Träningstråden

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Ska testa öka dosen kreatin ifall jag märker någon skillnad. Får bli och testa Superpump nästa gång.
110 kg, du var mig ingen lite påg, sjukt stor rygg hade du också, får väl se ifall man kommer i närheten av den storleken om ett par år hehe.


Precis som du går jag knappt upp något när jag kör kreatin, dock får även jag effekt av det (nåt reps här o där).
Mycket viktigt att dricka dock! Ja, personigen kör jag 20g kreatin på träningsdagar, 10 vilodagar... väger runt 110kg.
Iaf 10g kunde du kört, morgon och kväll alt. morgon och innan träning.
Kör själv Superpump Max från Gaspari Nutrition och tycker den är riktigt bra, inte så mycket stim men bra pump.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nej för tydligen så fungerar kreatin inte på alla. Detta är andra gången jag testat kreatin monohydrat utan att gå upp i vikt. Jag dricker mer än tillräckligt med vatten.
Sökte lite och vissa är "nonresponder" för kreatinet.

Jo, jag vet att det finns "non-responders".. för mig fungerar det bra.
Tänker inte så mkt på det normalt, men när jag tagit en "paus" nån gång och sen börjat igen så märker jag rejäl skillnad.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Jo, jag vet att det finns "non-responders".. för mig fungerar det bra.
Tänker inte så mkt på det normalt, men när jag tagit en "paus" nån gång och sen börjat igen så märker jag rejäl skillnad.

Den skillnaden du upplever är just för att du startat om, effekten uteblir eller försämras inte om du inte vilar.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Määää inge kul alls, går bra som fan med träning och vad händer då??? Avsliten muskel i axeln och skadat ligament:mad:
MR på tisdag, hoppas att skadan inte är alltför stor!!
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Hur lyckades du slita av muskeln? Om den nu verkligen är avsliten är det extremt viktigt att få den ditsydd omedelbart!
Låter lite osannolikt dock, för med en avsliten axelmuskel hade du inte kunnat lyfta din arm i princip så MR borde gjorts direkt du skadade dig.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Finns det någon bra övning för axelbreddning? Var gång jag tränar axlarna så får jag vinkel på dem. Som en sorts köttig klädhängare. Jag har verktygsväst på jobbet och ryggsäck på fritiden. Jag vill ha dessa att sitta kvar lite mer av sig själv, är det görbart?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag ska prova det där med crossfit. Det verkar nyttigt.

Så jävla pinsamt med en 17årig tjej som är ungefär dubbelt så stark som en själv.. och vilken överkropp..! Ja crossfit får det bli. Skaffar medlemskap där om jag får jobbet i Bergen i vår :)
Verkar vara en del skaderisk i dom där övningarna bara?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Finns det någon bra övning för axelbreddning? Var gång jag tränar axlarna så får jag vinkel på dem. Som en sorts köttig klädhängare. Jag har verktygsväst på jobbet och ryggsäck på fritiden. Jag vill ha dessa att sitta kvar lite mer av sig själv, är det görbart?

Vad menar du?
Att dom faller framåt?

Vad kör du för övningar idag?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Finns det någon bra övning för axelbreddning? Var gång jag tränar axlarna så får jag vinkel på dem. Som en sorts köttig klädhängare. Jag har verktygsväst på jobbet och ryggsäck på fritiden. Jag vill ha dessa att sitta kvar lite mer av sig själv, är det görbart?

Kör framsida axlar. Många säger att deltoideus anterior får sitt via div pressövningar men jag känner att de starkare musklerna lätt tar över när det gäller. Har själv dessutom underutvecklade sådana pga ett gammalt nyckelbensbrott som gjorde att synergistmuskelaturen tog över hårdjobbet så jag lägger en hel del fokus på framsidan nu.
Favoritövningen är smalgreppad militärpress i smithmaskinen så man kan ha en sådan vinkel att triceps får svårt att hjälpa till. Suger tag i framsidan så det står härliga till vill jag lova.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Tar väl mer på triceps och mindre på axlarna om du kör militärpress med smalt grepp?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vad menar du?
Att dom faller framåt?

Vad kör du för övningar idag?

Nej för skråen. Har oftast bra hållning utan framåtfallna axlar. Tränar jag, så tränar jag sällan framsida/bröstmuskulatur just för att de musklerna gärna drar fram axlarna och jag blir hösäckig.

Det jag menar är att trapetzoides har en tendens att bulla på sig. Detta medför att jag får A-form på axlarna. Som en triangel mellan deltoides och muskelfästena i nacken.

Tränar inte nu men skall börja. Tidigare träningsvarianter/favoriter i axelpartiet är:
1. Ha hantlar i nävarna, häv axlarna uppåt, alternativt rulla dem uppåt/bakåt.
2. Håll en skivstångsvikt i händerna, sträck med raka armar upp armarna från midjehöjd till strax innan trynet.
3. Hantelpress från axlarna till ovanför skalpen.
4. Den där maskinen man trycker ner stänger från axelhöjd till midjehöjd.
5. Den där maskinen där man drar ner från raka armar till axelhöjd.
6. Den där maskinendär man lyfter vikter mha block, från raka armar, händerna drygt axelbrett, drar man ner stången till framför adamsäpplet.
7. Skoterigångryckning med hantel, stående framåtböjd, lyft hanteln från utsträckt arm till bröstet.
8. Deltoidespass med lätta hantlar.

Något sådant har det brukat sett ut.

Tänkte försöka mota galgolle i grind den här gången.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Kör framsida axlar. Många säger att deltoideus anterior får sitt via div pressövningar men jag känner att de starkare musklerna lätt tar över när det gäller. Har själv dessutom underutvecklade sådana pga ett gammalt nyckelbensbrott som gjorde att synergistmuskelaturen tog över hårdjobbet så jag lägger en hel del fokus på framsidan nu.
Favoritövningen är smalgreppad militärpress i smithmaskinen så man kan ha en sådan vinkel att triceps får svårt att hjälpa till. Suger tag i framsidan så det står härliga till vill jag lova.

Kanske skall prova framsidan lite försiktigt då. Tilläggas skall att jag ingalunda är en bröst- och bicepskille. Gillar att ha stark rygg och bål. Tränar benen för att benböj är löjligt kul. Axlarna för att jag måste. Armarna för att jag skall få variation.
Kör oftast många reps, tre set +uppvärmning på respektive övning. Gillar sega muskler, mer ninja än dörrvakt.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Övning 1 ska du inte göra om du inte vill bygga traps.
Den tar ju bara där.

Traps är med i väldigt många andra övningar oxå, men du behöver ju inte dänga dom så direkt om du inte vill bygga dom?
 

Snowman89

Guest
Nej för skråen. Har oftast bra hållning utan framåtfallna axlar. Tränar jag, så tränar jag sällan framsida/bröstmuskulatur just för att de musklerna gärna drar fram axlarna och jag blir hösäckig.

Det jag menar är att trapetzoides har en tendens att bulla på sig. Detta medför att jag får A-form på axlarna. Som en triangel mellan deltoides och muskelfästena i nacken.

Tränar inte nu men skall börja. Tidigare träningsvarianter/favoriter i axelpartiet är:
1. Ha hantlar i nävarna, häv axlarna uppåt, alternativt rulla dem uppåt/bakåt.
2. Håll en skivstångsvikt i händerna, sträck med raka armar upp armarna från midjehöjd till strax innan trynet.
3. Hantelpress från axlarna till ovanför skalpen.
4. Den där maskinen man trycker ner stänger från axelhöjd till midjehöjd.
5. Den där maskinen där man drar ner från raka armar till axelhöjd.
6. Den där maskinendär man lyfter vikter mha block, från raka armar, händerna drygt axelbrett, drar man ner stången till framför adamsäpplet.
7. Skoterigångryckning med hantel, stående framåtböjd, lyft hanteln från utsträckt arm till bröstet.
8. Deltoidespass med lätta hantlar.

Något sådant har det brukat sett ut.

Tänkte försöka mota galgolle i grind den här gången.

Vet jag att jag någon gång läst att man just INTE ska rulla bakåt med axlarna pga skaderisken.
Stämmer det eller är det bara skitsnack?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top