bättre kamera, skakar för mycket när jag flexar)
Och dig kallade jag för plutten för två år sen.

Okej jag vet att det står nånstans men jag hittar inte var, så.
Har nån ett tränningsprogram för att få dom här bilderna att likna varandra mer? :hihi
attachment.php

FIGHT_CLUB_300x298.jpg


Mao inget muskelberg men välltrännad.

Om nån kan tipsa om ett bra gym i norrort. Samt någon rolig sport att koppla tränningen till så blir jag djupt tacksam :D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Några frågor:

Om man löptränar/joggar en del, hur lägga upp på bästa sätt för att kombinera
a) fettförbränning
och
b) muskelbyggnad

Min hockeykompis påstår att man bygger bra med muskler vid rätt sorts löpning. Han har för övrigt i princip världens största så han är trovärdig.
Grejen är ju att man inte orkar köra ben dagen efter man sprungit.

Vidare, vilotid på muskelträning vet jag men vilotid mellan löp-pass x 2 och mellan löp-pass och muskelträning vet jag inget om.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Och dig kallade jag för plutten för två år sen.

Okej jag vet att det står nånstans men jag hittar inte var, så.
Har nån ett tränningsprogram för att få dom här bilderna att likna varandra mer? :hihi
attachment.php

FIGHT_CLUB_300x298.jpg


Mao inget muskelberg men välltrännad.

Om nån kan tipsa om ett bra gym i norrort. Samt någon rolig sport att koppla tränningen till så blir jag djupt tacksam :D
En massa personer kommer att säga åt dig att du bara behöver banta för att Brad har en kvinnokropp utan fett. Det tycker inte jag.

Men, deff är en stor del av det iaf, sen föreslår jag något brottarorienterad träning, eller box-orienterad.

Några frågor:

Om man löptränar/joggar en del, hur lägga upp på bästa sätt för att kombinera
a) fettförbränning
och
b) muskelbyggnad

Min hockeykompis påstår att man bygger bra med muskler vid rätt sorts löpning. Han har för övrigt i princip världens största så han är trovärdig.
Grejen är ju att man inte orkar köra ben dagen efter man sprungit.

Vidare, vilotid på muskelträning vet jag men vilotid mellan löp-pass x 2 och mellan löp-pass och muskelträning vet jag inget om.
Världens största vad?

Överanalysera inte, träna mycket, 2-3 löppass per vecka och 2-3 styrkepass per vecka är lagom. Kör intensiva styrkepass och kör igenom kroppen minst en gång per vecka, variera löpningen med backträning, långdistans, kortdistans och intervaller.

Ha en vilodag för benen efter intervallpass och backpass, men efter övriga löppass kan du styrketräna efter. Vila varje muskelgrupp helst 2-3 dagar innan du tränar den igen, eller vila tills den känns fräsch.

Ät så du blir mätt, går du ner i vikt, ät mer, går du upp i vikt, ät mindre. Står du stilla i vikt och tränar så både bygger du muskler och blir av med fett.

Men viktigast av allt är bara att du tränar. Detaljerna är inte så viktiga som folk (Personliga tränare, kosttillskottsproducenter och annat löst pack) vill få dig att tro. Fan, Usain Bolts kost består ju av friterad kyckling och majsröra med smör.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Världens största vad?

Nej lår faktiskt men jag missade skriva ut det. :gnissla

variera löpningen med backträning, långdistans, kortdistans och intervaller.

Kan du ge exempel på effektiv backträning och intervallträning?

Ät så du blir mätt, går du ner i vikt, ät mer, går du upp i vikt, ät mindre. Står du stilla i vikt och tränar så både bygger du muskler och blir av med fett.

Ditt svar är enkelt, pragmatiskt och trevligt. :)
Men, här stöter vi på patrull tycker jag:
Jag struntar i vikten, jag vill ha perfekt balans mellan fettförbränning och muskeluppbyggnad dock. Det kanske svåraste att uppnå? Bränner man för mycket fett får man äcklig Sixten Herrgård-Marathon-kropp. Bränner man för lite ser man ut som en tungviktsboxare med ölkagge. Jag vill bara se ut som Dolph Lundgren gjorde (lång, stark, len), är det för mycket begärt? :gråta
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Kan du ge exempel på effektiv backträning och intervallträning?

Hitta en brant, lång backe. Spring uppför den i ca 1-2 minuter, gå ner. Upprepa.

Intervallträning: Värm upp genom att jogga i några minuter, spring till en väg med lyktstolpar eller likannde föremål med jämt mellanrum. Spring i högt tempo två lyktstolpslängder och gå en. Upprepa tills du känner dig färdig.

Viktigt med intervaller är ju att du inte går ut för hårt i början och att du inte blir för bekväm när du vänjer dig.

Ditt svar är enkelt, pragmatiskt och trevligt. :)
Men, här stöter vi på patrull tycker jag:
Jag struntar i vikten, jag vill ha perfekt balans mellan fettförbränning och muskeluppbyggnad dock. Det kanske svåraste att uppnå? Bränner man för mycket fett får man äcklig Sixten Herrgård-Marathon-kropp. Bränner man för lite ser man ut som en tungviktsboxare med ölkagge. Jag vill bara se ut som Dolph Lundgren gjorde (lång, stark, len), är det för mycket begärt? :gråta

Dolph dopade, värt att tänka på kanske? :rolleyes:

Det är omöjligt att säga vad/hur/när du ska äta för att uppnå ett visst mål, utan du får justera kosten allt eftersom. Att stå stilla i vikt trots träning är ett tecken på att för allt fett du bränner så bygger du lika mycket muskler, det har inte så mycket med din målvikt att göra.

Känner du att du vill bli större så fortsätt träna men ät mer. Bränner du inte tillräckligt mycket fett så fortsätt träna men ät mindre.

Att förändra sin kropp är ett långt projekt och inget du uppnår på några månader. Däremot lär du se skillnad efter bara några veckor.

Kör hårt nu.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hitta en brant, lång backe. Spring uppför den i ca 1-2 minuter, gå ner. Upprepa.

Hur många ggr?
Ca?
Jag har en vidrig en i "mitt" spår.


Att förändra sin kropp är ett långt projekt och inget du uppnår på några månader. Däremot lär du se skillnad efter bara några veckor.

Kör hårt nu.

Jo jag vet, jag är inte riktigt så nybörjare som jag gillar att ge sken av. Har gymat till och från sedan 1995 och är nu inne i en period om 3-6 pass/vecka sedan januari 2006, snittade 5 pass per vecka förra året men jag tror man kan förbättra sig hela tiden.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Hur många ggr?
Ca?
Jag har en vidrig en i "mitt" spår.

Tja, känn dig fram, börja med en 5-10 gånger. När du känner dig hemma med backträning så ökar du på, och vid det laget så känner du ungefär själv hur många gånger du bör springa.

Jo jag vet, jag är inte riktigt så nybörjare som jag gillar att ge sken av. Har gymat till och från sedan 1995 och är nu inne i en period om 3-6 pass/vecka sedan januari 2006, snittade 5 pass per vecka förra året men jag tror man kan förbättra sig hela tiden.

Då kan du ju det här. Lycka till!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tja, känn dig fram, börja med en 5-10 gånger. När du känner dig hemma med backträning så ökar du på, och vid det laget så känner du ungefär själv hur många gånger du bör springa.

Vad är egentligen syftet, kondition eller förbränning eller muskelbyggnad?

Då kan du ju det här. Lycka till!

Nä, tror aldrig man kan nog. Lyssnar gärna in folks synpunkter.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Jag struntar i vikten, jag vill ha perfekt balans mellan fettförbränning och muskeluppbyggnad dock. Det kanske svåraste att uppnå?...
Med tanke på hur länge du varit en tränande individ så är det i princip omöjligt för dig att bränna fett och lägga på sig muskelmassa samtidigt. Du får helt enkelt bestämma dig för vad du vill göra.

Behålla/minimera förslust av muskelmassa och tappa fett = träna och ligg på energiunderskott
Öka i muskelmassa och fett = träna och ligg på kaloriöverskott

Fettförslust får man genom att framkalla ett kaloriunderskott under en längre period, om du så sitter i soffan och låter bli att äta eller springer och äter.
Person a som äter 3500 kcal och har ett behov på 4000 kcal genom träning går ner lika mycket i fettvikt som person b som äter 2000 men har ett behov på 2500 kcal och inte tränar.
 
Last edited:

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
vill ha råd , jag har fan blivit tjock på riktigt . kondition har jag dock.

Allt har satt sig rätt fram på magen och jag börjar fan få mansbröst :mad:

Vafan ska jag göra Vad är det bästa sättet att bli av med det på .
Ska jag kanske bege mig till nån kostrådgivare o träna röven av mig .
Har ett jäkligt hårt jobb springer runt o klättrar på tak hela dagarna osv.
o bankar plåt , så man orkar ju inte alltid dra iväg o träna på gym varje dag i veckan heller.
 

Chaan

TDR 125 RR
Gick med
29 May 2006
Ort
Stockholm Väst
Hoj
TDR 125
Diet-tips mot överflödssamhällets sjukdomar: socker detox ("energi detox") - sluta med socker sluta med vetemjöl. När man vant sig vid pannkakor gjorda på vetemjöl ett helt liv och limpor så tar det verkligen emot att äta proteinrika kikärtspannkakor (eller varför inte extra nyttiga kikärtspannkakor med spenat) - men det går över! När man vant sig av med socker i teet, kaffet, varm choklad, osv så anpassar sig kroppen till det nya lägre energiintaget och till slut även smaksystemet. Då kan man börja äta socker, sirap och honung igen och känner smaken av bara en klick när man tidigare kanske slevade i sig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Med tanke på hur länge du varit en tränande individ så är det i princip omöjligt för dig att bränna fett och lägga på sig muskelmassa samtidigt. Du får helt enkelt bestämma dig för vad du vill göra.
Behålla/minimera förslust av muskelmassa och tappa fett = träna och ligg på energiunderskottÖka i muskelmassa och fett = träna och ligg på kaloriöverskott

Fettförslust får man genom att framkalla ett kaloriunderskott under en längre period, om du så sitter i soffan och låter bli att äta eller springer och äter.
Person a som äter 3500 kcal och har ett behov på 4000 kcal genom träning går ner lika mycket i fettvikt som person b som äter 2000 men har ett behov på 2500 kcal och inte tränar.
Idag 12:45

Omöjligt kan det väl inte vara.
Men bra jäkla svårt verkar det.
Menar du att du tycker jag ska, för att bränna fett och bibehålla muskler, ska fortsätta träna muskler och/eller kondition?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top