Träningstråden

tkdrille

Guest
Koffein har aldrig funkat på mig, inte red bull heller.

Kick kan jag inte säga att jag får, däremot orkar jag mer.
Undrar dock vart energin kommer ifrån?

Mestadels koffein. Där är väl annat tjoffs i pulverna =) De har dock förbjödit den som funka på riktigt.

Jag råka nog ha en halv burk hemma av jacked. Måste man slänga den då ? :rofl
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Tjena.

Tänkte bara kolla om nån vet vad som hände med BSN's N.O. Explote NT?
Har det blivit förbjuden helt? Använder deras 2.0 istället nu men den är inte lika effektiv även fast smaken är att föredra.
 

Troetter

Drömmer om en värld i veblen.
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Guldkusten
Hoj
-
Ja har kikat på en del filmer från tuben, men var ute efter mera:)
Troetter; har du koll på tekniken å vill lära ut den kankse?

Jag kollade lite på tutorials på tuben för några månader sen, gäller att vara ihärdig och försöka varje dag. Sen ska jag väl inflika att det var inte sekundrar vi pratar om, men några tiondelar klarar man iaf! :tuttar

Det som gäller är att sätta den understa armen i spjärn, man ska greppa så handen och fingrarna pekar neråt. Jag är värdelös på att förklara, tur man inte blev lärare :gnissla Slänger in ett klipp från youtube som jag lärde mig utav: http://www.youtube.com/watch?v=66ZlZ44s944
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har inte tränat på länge nu pga smärta i bägge armbågarna, vet inte om detta är överansträngning eller något värre, detta ska kollas upp när jag får tid hos ortopeden som ska kolla på min bråkande axel (ac leden). Någon här som har erfarenheter med armbågs problem? Jävligt surt när träningen började gå riktigt bra så pang fick man ont i armbågarna..

Sitter du i rullstol också? Eller varför kan du inte träna?
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
pratade med en säljare idag och den har tydligen aldrig varit tillåten i sverige. Inte konstigt att den var så effektiv!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Kanske inte rätt tråd men..; hur fasen kombinerar man pappaledighet, hårt arbetande fru och träning? Nån som har nåt tips? Kan just nu i realtid känna hur musklerna förtvinar och fettdepåerna svämmar över. Har lillkillen i princip från det att han vaknar 7.00 tills han somnar 21.00 och är slav under hans oregelbundna sov- och mattider, har inte ätit ordentligt eller tränat överhuvudtaget på ett halvår och börjar få lite panik. :va

Byta fruga?
Hon jobbar väl inte mellan 0700 till 2100 ? jag har två små kottar och tränar 3-6 dagar i veckan trots babysim och annat pussel på kvällarna.
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Kanske inte rätt tråd men..; hur fasen kombinerar man pappaledighet, hårt arbetande fru och träning? Nån som har nåt tips? Kan just nu i realtid känna hur musklerna förtvinar och fettdepåerna svämmar över. Har lillkillen i princip från det att han vaknar 7.00 tills han somnar 21.00 och är slav under hans oregelbundna sov- och mattider, har inte ätit ordentligt eller tränat överhuvudtaget på ett halvår och börjar få lite panik. :va

Skaffa ett program med övningar som du kan köra hemma. Jag har haft ett funktkionellt träningsprogram som tar max 30 minuter och splittar jag över/underkoppsdelarna så blir det ju en kvart och jag använder bara min egna kropp som vikt. Så det kan man köra för att åtminstone underhålla musklerna, träna typ lite på förmiddagssovluren, lite på eftermiddagsluren osv.

Vi hade en förmiddags break på helgen, den som var hemma med barnen i veckan fick lördag och den som jobbade fick söndagen. Det innebar att man kunde ta sovmorgon, äta en frukost (ensam!) och så drog man ut på något eget tex åka till en polare eller åka till gymmet, köra 1,5 timme, ta en bastu efter. Hem och återgå till hushållstjänsten. Men ack så sköna de där halva dagarna var. Nån gång då och då låg jag nog kvar i sängen till lunchtid och bara sov :D

Skaffa en stång så du kan göra pullups, skitbra för hela kroppen och går fort, man bara slänger sig upp i den o drar några mellan varven.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Koffein har aldrig funkat på mig, inte red bull heller.

Kick kan jag inte säga att jag får, däremot orkar jag mer.
Undrar dock vart energin kommer ifrån?

När du körde den gamla Jack3d (eller mmsports kopia jackedxx) så fick du energin från DMAA. Vilket idag är narkotikaklassat, egentligen enbart för barn köpte råpulver och snortade.
 

tkdrille

Guest
Hur gör ni när ni tränar knäböj? Skivstång på axlarna och lite mer tyngd. Körde idag rätt tungt för min del och vill öka mer då man kommit igång seriöst igen med ben också på gymmet. Vet inte om de är blodkärl man spräcker på axlarna ? Men blodröda linjer blev de.. Sätta på sig en tjocktröja och svettas ännu mer ?
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Hur gör ni när ni tränar knäböj? Skivstång på axlarna och lite mer tyngd. Körde idag rätt tungt för min del och vill öka mer då man kommit igång seriöst igen med ben också på gymmet. Vet inte om de är blodkärl man spräcker på axlarna ? Men blodröda linjer blev de.. Sätta på sig en tjocktröja och svettas ännu mer ?

Om du e gnällig och tycker det blir fult på axlarna kan du ju vika en handduk lite och lägga emellan. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hur gör ni när ni tränar knäböj? Skivstång på axlarna och lite mer tyngd. Körde idag rätt tungt för min del och vill öka mer då man kommit igång seriöst igen med ben också på gymmet. Vet inte om de är blodkärl man spräcker på axlarna ? Men blodröda linjer blev de.. Sätta på sig en tjocktröja och svettas ännu mer ?

Frontböj?
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
ha stången längre ner på ryggen.
Många som inte har helt intränad teknik har stången för högt upp. Sen så är det bra att variera både front och back squats.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top