Träningstråden

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Marie ring en privat idrottsläkare och fråga

Kan du inte ens tvätta bilen känns det som du borde vänta till efter OP

Simma borde annars gå bra?

Simma hade kunnat gå om det inte vore för kotorna i nacke/rygg som ligger fel. Får så ont i nacken att det svartnar för ögonen efter bara ca en halv längd simning. Jäkla sits.
Får nog testa och ringa nån sån där fjåne.
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Lyssna på mina totalt ovetenskapliga tips så kommer du att bli lycklig, snygg och rik. :mattias

Börja inte väga mat å sån skit, det är astråkigt och gör det bara svårare att lägga om livsstilen. Ät som du gör nu och börja träna så kommer vikten så småningom att börja vika. Om du styrketränar kan du plussa på lite protein å bananer, men personligen har jag aldrig lyckats kombinera styrketräning och viktminskning så vill du gå ner satsa på konditionsträning uteslutande. Man kan ju ändå inte undvika att stärka musklerna när man kör tex spinning och pump som du nämde. Välj en träningsform du tycker är skoj, pröva dig fram. Är det inte kul lägger man inte samma energi i det och man tröttnar fort. Att skaffa en träningskamrat kan oxå vara en hjälp i början så man inte börjar smita, men när man väl blivit endorfinberoende så går allt av sig själv.

okay tack, men hur ofta ska man träna ungefär?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nu vet ju inte jag vad "för många ggr" är, men den hoppar ur väldans lätt. Om jag räknat rätt har den gått ur led 28 ggr sen i mars. Den ska ju opereras. Men det kanske är bäst att vänta med träningen tills efter operationen?

28ggr är definitivt "för många" då är det OP som gäller. Märkligt att du som ung och med så kass axel inte får OP tid mer eller mindre direkt. Vad säger läkaren om OP tid?

Simma hade kunnat gå om det inte vore för kotorna i nacke/rygg som ligger fel. Får så ont i nacken att det svartnar för ögonen efter bara ca en halv längd simning. Jäkla sits.
Får nog testa och ringa nån sån där fjåne.

Det verkar som om det där dags för en helrenovering...
 
Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
dock skall man ha låga vikter för att inte leden skall tendera att luxera.

Luxera ? är det samma som att hoppa ur led eller ? Jag har ett återkommande problem med en axel (hoppar dock aldrig ur led), problem med stabilitet och ibland efter träning har jag haft jävligt ont men mest då jag inte gjort nånting, tex lagt mig ner i soffan för att se en film eller då jag ska sova. Gick till en sjukgymnast som sa att jag har haft en inflamation i axeln "infra spinatus" eller nåt sånt. Problemet och det dryga är att det kommer och går, har problem att göra dips och latsdrag bakom nacke osv...

Tips på vad man kan göra ? Kan man inte få en sjujäkla spruta som fixar infamationen eller nåt sånt ? :va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Luxera ? är det samma som att hoppa ur led eller ? Jag har ett återkommande problem med en axel (hoppar dock aldrig ur led), problem med stabilitet och ibland efter träning har jag haft jävligt ont men mest då jag inte gjort nånting, tex lagt mig ner i soffan för att se en film eller då jag ska sova. Gick till en sjukgymnast som sa att jag har haft en inflamation i axeln "infra spinatus" eller nåt sånt. Problemet och det dryga är att det kommer och går, har problem att göra dips och latsdrag bakom nacke osv...

Tips på vad man kan göra ? Kan man inte få en sjujäkla spruta som fixar infamationen eller nåt sånt ? :va

Luxera är läkartugg för hoppa ur led.Jag tar fram 50ml sprutan och den herrejösses-långa-nålen så skall vi nog kunna fixa det...:yoparty

Är det inte kroniskt utan kommer och går så tror jag tyvärr inte man gör något. Vid kroniska inflamationer kan man skjuta in kortison och ev skära bort lite vävnad via titthålskirurgi.

Min gissning är att läkaren kommer att rekommendera träning med lite mer måttlig beslastning (dips är rätt påfrestande för axeln) ev i kombination med antiinflamatoriskt(typ voltaren) då du upplever problem.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Luxera är läkartugg för hoppa ur led.Jag tar fram 50ml sprutan och den herrejösses-långa-nålen så skall vi nog kunna fixa det...:yoparty

Är det inte kroniskt utan kommer och går så tror jag tyvärr inte man gör något. Vid kroniska inflamationer kan man skjuta in kortison och ev skära bort lite vävnad via titthålskirurgi.

Min gissning är att läkaren kommer att rekommendera träning med lite mer måttlig beslastning (dips är rätt påfrestande för axeln) ev i kombination med antiinflamatoriskt(typ voltaren) då du upplever problem.

Iofs så är den väl relativt kronisk då den hämmar min träning vilket är jävligt irriterande till gränsen på att jag mår dåligt över det.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
28ggr är definitivt "för många" då är det OP som gäller. Märkligt att du som ung och med så kass axel inte får OP tid mer eller mindre direkt. Vad säger läkaren om OP tid?



Det verkar som om det där dags för en helrenovering...

Njae, de sa att jag skulle få stå i kö oavsett. Sen är det väl mer eller mindre självvalt, håller på att ta lastbilskort, och eftersom det är höger axel kan jag inte fullfölja utbildningen om jag opererar den nu. Måste ju kunna växla.. :rolleyes:

Mjo, men nacken och ryggen har läkarna dömt ut, går visst inte att få ordning på säger de.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Njae, de sa att jag skulle få stå i kö oavsett. Sen är det väl mer eller mindre självvalt, håller på att ta lastbilskort, och eftersom det är höger axel kan jag inte fullfölja utbildningen om jag opererar den nu. Måste ju kunna växla.. :rolleyes:

Mjo, men nacken och ryggen har läkarna dömt ut, går visst inte att få ordning på säger de.

Givetvis får du stå i kö men med så många luxationer på kort tid så borde du vara prioriterad. Skrik lite på läkaren och boka en OP tid direkt efter att du kört upp.
 

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Vad rekomenderar du för viktminskning, vilken produkt menar jag,?
 
Last edited by a moderator:

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Vad rekomenderar du för viktminskning, vilken produkt menar jag,?

Det finns inga egentligen inga bra lagliga produkter för att minska fettmassan, inte som märkbart gör någon större skillnad i alla fall. Det bästa är nog att köpa koffeintabletter som brukar ge en skjuts i rätt riktning. Dock så är förstås ett minskat kaloriintag och ökad förbrukning A och O.

Stenhård som eliten med behållen massa blir du aldrig utan starkare preparat som tex. effedrin och ännu starkare preparat, vilket jag inte rekomenderar.
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Vad rekomenderar du för viktminskning, vilken produkt menar jag,?

koffein för energi och mindre sötsug, krom ska tydligen fungera för att minska sötsuget ännu mer. vet att det finns en laglig produkt i usa som stimulerar t3 utsöndring men vet inte om den är laglig i sverige.
 

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Tack för svaren :) Äter ju en massa skit om dagarna,svårt med kosthållning,
behövs lite jävlaranamma. bra för ekonomin oxå,,Tränar ju på gym o cyklar motionscykel hemma. Synd att man åker omkring en massa i jobbet o passerar en massa godis överallt, snabbmat..:(
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
koffein för energi och mindre sötsug, krom ska tydligen fungera för att minska sötsuget ännu mer. vet att det finns en laglig produkt i usa som stimulerar t3 utsöndring men vet inte om den är laglig i sverige.
Den stora frågan är väl om man vill orsaka hyperthyroidism i onödan. Knappast varken trevligt eller hälsosamt.....

Där finns inga prepparat för viktminskning som fungerar. Titta bara på de som är receptbelagda xenical/accompila mfl, de är inte jätteeffektiva och mängden biverkningar är milt sagt omfattande. Om där fanns något som fungerade bättre så hade det sålts av något läkemedelsföretag då där är bisarra vinstmarginaler på dem sålänge patenten gäller.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Den stora frågan är väl om man vill orsaka hyperthyroidism i onödan. Knappast varken trevligt eller hälsosamt.....

Där finns inga prepparat för viktminskning som fungerar. Titta bara på de som är receptbelagda xenical/accompila mfl, de är inte jätteeffektiva och mängden biverkningar är milt sagt omfattande. Om där fanns något som fungerade bättre så hade det sålts av något läkemedelsföretag då där är bisarra vinstmarginaler på dem sålänge patenten gäller.

enligt en studie som jag läst (länge sen) så ska en exogen tillförsel av ~11mg t3 inte påverka sköldkörteln mer än ytterst marginellt.

2,4-dinitrophenol ska fungera fint för viktminskning, sen att det inte är något som någon okunnig (eller någon alls) ska stoppa i sig är en annan sak.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
enligt en studie som jag läst (länge sen) så ska en exogen tillförsel av ~11mg t3 inte påverka sköldkörteln mer än ytterst marginellt.

2,4-dinitrophenol ska fungera fint för viktminskning, sen att det inte är något som någon okunnig (eller någon alls) ska stoppa i sig är en annan sak.

Då fastnar vi i paradoxen igen, påverkar det inte sköldkörteln så saknar det troligen effekt. Personer med uttalad hyperthyroidism har typ 20% ökad förbränning fast de sover 16h om dygnet är konstant svaga och kan inte hålla besticken still. Så skall man ner i biverkningsnivå som är acceptabel så lär den ökade förbränningen motsvara att gå på ett spinningpass i månaden.....

Visst fungerar dinitrophenol utmärkt för viktminskning med vissa biverkningar typ död. Fast vad gör man inte för att gå ner i vikt:yoparty

EDIT: Där finns en anledning till att nästan all överviktsforskning med målet att utveckla läkemedel inriktar sig på att få personerna att äta mindre och inte ta upp maten i tarmen. Kanske är så att någon (några?) kommit på att det är en bättre väg att gå istället för att försöka öka kroppens metabolism.
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Då fastnar vi i paradoxen igen, påverkar det inte sköldkörteln så saknar det troligen effekt. Personer med uttalad hyperthyroidism har typ 20% ökad förbränning fast de sover 16h om dygnet är konstant svaga och kan inte hålla besticken still. Så skall man ner i biverkningsnivå som är acceptabel så lär den ökade förbränningen motsvara att gå på ett spinningpass i månaden.....

Visst fungerar dinitrophenol utmärkt för viktminskning med vissa biverkningar typ död. Fast vad gör man inte för att gå ner i vikt:yoparty

EDIT: Där finns en anledning till att nästan all överviktsforskning med målet att utveckla läkemedel inriktar sig på att få personerna att äta mindre och inte ta upp maten i tarmen. Kanske är så att någon (några?) kommit på att det är en bättre väg att gå istället för att försöka öka kroppens metabolism.

nu vet jag inte hur mycket en person med hyperthyroidism producerar, men en person som tränar ordentligt kan utan problem (finns såklart undantag) använda sig av 50mcg t3 om dagen (viss muskelförlust samt rebound när de avbryter tillförseln). sen är teorin bakom att använda låg dos (~11mcg) att uttnytja näringen bättre vilket gör att användaren inte behöver äta lika mycket.

jag har heller aldrig hört om någon (Kunnig person) som dött av dnp och då har jag ändå pratat med storbrukare, visst förr när det skrevs ut till alla som ville ha det så förekom dödsfall, men idag vet man vilka tillskott man ska använda sig av samtidigt för att minimera riskerna, samt att man lär sig känna igen dåliga tecken. men nu har vi gått långt från vad någon i denna tråden ska använda sig av :D:D

om det är bättre (effektmässigt) att försöka hindra upptag är jag lite osäker på (det vet du bättre än mig), men att det är säkrare tänker jag inte argumentera mot. det enda är väl att xenical kan bli otrevligt i byxan :D
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Vad rekomenderar du för viktminskning, vilken produkt menar jag,?

Finns ingen laglig/bra produkt, men det finns en lösning med en jävligt enkel ekvation.

Förbränn mer än du stoppar in så går du ner i vikt.

Så endera ökar du motionen eller så drar du ner på snabbmaten och all dricka och godis. Efter ett tag utan den maten kommer du att vilja kräkas då du trycker in strips i munnen.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
nu vet jag inte hur mycket en person med hyperthyroidism producerar, men en person som tränar ordentligt kan utan problem (finns såklart undantag) använda sig av 50mcg t3 om dagen (viss muskelförlust samt rebound när de avbryter tillförseln). sen är teorin bakom att använda låg dos (~11mcg) att uttnytja näringen bättre vilket gör att användaren inte behöver äta lika mycket.

jag har heller aldrig hört om någon (Kunnig person) som dött av dnp och då har jag ändå pratat med storbrukare, visst förr när det skrevs ut till alla som ville ha det så förekom dödsfall, men idag vet man vilka tillskott man ska använda sig av samtidigt för att minimera riskerna, samt att man lär sig känna igen dåliga tecken. men nu har vi gått långt från vad någon i denna tråden ska använda sig av :D:D

om det är bättre (effektmässigt) att försöka hindra upptag är jag lite osäker på (det vet du bättre än mig), men att det är säkrare tänker jag inte argumentera mot. det enda är väl att xenical kan bli otrevligt i byxan :D

Finns en anledning att DNP förbjöds av FDA (jänkarnas svar på läkemedelsverket) typ samtidigt som Hitler tog makten. Funktionen är att förändra mitokondriens energiproduktion så att en större andel blir värme och mindre blir energi, typ som att gå runt med en schyst feber konstant. Jättenyttigt:rolleyes:

Huruvida thyroidtillförsel är nyttigt för normalt friska har jag inte hittat någon vettig medicinsk forskning på utan det är mest grundregeln som tutas i oss på läkarprogrammet, dont mess with enokrin regulering om du inte måste......

Att Xenical ger en mysigt smord känsla i byxan står dock klart...:D
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Finns en anledning att DNP förbjöds av FDA (jänkarnas svar på läkemedelsverket) typ samtidigt som Hitler tog makten. Funktionen är att förändra mitokondriens energiproduktion så att en större andel blir värme och mindre blir energi, typ som att gå runt med en schyst feber konstant. Jättenyttigt:rolleyes:

Huruvida thyroidtillförsel är nyttigt för normalt friska har jag inte hittat någon vettig medicinsk forskning på utan det är mest grundregeln som tutas i oss på läkarprogrammet, dont mess with enokrin regulering om du inte måste......

Att Xenical ger en mysigt smord känsla i byxan står dock klart...:D

jag är fullt medveten om dnps funktion och självklart är det inte nyttigt, men faktum kvarstår att tusentals människor använder det jorden runt (jäkligt svår grej att sätta en siffra på :gnissla )

det endokrina systemet ska vara ett av de tåligaste i kroppen (ska såklart inte leka med det ändå) då det återhämtar sig väldigt fort efter avbruten exogen tillförsel (finns självklart fall då det inte återhämtat sig fullt) men de flesta som använder sig av t3 har antingen redan rubbad produktion (och får t3 som HRT) eller så har de redan rubbat mycket annat i kroppen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top