Träningstråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nu har jag provat Teos axelövning. Vet inte om det är den jag behöver men den var askul så den stannar i programmet.

Vidare så behöver jag tips på hur man kommer åt nedre delen av bukmuskulaturen på ett vettigt sätt då mitt gym inte har maskiner som tar hand om biffen (d.v.s jag).
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nu har jag provat Teos axelövning. Vet inte om det är den jag behöver men den var askul så den stannar i programmet.

Vidare så behöver jag tips på hur man kommer åt nedre delen av bukmuskulaturen på ett vettigt sätt då mitt gym inte har maskiner som tar hand om biffen (d.v.s jag).
Jag kör vanliga crunches på lutande bänk. Se till så att du böjer bak ordentligt och går hela vägen upp.

Så att du verkligen använder hela magmuskulaturen. I övrigt vet jag faktiskt inte.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
ImageUploadedByTapatalk1359904639.089531.jpg

Det börjar kännas som att man träffar baksida axel mer och mer.

Det är kul. :)
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Säg att jag vill köpa tillskott för 500 spänn?

Vad fan ska jag köpa? Aldrig använt det förrut..

Kan låta som världens lataste fråga då et finns google, men jag är helt nollad inom ämnet.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Säg att jag vill köpa tillskott för 500 spänn?

Vad fan ska jag köpa? Aldrig använt det förrut..

Kan låta som världens lataste fråga då et finns google, men jag är helt nollad inom ämnet.

För vad? Muskelökning? Fettförbränning? Viktminskning? Viktökning? :)
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
För vad? Muskelökning? Fettförbränning? Viktminskning? Viktökning? :)

Ber om ursäkt för att jag inte klargjorde det..

Muskelökning samt viktminskning. Fettförbränning ser jag ingen direkt nytta av nu då jag inte kommer vara nån "7 procentare" till sommarn iallafall :D

Äter rätt gör jag redan. Ger min kropp det jag behöver innan konditionsträning, samt det jag behöver efter. Utöver det så äter jag inget. Ligger på drygt 800kcal per dag, vilket är lagom för mig.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Ber om ursäkt för att jag inte klargjorde det..

Muskelökning samt viktminskning. Fettförbränning ser jag ingen direkt nytta av nu då jag inte kommer vara nån "7 procentare" till sommarn iallafall :D

Äter rätt gör jag redan. Ger min kropp det jag behöver innan konditionsträning, samt det jag behöver efter. Utöver det så äter jag inget. Ligger på drygt 800kcal per dag, vilket är lagom för mig.

Låter som du ska ha proteinpulver då.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/kosttillskott/proteinpulver/index.html

Vilket du ska välja vågar jag dock inte svara på. Fräckast förpackning? Bäst smak? Allt är mer eller mindre samma grej. :)

Edit: Kanske kan blanda "fettförbrännare" och "muskelökare" också, men vet inte om det är rekommenderat? Det får man nog fråga någon mer insatt om. :)
 
Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Låter som du ska ha proteinpulver då.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/kosttillskott/proteinpulver/index.html

Vilket du ska välja vågar jag dock inte svara på. Fräckast förpackning? Bäst smak? Allt är mer eller mindre samma grej. :)

Edit: Kanske kan blanda "fettförbrännare" och "muskelökare" också, men vet inte om det är rekommenderat? Det får man nog fråga någon mer insatt om. :)

Jo proteinpulver vet jag att jag behöver. Men det finns ju så mycket utöver det som kan underlätta både för kroppens återhämtning samt uthållighet. :)
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Hansen:
Köp inte Whey-80 som länkades, det är billigt, men smakar skit och blandar inte ut bra.

Det viktigaste tycker jag är att det ska smaka bra, man ska ändå äta skiten 2 ggr om dagen. Du vill nog också ha ett blandprotein, och inte bara vassle, om du inte vet precis vad du vill ha.

Jag tycker MyoFusion är schysst. Jag har provat en del olika men inte jättemycket.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hansen:
Köp inte Whey-80 som länkades, det är billigt, men smakar skit och blandar inte ut bra.

Det viktigaste tycker jag är att det ska smaka bra, man ska ändå äta skiten 2 ggr om dagen. Du vill nog också ha ett blandprotein, och inte bara vassle, om du inte vet precis vad du vill ha.

Jag tycker MyoFusion är schysst. Jag har provat en del olika men inte jättemycket.

Provade en proteinshake senast igår, blandades med vatten. Skulle tydligen smaka blåbär, och jovisst det gjorde det men det var fan inga fina blåbär :D Helt klart en drickbar shake, men polarn sa att mango skulle vara mycket bättre. Tror att det var denna jag provade http://www.mmsports.se/Body-Science-Diet-fuel-1kg.html

Whey-100 ska väl vara bättre va? Lägger hellre mera pengar på ett vettigt tillskott, än att köpa flera olika.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Du ska ner i vikt men lägga till ett eller två mellanmål?

Eller hur tänkte du?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Provade en proteinshake senast igår, blandades med vatten. Skulle tydligen smaka blåbär, och jovisst det gjorde det men det var fan inga fina blåbär :D Helt klart en drickbar shake, men polarn sa att mango skulle vara mycket bättre. Tror att det var denna jag provade http://www.mmsports.se/Body-Science-Diet-fuel-1kg.html

Whey-100 ska väl vara bättre va? Lägger hellre mera pengar på ett vettigt tillskott, än att köpa flera olika.

Whey-100 är bättre än whey-80, men smakar fortfarande röv. Om du vill tjacka för 500 spänn så köp något schysst och inte bara det billigaste ;) Och som sagt, köp ett blandprotein och inte bara vassle är min rekommendation.

Edit: Jag är inne på min andra burk av denna, med jordgubbssmak:
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/myofusion-probiotic
 
Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Du ska ner i vikt men lägga till ett eller två mellanmål?

Eller hur tänkte du?

Är inte överviktig, ska ner kanske 4-5 kilo mest för att underlätta för mig själv. Det är inget måste men jag känner att jag behöver det :)

Siktar inte på att bli en Arnold, men då jag har lite ont om tid så behöver jag något som underlättar mitt muskelbyggande.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är inte överviktig, ska ner kanske 4-5 kilo mest för att underlätta för mig själv. Det är inget måste men jag känner att jag behöver det :)

Siktar inte på att bli en Arnold, men då jag har lite ont om tid så behöver jag något som underlättar mitt muskelbyggande.

Hur äter du i övrigt?
Vad har du för tidspla?
Hur mycket tränar du?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hur äter du i övrigt?
Vad har du för tidspla?
Hur mycket tränar du?

Nyttigt. Tallriksmodellen, mycket fullkorn.

Mellan 3-4 månader (Mönstring inför FM)

Just nu kör jag kondition som en tok, spinning här hemma samt en mils marsch/löpning.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nyttigt. Tallriksmodellen, mycket fullkorn.

Mellan 3-4 månader (Mönstring inför FM)

Just nu kör jag kondition som en tok, spinning här hemma samt en mils marsch/löpning.

Om du kör löpning så kommer du inte lägga på dig muskelmassa.

Har du sett en grov maratonlöpare nån gång? ;)

Du kommer göra av med mycket energi och tappa både fett och muskler.

Jag gissar att du har en plan för muskelbyggandet oxå?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Om du kör löpning så kommer du inte lägga på dig muskelmassa.

Har du sett en grov maratonlöpare nån gång? ;)

Du kommer göra av med mycket energi och tappa både fett och muskler.

Jag gissar att du har en plan för muskelbyggandet oxå?

Maratonlöpare har ingen större nytta av överkroppsmuskler sist jag kollade. :brinnerup Jag behöver balansera styrka och kondition.

Äter kolhydrater både innan och efter konditionspass :)

Planen för muskelbyggandet har jag lagt över på min kompis som tränat i 4år. Men i det stora hela så blir det mycket chins, benpress och marklyft.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Säg att jag vill köpa tillskott för 500 spänn?

Vad fan ska jag köpa? Aldrig använt det förrut..

Kan låta som världens lataste fråga då et finns google, men jag är helt nollad inom ämnet.

Det är lätt att köpa massa tillskott och tro att dom ska göra jobbet åt en..

Men ska man "börja" nånstans så tycker jag att proteinpulver är det givna.

Kreatin funkar kanonbra för min del, men då får man ha i åtanke att det binder en del vatten så det kanske är mest aktuellt om man vill bygga... alternativt om man kör det ett tag t ex under vintern och lägger av med det framåt vårkanten.

Gå ner i vikt mirakel-kosttillskott och fettförbrännare tycker jag att du kan hoppa då dom inte kommer att ge något utan en bra kost. Och har du eller skaffar dig koll på kosten så kommer du att kunna gå ner ändå.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top