Träningstråden

Dominator-Rocks

Guest
Men vänta nu...du tränar väl inte bara på koffeintabletter?? :va

Ska du träna sådär hårt måste du se till att äta riktigt ordentligt. Kroppen behöver näring och bränsle för att kunna tillgodose sig träningen.

Ät, kör hårt, vila!! Å sen börjar du om. :)

Jag vet att det är lätt att bli beroende av träning :rolleyes: Ju mer man tränar...desto ännu mer vill man träna och man ökar dosen. Men ibland får man lixom medvetet hejda sig, för att ge kroppen en chans till återhämtning.

Man får ha koll på sitt beroende helt enkelt.

Lycka till! :tummenupp

//M

Har precis kört ett pass på crossen, grillade fläskfile´i ugnen och kokade morätter under tiden, så nu sitter jag här med en tallrik fläskfile och kokta morötter :)

Duger det?

Mmm

TAck!
Edit: Finns det några nackdelar med att träna med koffein som hjälp?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har precis kört ett pass på crossen, grillade fläskfile´i ugnen och kokade morätter under tiden, så nu sitter jag här med en tallrik fläskfile och kokta morötter :)

Duger det?

Mmm

TAck!
Edit: Finns det några nackdelar med att träna med koffein som hjälp?
Vätskebrist..
Koffein driver ut vatten ur kroppen.
Vatten är din vän.

Stoppa i dig lite sånna där potatisar eller ris til maten oxå.
 

Dominator-Rocks

Guest
Vätskebrist..
Koffein driver ut vatten ur kroppen.
Vatten är din vän.

Stoppa i dig lite sånna där potatisar eller ris til maten oxå.

Måste man ha det, enligt den där gaymetoden så behöver man väll inte äta sånt bjäfs.

Jag dricker 1 liter vatten direkt efter träningspassen! :tummenupp

Jag har stendålig koll på det här med mat, alltid haft.


När jag styrketränade aktivt back in the days så drack jag sånna där proteindrinkar så man fick i sig vad man skulle.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Måste man ha det, enligt den där gaymetoden så behöver man väll inte äta sånt bjäfs.

Jag dricker 1 liter vatten direkt efter träningspassen! :tummenupp

Jag har stendålig koll på det här med mat, alltid haft.


När jag styrketränade aktivt back in the days så drack jag sånna där proteindrinkar så man fick i sig vad man skulle.
Bantningsmetoder ska du inte hålla på med om du ska bygga.
Eller vad är syftet med träningen?

Protein käkar jag med, men äter ju ändå rikligt med mat.

Det finns folk här som kan det där betydligt bättre än jag, dom kanske kan yttra sig lite oxå.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Måste man ha det, enligt den där gaymetoden så behöver man väll inte äta sånt bjäfs.

Jag dricker 1 liter vatten direkt efter träningspassen! :tummenupp

Jag har stendålig koll på det här med mat, alltid haft.


När jag styrketränade aktivt back in the days så drack jag sånna där proteindrinkar så man fick i sig vad man skulle.

se till att drick före och under passet :) sen resten kan vi ta efter jag kommer tillbaka från dagens gympass :D
 

Dominator-Rocks

Guest
Bantningsmetoder ska du inte hålla på med om du ska bygga.
Eller vad är syftet med träningen?

Protein käkar jag med, men äter ju ändå rikligt med mat.

Det finns folk här som kan det där betydligt bättre än jag, dom kanske kan yttra sig lite oxå.

Det är inte muskelträning i första hand, bara shape´a´ upp kroppen lite får jag mersmak så kanske det blir tal om ren styrketräning framöver.

se till att drick före och under passet :) sen resten kan vi ta efter jag kommer tillbaka från dagens gympass :D

Före brukar jag dra nått glas 30-40 cl sen tränar jag på det allt ifrån 30min upp till 3tim om jag kör mountainbike.

Varför är det viktigt att dricka undertiden?
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Phu!
Kom hem från gymmet för en stund sedan, körde 5st axelövningar och 1 trapsövning idag, skulle nog kanske ha tagit en till trapsövning men hade så dålig fantasi att jag inte kom på någon att köra...
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Det är inte muskelträning i första hand, bara shape´a´ upp kroppen lite får jag mersmak så kanske det blir tal om ren styrketräning framöver.



Före brukar jag dra nått glas 30-40 cl sen tränar jag på det allt ifrån 30min upp till 3tim om jag kör mountainbike.

Varför är det viktigt att dricka undertiden?

från egen erfarenhet (med detta sagt så gäller det kanske inte alla) så vet jag att jag mår mycket bättre efteråt om jag fyllt på med vätska i samma takt som jag förlorat den :) jag får antagligen i mig mer vatten än jag gör av mig, men så länge jag inte dricker allt förmycket så är det positivt :)
 

Dominator-Rocks

Guest
från egen erfarenhet (med detta sagt så gäller det kanske inte alla) så vet jag att jag mår mycket bättre efteråt om jag fyllt på med vätska i samma takt som jag förlorat den :) jag får antagligen i mig mer vatten än jag gör av mig, men så länge jag inte dricker allt förmycket så är det positivt :)

Får ha en flarra vid crossen nästa gång då, för när jag tränar på den så sprutar verkligen svetten om mig!

Kan tipsa om Team sportias "cross", jag är sjukt nöjd med den!
http://teamsportia.se/produkter/traning/stryketraning/extreme-fit-ct-829/

776011_-Extreme-Fit-Ct-829_l.jpg
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hur pass mycket sanning VS placebo är det i en produkt som Rage?
Tänkte man skulle komma igång och börja träna igen. Tidigare körde jag alltid på en banan & en Red Bull/Burn etc innan man träna och TYCKTE att man blev starkare/orkade mer under ett pass. Får man ut något av Rage eller är det samma placeboeffekt som av min tidigare "kur"?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hur pass mycket sanning VS placebo är det i en produkt som Rage?
Tänkte man skulle komma igång och börja träna igen. Tidigare körde jag alltid på en banan & en Red Bull/Burn etc innan man träna och TYCKTE att man blev starkare/orkade mer under ett pass. Får man ut något av Rage eller är det samma placeboeffekt som av min tidigare "kur"?


Börja med maltodextrin och vassleprotein innan och efter passen innan du börjar med sånna produkter, tycker jag. Har inte provat Rage och dylika pulver men det känns som att starta i fel ände
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hur pass mycket sanning VS placebo är det i en produkt som Rage?
Tänkte man skulle komma igång och börja träna igen. Tidigare körde jag alltid på en banan & en Red Bull/Burn etc innan man träna och TYCKTE att man blev starkare/orkade mer under ett pass. Får man ut något av Rage eller är det samma placeboeffekt som av min tidigare "kur"?

Just Rage upplever jag som väldigt vass. Du för avsevärt bättre pump och muskelkontakt än om du kör utan. Du blir även piggare, speciellt om du tar en 200mg koffeintablett till också.
Jag kan träna hårdare och längre med Rage än utan. Jag har ökat mycket i vikter sen jag började med Pre-workout produkter.
Sen känner jag även att jag inte behöver lika mycket vila mellan seten, och efter ett helt pass så känner jag mig knappt trött, vilket jag tycker är irriterande, för jag vill vara helt slut efter ett pass.
Jag körde bla Massacra innan, mycket bra produkt det också, men Rage är vassare och mycket billigare dessutom.
Angående placebo, visst blir man påverkad av allt man läser, men jag försöker läsa omdömen från privatpersoner innan jag handlar och Rage verkade mkt bra, vilket den även var.

Men: för bra resultat krävs ju bra kost, så sköter du kosten så kommer nog Rage funka bra. :tummenupp
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Just Rage upplever jag som väldigt vass. Du för avsevärt bättre pump och muskelkontakt än om du kör utan. Du blir även piggare, speciellt om du tar en 200mg koffeintablett till också.
Jag kan träna hårdare och längre med Rage än utan. Jag har ökat mycket i vikter sen jag började med Pre-workout produkter.
Sen känner jag även att jag inte behöver lika mycket vila mellan seten, och efter ett helt pass så känner jag mig knappt trött, vilket jag tycker är irriterande, för jag vill vara helt slut efter ett pass.
Jag körde bla Massacra innan, mycket bra produkt det också, men Rage är vassare och mycket billigare dessutom.
Angående placebo, visst blir man påverkad av allt man läser, men jag försöker läsa omdömen från privatpersoner innan jag handlar och Rage verkade mkt bra, vilket den även var.

Men: för bra resultat krävs ju bra kost, så sköter du kosten så kommer nog Rage funka bra. :tummenupp

Produkten innehåller ju i stort sett bara ämnen som binder vatten till kroppen, några fetter som kroppen använder som energi, lite vitaminer, koffein etc..

Rage är ju förvisso rätt billig, så why not - men i kombination med vassle som ökar proteinsyntesen, och gärna malto för att fylla glykosdepåerna - det är ju det man är efter i första hand
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Angående placebo, visst blir man påverkad av allt man läser, men jag försöker läsa omdömen från privatpersoner innan jag handlar och Rage verkade mkt bra, vilket den även var.

Men: för bra resultat krävs ju bra kost, så sköter du kosten så kommer nog Rage funka bra. :tummenupp

Produkten innehåller ju i stort sett bara ämnen som binder vatten till kroppen, några fetter som kroppen använder som energi, lite vitaminer, koffein etc..

Rage är ju förvisso rätt billig, så why not - men i kombination med vassle som ökar proteinsyntesen, och gärna malto för att fylla glykosdepåerna - det är ju det man är efter i första hand

Kosten sköter jag rätt bra. Lite svårt ibland då jag äter lunch ute varje vardag, tar väl en öl eller två för ofta också. Men försöker så gott det går. Vassle körde jag innan jag la av men kanske läge att gå ett tag med maltodextrin också då innan man går på Rage eller liknande? Det jag vill uppnå är mindre trötthet/svaghet innan/under passet. Vill ha full ork så man kommer igång igen!

Måste verkligen komma igång igen och söker väl eg. nån genväg som inte finns :D Men vart ner nu två ggr i veckan för att komma igång igen. 25kgs hantlar för bröstpress var inte att tänka på (skratta inte nu ni som är stora som hus) om man ska köra 3x10 Ok.. Kankse fortf. är stark i ryggen då? Latsdrag med 85kg, jo hej du :D

Tur att det är långt kvar till våren :D :tummenupp :gnissla
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Produkten innehåller ju i stort sett bara ämnen som binder vatten till kroppen, några fetter som kroppen använder som energi, lite vitaminer, koffein etc..

Rage är ju förvisso rätt billig, så why not - men i kombination med vassle som ökar proteinsyntesen, och gärna malto för att fylla glykosdepåerna - det är ju det man är efter i första hand

Jag kör självklart Rage ihop med vassle och malto, ibland kör jag kasein med tanke på att jag tränar 19-20 på kvällen. Vitargo använder jag flitigt också.

Jag tycker dock rage är såpass billigt att man inte har råd att vara utan med tanke på resultaten. Om ni förstår :tungan
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag kör självklart Rage ihop med vassle och malto, ibland kör jag kasein med tanke på att jag tränar 19-20 på kvällen. Vitargo använder jag flitigt också.

Jag tycker dock rage är såpass billigt att man inte har råd att vara utan med tanke på resultaten. Om ni förstår :tungan

Nice då förstår vi varandra :)

Hepp, skål på er.. Eh vänta lite nu detta va träningstråden
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Nice då förstår vi varandra :)

Hepp, skål på er.. Eh vänta lite nu detta va träningstråden

:tummenupp Inge alkohol, du vet vad den producerar

Det jag vill uppnå är mindre trötthet/svaghet innan/under passet. Vill ha full ork så man kommer igång igen!

Måste verkligen komma igång igen och söker väl eg. nån genväg som inte finns :D Men vart ner nu två ggr i veckan för att komma igång igen. 25kgs hantlar för bröstpress var inte att tänka på (skratta inte nu ni som är stora som hus) om man ska köra 3x10 Ok.. Kankse fortf. är stark i ryggen då? Latsdrag med 85kg, jo hej du :D

Tur att det är långt kvar till våren :D :tummenupp :gnissla

Rage på mig tycker jag uppfyller dom kraven du har.
Bara att kämpa på! :tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Rage verkar ju några ha provat, men nån som vet vad det är för skillnad mellan Rage och Raw?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top