Träningstråden

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Men sjukgymnasten pekade på mig med båda händerna och sa. "Det är inte förhandlingsbart. Du får 4 ggr"

Å nu blir jag nästan lite arg. Bara för det. :3freak

Menar han möjligtvis att du inte får träna din skadade kroppsdel mer än fyra gånger i veckan? Vet ju inte vad du har för skada så en sån order kan ju vara mycket befogad.

Jag har svårt och se en sjukgymnast som hindrar någon att träna mer än fyra gånger i veckan annars. Jag skulle nog byta sjukgymnast om han verkligen menade all form av träning.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Biquepptips mottages.

Alla verkar tycka att biceps är lättaste/skönaste muskeln att träna men den har alltid varit mitt hatobjekt. Få aldrig någon riktig kontakt. Vill hitta en bra övning där man kan slippa tänka på att man ska stå på rätt sätt och hålla på att löjla sig utan bara få ta i.

Du borde fokusera på ett ordentligt armprogram ex Ehrling Wahlgrens eller Larry Scotts. Har man svårt att få biceps att växa får man anstränga sig och göra det riktigt jobbigt min son.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hur går det med träningen för er alla? Finns ingen bättre motivation än att höra att andra lyckas, då blir man sugen på att lyckas själv!

Bjuder på ett snart 2 år gammalt videoklipp på min egen träning, det motiverar iaf mig att fortsätta köra på!

http://www.facebook.com/v/10150181143056777
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag ska kika på din film sen Peter. :tummenupp


Det går framåt, -5kg sen slutet på sommaren.
8a6y7ede.jpg


Jag bjuder på en kass bild ifrån gårdagens axelpass. Ja North, den är tagen i bajsrummet. ;)

Jag ska börja trappa upp benträningen nu så jag kommer ikapp efter inflammationen.

Målet är runt 80kg, dagens vikt är 84. 83 betoende på om ikea vågen är på bra humör.

Februari kanske?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag ska kika på din film sen Peter. :tummenupp


Det går framåt, -5kg sen slutet på sommaren.

Jag bjuder på en kass bild ifrån gårdagens axelpass. Ja North, den är tagen i bajsrummet. ;)

Jag ska börja trappa upp benträningen nu så jag kommer ikapp efter inflammationen.

Målet är runt 80kg, dagens vikt är 84. 83 betoende på om ikea vågen är på bra humör.

Februari kanske?

Bra där! Börjar få lite tryck nu Ricken!

Bonus också att du ser stenhård ut men egentligen är en snäll som nalle puh :krama
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Bra där! Börjar få lite tryck nu Ricken!

Bonus också att du ser stenhård ut men egentligen är en snäll som nalle puh :krama

Men Peter!!!

Tänk om det är en liten oskyldig flicka som läser den här tråden. Som inte vill något annat än att ha en het natt med en riktig bad boy. (Mig om det inte var tydligt nog) ;)

När dom läser ditt inlägg så kommer dom ju att gå på North istället nu då.

För en kille med så mycket skägg måste ju ha fastnat i brevlådan några gånger...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Mått upp, vikt ner

Mer vikter, bättre kontroll.

De går fan bra!

Börjar vänja mig vid konstant tränningsvärk med så :D Slipper ryggvärken så de motiverar bra!
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Det föranleder en fråga.

Jag har blivit beordrat att träna max 4 dagar i veckan.

För mig är det ungefär som att säga "Hej..jag ska gå på långpromenad. Å så går man 5 meter.

Hur ofta o mycket tränar ni.?? När anser ni att ni tränat "mycket"?? Hur ofta är "normalt"??

Jag får lätt panik av att vara begränsad. :näsblod Vet inte vad jag ska avstå. Som att stå i en godis affär och bara få välja ut några sorters godis. Fast man vill ha fler.

Men sjukgymnasten pekade på mig med båda händerna och sa. "Det är inte förhandlingsbart. Du får 4 ggr"

Å nu blir jag nästan lite arg. Bara för det. :3freak


Jag skulle säga att du känner din kropp bäst. Om du tränar 2 eller 7 dagar/vecka är inget som sjukgymnasten borde avgöra vad som är rätt eller fel. Du kanske ska testa lite olika. Lättare vikter om du gymmar/fler pass osv... Låt det ta ett tag o lyssna på kroppen, den brukar säga ifrån...

Jag har precis lagt om min träning från 6-7 pass/vecka till 3 pass, men känner redan efter 2 veckor att jag blir för rastlös och slarvar. Lätt att tänka "jag gör det i morgon" tyvärr. Så snart blir det att lägga om och öka antalet pass igen.

Peter: Hur fasen får de där armarna plats i stället?? ;) Snyggt :)
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Träning går bra som f***n nu, tebax efter 3 veckors sjukdom!

Snart är mina delmål inför nyåret uppfyllda, så nu ere dags för nya delmål!:yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top