Träningstråden

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Håller med, förutsatt att det inte var en skada som jag skrev tidigare. Men samtidigt vore det jävligt konstigt om det är ok med några dagars träning men inte fler..... så i call bullshit.
Dagen efter jag åkte in för hjärnskakning, mindre fraktur på handleden och sträckt samtliga senor i hals/nacke var jag och körde ben på gymet... blev ju bara benpress och jag fick hålla huvet med en handduk runt... men det gick iaf... o ja var glad :)

Jag skulle säga att du känner din kropp bäst. Om du tränar 2 eller 7 dagar/vecka är inget som sjukgymnasten borde avgöra vad som är rätt eller fel. Du kanske ska testa lite olika. Lättare vikter om du gymmar/fler pass osv... Låt det ta ett tag o lyssna på kroppen, den brukar säga ifrån...

Jag har precis lagt om min träning från 6-7 pass/vecka till 3 pass, men känner redan efter 2 veckor att jag blir för rastlös och slarvar. Lätt att tänka "jag gör det i morgon" tyvärr. Så snart blir det att lägga om och öka antalet pass igen.

Peter: Hur fasen får de där armarna plats i stället?? ;) Snyggt :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Håller med, förutsatt att det inte var en skada som jag skrev tidigare. Men samtidigt vore det jävligt konstigt om det är ok med några dagars träning men inte fler..... så i call bullshit.
Dagen efter jag åkte in för hjärnskakning, mindre fraktur på handleden och sträckt samtliga senor i hals/nacke var jag och körde ben på gymet... blev ju bara benpress och jag fick hålla huvet med en handduk runt... men det gick iaf... o ja var glad :)

Men tror du inte att man avråder gemene man från att träna för att medelsvensson inte har koll på hur han ska träna (eller hon då, förlåt..) för att inte anstränga dom muskler som man har problem med?
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Ditt minne i kväll är väl något fördunklat av öl, Peter. Träning av högerarm endast :fyllisar
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag personligen gillar bilder, inte för att jag är kvinna (som per automatik fotar 3000 bilder varje gång de lagt på ett nytt smink) utan för att jag naturligt är väldigt smal, och pendlar väldigt mkt i vikt mellan perioder då jag tränar och inte tränar. Så bilder blir ett kvitto på att man kommer någonstans.

Så för att eventuellt inspirera någon så bjuder jag på en ganska precis 10 år gammal bild från när jag var mitt naturliga jag, som inte tränade. vs en bild som är taget för 3 dagar sen. Hoppas det inspirerar någon!

ALLA kan!

skillnad.jpg

edit: ska tillägga att jag aldrig tryckt nånting olagligt, testo är för fuskande råttor.
 
Last edited:

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Bra jobbat!!
Ja hade du "tryckt" något hade det stått 2003 på vänstra bilden och 2004 på högra ;)
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Min absoluta favorit bland alla experter är Joacim Bartoll..han sjösatte ett experiment att gå upp 10 fettfri massa på 8 veckor..synd var bara att hans sjukdom satte käppar i hjulen..

http://joachim.teambodyscience.se/2012/10/16/projekt-10kg-ff-starten/

har sett forsknings studier på folk som gått upp 18 kilo fettfri massa från helt tömt på väldigt kort period så under väldigt optimala förhållanden går det att bygga mycket.det förutsätter dock att man alla pass varje gång tränar optimalt och äter optimalt men det gör nog väldigt få människor.

http://www.body.se/artiklar/radio/20111103/oka-1-kg-muskler-i-veckan-med-body-radio
 
Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
10kg fettfri massa på 8veckor är helt omöjligt! Av många själ... dessutom är kaliper mätningar inte korrekta...
Släng upp 10kg fläskfilé i affären och tänk dig att det var den mängden han skulle packa på sig.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top