Träningstråden

tkdrille

Guest
ha stången längre ner på ryggen.
Många som inte har helt intränad teknik har stången för högt upp. Sen så är det bra att variera både front och back squats.

Ja alltså har den kanske precis på gränsen ska prova att ha den lite mer ner då. Kör näste pass på tis eller ons med ben så provar båda övningarna =)
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
en sak till. Kör med för lätta vikter tills du fått till tekniken och djupet annars kommer du bara att göra dig illa när du kommer upp i lite tyngre vikter.
 

tkdrille

Guest
en sak till. Kör med för lätta vikter tills du fått till tekniken och djupet annars kommer du bara att göra dig illa när du kommer upp i lite tyngre vikter.

Ja de brukar jag alltid göra på övningar jag är obekant med. Lägger på när jag fått in tekniken ordentligt. Är rätt så rädd om rygg och knän. Är faktiskt rädd om handleder med när jag tränar rygg så jag är en sådan mes som använder dragremmar när jag är färdig med uppvärmningen .
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Inte riktigt, däremot klassat som hälsofarlig vara.. men visst, resultatet blir detsamma.. förbjudet :(

Åker du med DMAA i blodet vid t.ex bilkörning så åker du ordentligt.
Att det klassades som hälsofarligt var förra året redan men var då fullt lagligt att sälja.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
tdrkrille: Det är bara lätta blodkärl som brister, försvinner på ett par dagar.
När du kör böj och du gå heeeeela vägen ner behöver du inte oroa dig för knän eller rygg (igen, förutsatt att du har rätt teknik). Det är dom som kör halva reps som kan orsaka skador på leder och ligament.

+ inget fel att köra dragremmar när du kör rygg... det är ju ryggen du vill träna inte greppstyrkan, vilket man kan göra separat om det behövs.
 

tkdrille

Guest
tdrkrille: Det är bara lätta blodkärl som brister, försvinner på ett par dagar.
När du kör böj och du gå heeeeela vägen ner behöver du inte oroa dig för knän eller rygg (igen, förutsatt att du har rätt teknik). Det är dom som kör halva reps som kan orsaka skador på leder och ligament.

+ inget fel att köra dragremmar när du kör rygg... det är ju ryggen du vill träna inte greppstyrkan, vilket man kan göra separat om det behövs.

De är betryggande att höra =) Vore ju jävligt om man skadar sig när man kommit igång ordentligt och kör väldigt regelbundet.

De säger jag med om remmar när folk påpekar. Menar på att man klarar rätt mycket vikt vid rygg. Men just handflatorna gör ofta ont när man drar eller lyfter. Vi har väldigt räfflade stänger på vårt lilla gym, så de är lätt att få valkar och blåsor.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Dragremmar är aldrig fel. Då kan man koncentrera sig på att göra övningen rätt istället för att öva nypor och underarmar.
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Developed a character forged under the iron. Dagens träningsfras.

Tänkte kolla med folket ifall ni använder något program på er lur (android) för att skriva in era rep, set och övningar.
Eller är det penna och papper som gäller?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Developed a character forged under the iron. Dagens träningsfras.

Tänkte kolla med folket ifall ni använder något program på er lur (android) för att skriva in era rep, set och övningar.
Eller är det penna och papper som gäller?

Numbers/excel liknanade. Men det finns säkert andra som man kan jämföra pass med eller?
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Vilka gym kör ni som tränar i Stockholm på, själv har jag WC Stockholmskort och kör på Döbelnsgatan, har kört 6 veckor nu efter nästan 6 års träda men är redan mer vältränad än de PT's som finns på gymmet. Tycker dock att utrustningen är helt värdelös de har ingen vettig roddmaskin, de de har har en rörelsebana som är så högt upp att det tar på baksida axlar. De har inte T-bar man kan köra istället och inte ens en riktig Cable Cross där man kan köra cross-övningar :S

Funderar på att köpa ett kort på Central Gym också där har de iaf ordentlig utrustning.
 

tkdrille

Guest
Developed a character forged under the iron. Dagens träningsfras.

Tänkte kolla med folket ifall ni använder något program på er lur (android) för att skriva in era rep, set och övningar.
Eller är det penna och papper som gäller?

Basövningar kommer jag ihåg i huvdet =). Sen de andra jag tycker är roligt. Resten kör jag på måfå.


Är så jädrans glad jag gillar "rodd" jävligt mycket. Och har ökat vikter upp till 115 kilo på väldigt kort tid. Målet är hela kasetten på 150 kilo. Dock inget tidsspann utan de får komma när de vill.

Kör med tekniken börja lågt, öka upp till man inte orkar mycket mer. Sen sänker vi till vi nästan är slut. Inte varje gång utan kanske varannan gång per muskelgrupp. Tycker de känns rätt mycket mer i musklerna.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vilka gym kör ni som tränar i Stockholm på, själv har jag WC Stockholmskort och kör på Döbelnsgatan, har kört 6 veckor nu efter nästan 6 års träda men är redan mer vältränad än de PT's som finns på gymmet. Tycker dock att utrustningen är helt värdelös de har ingen vettig roddmaskin, de de har har en rörelsebana som är så högt upp att det tar på baksida axlar. De har inte T-bar man kan köra istället och inte ens en riktig Cable Cross där man kan köra cross-övningar :S

Funderar på att köpa ett kort på Central Gym också där har de iaf ordentlig utrustning.

Ni som är Ståckhålmare räknar ju säkert inte Högdalen till Stockholm. Men för mig är det så. ;)

Jag går på fittnes 24/7 Högdalen. Funkar bra, det finns cheyrum oxå om ni vill undvika oss sluskar. :)
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
När jag tävlade tränade jag med killar som tävlade tungvikten så jag är inte direkt rädd för killar på gymet :D. Tränar hellre med killar än med tjejer för jag tycker tjejer tränar mesigt :p
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
När jag tävlade tränade jag med killar som tävlade tungvikten så jag är inte direkt rädd för killar på gymet :D. Tränar hellre med killar än med tjejer för jag tycker tjejer tränar mesigt :p

Ok, men kan du tänka dig att träna på tjejrummet ändå så att vi killar slipper få tjejstryk när andra killar ser det?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag är så svag fortfarande så ni behöver nog inte oroa er... än iaf ;)
Mmm, så säger dom alltid.
Sen står dom där och skrattar när man hängt upp skivstången på adamsäpplet i ett tappert försök till bänkpress.

Nä, tjejrum är bra grejer... ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top