Träningstråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fråga till Er som äter proteintillskott; Äter Ni protein även dagar som Ni inte tränar?

Ja, för att försöka hålla proteinsyntesen på en så jämnhög nivå som möjligt.
Det jag tycker att många missar är att dom tar en proteindrink direkt efter passet (vilket är helt rätt) men dagen efter tar de ingen alls om det råkar vara en vilodag. Lite konstigt i om att det är på vilodagarna man bygger som mest och behöver proteinet extra mycket.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Har inte tränat på länge nu pga smärta i bägge armbågarna, vet inte om detta är överansträngning eller något värre, detta ska kollas upp när jag får tid hos ortopeden som ska kolla på min bråkande axel (ac leden). Någon här som har erfarenheter med armbågs problem? Jävligt surt när träningen började gå riktigt bra så pang fick man ont i armbågarna..
 

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Nu ska jag rota fram hantlarna och börja träna lite... Inte helt säker på hur eller vad men det blir säkert skitbra! Ehrm haha
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Ja, för att försöka hålla proteinsyntesen på en så jämnhög nivå som möjligt.
Det jag tycker att många missar är att dom tar en proteindrink direkt efter passet (vilket är helt rätt) men dagen efter tar de ingen alls om det råkar vara en vilodag. Lite konstigt i om att det är på vilodagarna man bygger som mest och behöver proteinet extra mycket.

sen så ska man inte underskatta riktig mat..känns som många har en för kraftig övertro på kosttillskott och missar maten man stoppar i sig och går vilse i djungeln av BCAA,EAA,kasein,vassle m.m och allt annat kosttillskott firmorna vill att vi som tränar bara måste stoppa i oss för annars får vi inga muskler..:)
 

tkdrille

Guest
sen så ska man inte underskatta riktig mat..känns som många har en för kraftig övertro på kosttillskott och missar maten man stoppar i sig och går vilse i djungeln av BCAA,EAA,kasein,vassle m.m och allt annat kosttillskott firmorna vill att vi som tränar bara måste stoppa i oss för annars får vi inga muskler..:)

Bcaa kör jag som dricka under träning. Sjukt gott och betalar gärna de få kronorna extra =). Protein dricker man varje dag.

Allt övrigt som pwo och liknande är överkurs. Men kan ge kickar ändå.

Man får äta ganska mycket om man vill växa.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Bcaa kör jag som dricka under träning. Sjukt gott och betalar gärna de få kronorna extra =). Protein dricker man varje dag.

Allt övrigt som pwo och liknande är överkurs. Men kan ge kickar ändå.

Man får äta ganska mycket om man vill växa.

och amino får man lika väl via maten vi äter även om jag håller med om att bcaa och eaa produkterna blivit läskvarning och gott..
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Kanske inte rätt tråd men..; hur fasen kombinerar man pappaledighet, hårt arbetande fru och träning? Nån som har nåt tips? Kan just nu i realtid känna hur musklerna förtvinar och fettdepåerna svämmar över. Har lillkillen i princip från det att han vaknar 7.00 tills han somnar 21.00 och är slav under hans oregelbundna sov- och mattider, har inte ätit ordentligt eller tränat överhuvudtaget på ett halvår och börjar få lite panik. :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kanske inte rätt tråd men..; hur fasen kombinerar man pappaledighet, hårt arbetande fru och träning? Nån som har nåt tips? Kan just nu i realtid känna hur musklerna förtvinar och fettdepåerna svämmar över. Har lillkillen i princip från det att han vaknar 7.00 tills han somnar 21.00 och är slav under hans oregelbundna sov- och mattider, har inte ätit ordentligt eller tränat överhuvudtaget på ett halvår och börjar få lite panik. :va
Passa på att dra av några övningar när han råkar sova? Eller du kanske inte har några prylar hemma du kan träna med?
Annars funkar säkert löpning med en såndär bärsele till ungen och en ryggsäck med allt som kan tänkas behövas till honom. ;) Så får du ju träna på en mjuk springstil med. :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Bcaa kör jag som dricka under träning. Sjukt gott och betalar gärna de få kronorna extra =). Protein dricker man varje dag.

Allt övrigt som pwo och liknande är överkurs. Men kan ge kickar ändå.

Man får äta ganska mycket om man vill växa.

Jag började med pwo för en månad sen. Har aldrig provat innan.
Jag tycker att det är suvveränt, kroppen säger inte ifrån på samma sätt som den brukar. Man orkar alltid ett set till.

Däremot skulle jag nog behöva nån som hjälpte mig med mat och träning.
Nån som känner till nån bra här i storstan?
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Passa på att dra av några övningar när han råkar sova? Eller du kanske inte har några prylar hemma du kan träna med?
Annars funkar säkert löpning med en såndär bärsele till ungen och en ryggsäck med allt som kan tänkas behövas till honom. ;) Så får du ju träna på en mjuk springstil med. :tummenupp

På vår motionsslinga har någon satt upp ett halvt gym. Utstickande stålrör som man bl.a. kan träna dips på, stång som man kan köra pullups med, en stock med urkarvade handtag för allt-möjligt stång-relaterat. Bara att hiva ner ungen i vagnen och dra några varv på slingan med väl valda pit-stops på ovan nämnda plats :)
Friskluft är dessutom nyttigt för de små liven har jag hört..
Kommer att nyttjas friskt när det blir min tur att ha "semester".
 

tkdrille

Guest
och amino får man lika väl via maten vi äter även om jag håller med om att bcaa och eaa produkterna blivit läskvarning och gott..

Ja de får man. Men om man inte har tiden att lägga på just matlagning och äta som en oxe så är de bra komplement.
De överdrivna proteinet skiter du ut.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
sen så ska man inte underskatta riktig mat..känns som många har en för kraftig övertro på kosttillskott och missar maten man stoppar i sig och går vilse i djungeln av BCAA,EAA,kasein,vassle m.m och allt annat kosttillskott firmorna vill att vi som tränar bara måste stoppa i oss för annars får vi inga muskler..:)

Självklart. Kosttillskott är just tillskott.

Jag kör EAA och kreatin innan, och vassle efter samt utspridet under dygnet. Inte överdrivet mkt.
Räknar inga kalorier eller så men käkar hyfsat varierat och minst 2ggr/ vecka på "Kalori" (resturangen).

Kör för närvarande ingen PWO sen Jack3d blev förbjuden, den var grym men samtidigt går det helt okej utan nu när man vant sig även om det är segt att komma igång, däremot saknar jag det extra trycket.

Dagsformen (nåja, för 2 veckor sen innan jag blev tokförkyld), på väg tillbaka efter sommardekadensen..

träning.jpg
 
Last edited:

tkdrille

Guest
Jag började med pwo för en månad sen. Har aldrig provat innan.
Jag tycker att det är suvveränt, kroppen säger inte ifrån på samma sätt som den brukar. Man orkar alltid ett set till.

Däremot skulle jag nog behöva nån som hjälpte mig med mat och träning.
Nån som känner till nån bra här i storstan?

Ja de ger dig en extra kick. Men din kropp vänjer sig efter ett tags brukande. Men klarar du av med mat och protein är de ett lite bättre alternativ.
Du ska inte vara beroende av tillskotten, för de är just vad de är ett tillskott.

Som uppiggande kan du köpa koffeintabletter också. De funkar för många.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja de ger dig en extra kick. Men din kropp vänjer sig efter ett tags brukande. Men klarar du av med mat och protein är de ett lite bättre alternativ.
Du ska inte vara beroende av tillskotten, för de är just vad de är ett tillskott.

Som uppiggande kan du köpa koffeintabletter också. De funkar för många.

Koffein har aldrig funkat på mig, inte red bull heller.

Kick kan jag inte säga att jag får, däremot orkar jag mer.
Undrar dock vart energin kommer ifrån?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ok, Jack3d micro, den ska ge rätt bra pump vad jag förstått, innehåller koffein också, så antagligen är det därför du blir piggare. (är ju ingen kaffekopps-dosering på koffeinet heller, så även om man inte känner av kaffe så lär man känna av det där).

Ska testa den sen.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ok, Jack3d micro, den ska ge rätt bra pump vad jag förstått, innehåller koffein också, så antagligen är det därför du blir piggare. (är ju ingen kaffekopps-dosering på koffeinet heller, så även om man inte känner av kaffe så lär man känna av det där).

Ska testa den sen.

Jag körde 2 pass förra veckan utan pow när den förra var slut.
Musklerna knöt sig direkt när man körde. Så då märker man skillnad.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top