Kanske inte rätt tråd men..; hur fasen kombinerar man pappaledighet, hårt arbetande fru och träning? Nån som har nåt tips? Kan just nu i realtid känna hur musklerna förtvinar och fettdepåerna svämmar över. Har lillkillen i princip från det att han vaknar 7.00 tills han somnar 21.00 och är slav under hans oregelbundna sov- och mattider, har inte ätit ordentligt eller tränat överhuvudtaget på ett halvår och börjar få lite panik.
Skaffa ett program med övningar som du kan köra hemma. Jag har haft ett funktkionellt träningsprogram som tar max 30 minuter och splittar jag över/underkoppsdelarna så blir det ju en kvart och jag använder bara min egna kropp som vikt. Så det kan man köra för att åtminstone underhålla musklerna, träna typ lite på förmiddagssovluren, lite på eftermiddagsluren osv.
Vi hade en förmiddags break på helgen, den som var hemma med barnen i veckan fick lördag och den som jobbade fick söndagen. Det innebar att man kunde ta sovmorgon, äta en frukost (ensam!) och så drog man ut på något eget tex åka till en polare eller åka till gymmet, köra 1,5 timme, ta en bastu efter. Hem och återgå till hushållstjänsten. Men ack så sköna de där halva dagarna var. Nån gång då och då låg jag nog kvar i sängen till lunchtid och bara sov
Skaffa en stång så du kan göra pullups, skitbra för hela kroppen och går fort, man bara slänger sig upp i den o drar några mellan varven.