Träningstråden

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
10kg fettfri massa på 8veckor är helt omöjligt! Av många själ... dessutom är kaliper mätningar inte korrekta...
Släng upp 10kg fläskfilé i affären och tänk dig att det var den mängden han skulle packa på sig.

det var ju ett test och utgången var ju doc inte spikad men Jocke har viss koll på ämnet så jag skulle inte blir förvånad om han under optimala förhållanden skulle lyckas..el inte..han har som sagt inte fått en chans att testa..

Men att säga helt ömöjligt är det inte alls..du kan med största sannolikhet kura dig till den massan med vitaminer...inte för att påstå att jocke skulle göra det men som kommentar till att det på denna planet skulle vara stört omöjligt..

men Ola lyckades med 18 kilo på 20v..
 
Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Det är fysiologiskt omöjligt att lägga på sig den mängden muskler på så kort tid, med eller utan steroider.
Det finns en man som lagt på sig 10kg i tävlingsform och det var Ronnie Coleman 98 eller 99, dessutom på ETT ÅR. Och jag kan ju garantera dig att han hade alla möjliga vis att lägga på sig maximalt med muskler och lyckades ändå inte med "mer".
10kg muskler är ofantligt mycket, och jag vet att Jocke kan mycket om kost... men samtidigt är det dumt att slänga ur sig ett sådant påstående.

det var ju ett test och utgången var ju doc inte spikad men Jocke har viss koll på ämnet så jag skulle inte blir förvånad om han under optimala förhållanden skulle lyckas..el inte..han har som sagt inte fått en chans att testa..

Men att säga helt ömöjligt är det inte alls..du kan med största sannolikhet kura dig till den massan med vitaminer...inte för att påstå att jocke skulle göra det men som kommentar till att det på denna planet skulle vara stört omöjligt..

men Ola lyckades med 18 kilo på 20v..
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Det är fysiologiskt omöjligt att lägga på sig den mängden muskler på så kort tid, med eller utan steroider.
Det finns en man som lagt på sig 10kg i tävlingsform och det var Ronnie Coleman 98 eller 99, dessutom på ETT ÅR. Och jag kan ju garantera dig att han hade alla möjliga vis att lägga på sig maximalt med muskler och lyckades ändå inte med "mer".
10kg muskler är ofantligt mycket, och jag vet att Jocke kan mycket om kost... men samtidigt är det dumt att slänga ur sig ett sådant påstående.

Jag tror att jag hade klarat av det faktiskt, med 10 kilo. Dock så hade jag först varit tvungen att sluta träna i 2-3 år , för att sedan få "newbie " gains".

En människa kan Max få 0.25-0.5 kg torr muskel massa per månad och per 1 kilo torr muskel massa så kan det binda till sig vatten och näring som gör detta till kanske 3 kilo. Så alltså behöver man endast gå upp ca 3 kilo torr muskelmassa för att gå upp ca 10 kilo fett fri massa. Tror jag läst detta någonstans kommer inte ihåg.

Kanske något åt detta hållet som han menar annars så e han lite snurrig i hjässan sin.
 
Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Det är fysiologiskt omöjligt att lägga på sig den mängden muskler på så kort tid, med eller utan steroider.
Det finns en man som lagt på sig 10kg i tävlingsform och det var Ronnie Coleman 98 eller 99, dessutom på ETT ÅR. Och jag kan ju garantera dig att han hade alla möjliga vis att lägga på sig maximalt med muskler och lyckades ändå inte med "mer".
10kg muskler är ofantligt mycket, och jag vet att Jocke kan mycket om kost... men samtidigt är det dumt att slänga ur sig ett sådant påstående.



folks utgångspunkt skiljer sig avsevärt mellan människa och människa..så " bara för att " argument att Ronnie lyckades så är det du gjutet att absolut ingen oavsett ålder, utgångspunkt m.m inte skulle kunna lyckats bätte ?

När jag gjorde min Master avhandling var det en forskargrupp som forskade på hormoner, en studie som gjordes på försöksdjur var skillnaden +/-65% mellan olika försökämnen med samma föda och motion..inte ett enda försöksämne ökade samma som den andra..så att säga att bara för attt Ronnie innebär inte på något sätt att det inte finns någon annan som inte skulle lyckas bättre.

Men ja Joakim sticker ut hakan med sitt påstående men han har inte fått en chans att testa sin teori så hur det slutar vet ingen..

det var inte så länge sen det var omöjligt att bromsa AIDS/HIV el att flyga till månen så..

se vad vi vet idag..

Gymvärldens sanningar är till för att testas och utmanas tycker jag, det är då man kommer frammåt.
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Första träningspasset efter jul - 45 min på crosstrainern level 17. Inget jäkla nyårslöfte här.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Första träningspasset efter jul - 45 min på crosstrainern level 17. Inget jäkla nyårslöfte här.

Bra!!

Jag är oxå tillbaka, det känns som om det är längre sen än vad det borde.

Vad har ni för favorit benövningar?
Det är ju ofta begränsat med maskiner så ni kanske har några roliga lösningar?
 

tkdrille

Guest
Bra!!

Jag är oxå tillbaka, det känns som om det är längre sen än vad det borde.

Vad har ni för favorit benövningar?
Det är ju ofta begränsat med maskiner så ni kanske har några roliga lösningar?

Knäböj och utfall med skivstång ger mest här. Sen benspark och vadpress i slutet på benpass.
Brukar köra vader i Smith med men de är bara för vårt gym prioriterar fel och slänger ut de bra sakerna för en jävla vibrationsplatta
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Knäböj och utfall med skivstång ger mest här. Sen benspark och vadpress i slutet på benpass.
Brukar köra vader i Smith med men de är bara för vårt gym prioriterar fel och slänger ut de bra sakerna för en jävla vibrationsplatta

Utfall har jag funderat på men inte riktigt gett mig på än. Det ska provas. :tummenupp
 

tkdrille

Guest
Utfall har jag funderat på men inte riktigt gett mig på än. Det ska provas. :tummenupp

De gör nytta. Eller de känns som de gör de vid djupa. Nu fuskar jag och går inte tillbaka helt till utgångsläge utan går ner och kör 10 tal sen nästa ben. :). Experterna kanske kan uttala sig?
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Bra!!

Vad har ni för favorit benövningar?
Det är ju ofta begränsat med maskiner så ni kanske har några roliga lösningar?

Tjejmaskinen på gymmet, dvs den som tränar ljumskarna maxar jag. Även vad-maskinen så jag måste hitta bättre övningar för dessa muskelgrupper. Finns ju en tråkig vad-maskin till där man trär på vikter på sidorna. Den hade funkat men den är så obekväm när det blir tungt, särskilt för låren då den klämmer åt där med hela tyngden.

Förövrigt har jag gått på Gekås i fyra timmar så jag har tränat ben nog idag :tungan

Och Ola-Conny var där
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nu ska ni få fundera lite.

Jag har tyckt att det går rätt bra med axelträningen, men har tyckt att det har saknats en bit mellan lateral delt och posterior delt.

Idag så satt jag och googlade och insåg att posterior är ju faktiskt 2 muskler.
Och den främre av dom 2, det är ju där jag tycker att jag inte har utvecklats som i övriga axeln.

Så, är det någon som har några bra tips på hur man ska träffa den?

Jag körde idag hantlar, lika som för sidan på axeln, fast jag böjde mig framåt lite. Långt ifrån så mycket som jag kört när jag ska träffa baksida axel.
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html

Och så försökte jag fokusera så att jag fick tryck på rätt ställe.
Det känns som att det gick ganska bra. Men det kanske är fler som har haft den här tanken och har nån mer lösning?

Det gula på bilden är denmuskeln jag tänker på.
reardelt.jpg
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Vad kör du för övningar idag för axlarna?

Sidolyft, sidolyft och mer sidolyft.
Pressar kommer ta mer på främre delta. Ett tag körde jag i princip enbart sidolyft för att dom skulle komma ikapp övriga.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vad kör du för övningar idag för axlarna?

Sidolyft, sidolyft och mer sidolyft.
Pressar kommer ta mer på främre delta. Ett tag körde jag i princip enbart sidolyft för att dom skulle komma ikapp övriga.

Idag kör jag sidolyft, framåtlyft, bakåtlyft. Säger man så?
O så 2 repor på det.
Jag åkte i backen i sept på hojen och har inte kunnat köra pressövningar ordentligt. Det har börjat släppa nu så jag kör axelpress/militärpress ett set varannat pass ungefär.

Ja, fram ligger före, men det känns som att baksida släpar lite för mycket. Eller den främre delen av baksidan.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
frontlyft kan du sluta med helt.... först o främst för att dom får stryk i princip allt o sen har övningen hög skaderisk.
Jag hade börjat med 1-2 sidolyft övningar sen kör pressövning/ar och baksida för att avsluta med en till övning för sidan.
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Idag kör jag sidolyft, framåtlyft, bakåtlyft. Säger man så?
O så 2 repor på det.
Jag åkte i backen i sept på hojen och har inte kunnat köra pressövningar ordentligt. Det har börjat släppa nu så jag kör axelpress/militärpress ett set varannat pass ungefär.

Ja, fram ligger före, men det känns som att baksida släpar lite för mycket. Eller den främre delen av baksidan.

Denna övningen kanske? http://www.youtube.com/watch?v=rssJOyXR2Yg
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
De gör nytta. Eller de känns som de gör de vid djupa. Nu fuskar jag och går inte tillbaka helt till utgångsläge utan går ner och kör 10 tal sen nästa ben. :). Experterna kanske kan uttala sig?

Jag provade utfall imorse.
Var lite oinspirerad överlag så jag tog inte i som jag brukar på övriga övningar.
Provade knäböj med lätt stång. 5 reps per ben 5 set.

Det känns ordentligt i benen nu. Så jag antar att det funkade.
Vi fortsätter med det ett tag.

:tummenupp
 

tkdrille

Guest
Jag provade utfall imorse.
Var lite oinspirerad överlag så jag tog inte i som jag brukar på övriga övningar.
Provade knäböj med lätt stång. 5 reps per ben 5 set.

Det känns ordentligt i benen nu. Så jag antar att det funkade.
Vi fortsätter med det ett tag.

:tummenupp

Underbart =). De är ju övningarna som ger mest för benen och som du kan ta i mest. Gå sakta upp i vikt så du kör kontrollerat till 100% .
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top