Undrar om någon här kanske skulle kunna hjälpa mig lite?
Jag tränade väldigt mycket förr, när jag körde enduro och cross. Men min axel började gå ur led, och nu håller den absolut inte för nån sådan körning. Eftersom jag slutat köra ser jag ingen anledning att träna något annat heller, eftersom motivationen dalat i botten.
Nu till problemet - jag tycker att jag börjat bli på tok för rund, och skulle vilja styrketräna. Springer lite ibland, men det är det tråkigaste jag vet.
Något tips på vad jag kan göra i stället för att springa?
Och - det svåraste av allt- finns det någon typ av styrketräning som min axel klarar av? Jag vill ju inte bara träna benen direkt.
Jag kör med Optimum 100% Whey Protein
Köpt från Bodybuilding.com i USA för en bråkdel av priset på liknande produkter i Sverige.
$79.99 för 160 serveringar (4,7Kg)
http://www.bodybuilding.com/store/opt/whey.html
säg till om du vill träna ihopa
Jag kan bara gratisträna, tror jag, Fattig student.
1: Laga all mat för veckan på t.ex söndagar, packa ner i portionsförpackningar/dagsförpackningar och frys in.
2: Laga allt på morgonen som du ska ha för 1-2 dagar åt gången.
Kan ju inte bli lättare hehe. Jag äter varannan timme i stort sett hela dagen, vaknar jag på natten slänger jag i mig extra protein (bara om jag vaknar). Allt på rutin blir lätt
Ja, det är säkert enkelt, men jag tycker ju om mat, mat ska vara nylagad för att vara god.1: Laga all mat för veckan på t.ex söndagar, packa ner i portionsförpackningar/dagsförpackningar och frys in.
2: Laga allt på morgonen som du ska ha för 1-2 dagar åt gången.
Kan ju inte bli lättare hehe. Jag äter varannan timme i stort sett hela dagen, vaknar jag på natten slänger jag i mig extra protein (bara om jag vaknar). Allt på rutin blir lätt
Jävligt bra sida den med övningar, den hade jag inte sett tidigare.Du skulle ju kunna köra axel övningar med hantlar, bara att se till att du har lätta vikter, så att du bygger försiktigt upp muskler runt axeln, inte ta jätte tungt direkt eftersom du har problem med axeln.
Axeln är ju med i nästan varenda övning du har på överkroppen.
Några bra övningar!
Sittande Axelpress
Framåtböjda sidolyft
Bra sida med introduktion till de flesta övningar, om man är osäker !
Om du inte gillar att springa, försök att undvika att ta bilen/motorcykeln när du ska någonstans, promenera i rätt raskt takt, 30-60min om dagen. Jag tycker inte heller om att springa, i alla fall inte på gymmet, i naturen går det väl an, men alltid roligare med kompisar som hänger på i sådana fall.
Rotatorcuff övningar, med stöd för armbågen, det bör väl bygga upp axeln på ett snällt sätt?Skulle vilja påstå att vid axel och brøstøvningar med hantlar ær risken størst att axeln hoppar ur led ..
Jag hade kørt i smithmaskin eller løs stång om det går
Ja, det är säkert enkelt, men jag tycker ju om mat, mat ska vara nylagad för att vara god.
Men matlådor är enkelt.
Jävligt bra sida den med övningar, den hade jag inte sett tidigare.
Rotatorcuff övningar, med stöd för armbågen, det bör väl bygga upp axeln på ett snällt sätt?
jo jag vet! jag kanske skämtadu tänker antagligen på amfetamin och inte heroin... och det är förövrigt fruktansvärt katabolt.
Bygga rotatorcuffar känns väl korkat då de inte direkt syns oavsett men personer med stabilitetsproblem absolut skall träna dem. Detta görs bäst med fria vikter (detta då coaktiveringen av närliggande muskelgrupper är större än många maskinövningar) dock skall man ha låga vikter för att inte leden skall tendera att luxera.
Träning räcker normalt då axeln är måttligt skadad men är den luxuerad för många gånger finns där inga alternativ till OP. Har själv haft luxationsproblem i båda axlarna efter motorcykelrelaterade skador, den ena är opererad pga att luxation bakåt gav för stora skador för att träning skulle ha en chans medan den andra är kurerad enbart genom stabilitetsträning.
Hur långt bort är operationen då?Nu vet ju inte jag vad "för många ggr" är, men den hoppar ur väldans lätt. Om jag räknat rätt har den gått ur led 28 ggr sen i mars. Den ska ju opereras. Men det kanske är bäst att vänta med träningen tills efter operationen?
Hur långt bort är operationen då?
Jag har ju svårt o se att stärka musklerna försvårar operationen.
Swish skrev:Det har jag ingen aning om.
Nej, det tror inte jag heller. Problemet ligger väl i att den hoppar ur led så lätt, så jag vet inte om den klarar träning? Det räcker med att tvätta bilen, så hoppar den ur led.
Jävligt bra sida den med övningar, den hade jag inte sett tidigare.
Lyssna på mina totalt ovetenskapliga tips så kommer du att bli lycklig, snygg och rik.hej alla träningsglada!
jag behöver lite råd, tips, hjälp!!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |