Träningstråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
frontlyft kan du sluta med helt.... först o främst för att dom får stryk i princip allt o sen har övningen hög skaderisk.
Jag hade börjat med 1-2 sidolyft övningar sen kör pressövning/ar och baksida för att avsluta med en till övning för sidan.

Nu är jag bara nyfiken.
Varför är det hög skaderisk på frontlyft?

Belastar man leden eller är det lätt att bara göra fel?
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag sitter med min träningsexcelfil och ska modifiera den så att man på ett vettigt sätt kan lista antal km för både löpning och crosstrainer. Jag skriver ner varje träningspass i denna och för dom dagarna då konditionsträning utgår blir det listat vad det är för typ av styrketräning jag hållt på med.

Fler som kör så här? Eller har ni appar eller andra program istället?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag sitter med min träningsexcelfil och ska modifiera den så att man på ett vettigt sätt kan lista antal km för både löpning och crosstrainer. Jag skriver ner varje träningspass i denna och för dom dagarna då konditionsträning utgår blir det listat vad det är för typ av styrketräning jag hållt på med.

Fler som kör så här? Eller har ni appar eller andra program istället?

Finns färdiga, skicka PM med din mailadress så mailar jag ett som någon gjort främst för löpning men det har utrymme för mycket alternativträning. Eller sök på nätet.

Försökte lägga upp det här men zip-filer är inte accepterade här...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Den som uppfann drop-set skulle fan ha OS-guld. :hihi
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Har nu testat FireUp under 2 träningsdagar. Första träningsdagen så körde jag bröst och triceps, jag kände inget direkt, dock så fick jag kramp liknande känsla i min biceps vid slutet av träningen.

Igår så körde jag Rygg och biceps och när jag körde marklyft så började min vänstra hamstring att krampa och jag kunde inte slutföra sista 2 set som jag hade kvar... Fick även kramp liknande känsla vid underarmarna.

Jag kör Kreatin monohydrat (ca 2 månader nu) samtidigt som jag tar denna PWO:n.

Ska forsätta köra denna lite till och se ifall det blir bättre. Denna produkt är dock inget jag direkt rekommenderar...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lägger in en bild från precis innan jag tog upp träningen igen och två julplufsiga egobilder så jag har nått att jämnföra med i sommar, hoppas de inte stör nån :näsblod2013-01-05 - 1 (1).jpg2013-01-05 - 1 (2).jpg425838_10151118633645787_1634136078_n.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vilken pingla! Kort på bakning i underkläder lär ju 'pull in the kwinnor' så att säga ;)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Inte tränat på fem-sex år, ska nog inte börja detta året heller :hihi
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Kan inget om din PWO, men dricker du tillräckligt mycket? Händer att jag också krampar mycket men då beror det oftast på att jag tränat den muskeln (efter träningen) eller för lite vatten.
Glöm inte att se till att dricka en halvliter vatten till varje 5g kreatin (sen är inte kreatin något du behöver cykla).

Har nu testat FireUp under 2 träningsdagar. Första träningsdagen så körde jag bröst och triceps, jag kände inget direkt, dock så fick jag kramp liknande känsla i min biceps vid slutet av träningen.

Igår så körde jag Rygg och biceps och när jag körde marklyft så började min vänstra hamstring att krampa och jag kunde inte slutföra sista 2 set som jag hade kvar... Fick även kramp liknande känsla vid underarmarna.

Jag kör Kreatin monohydrat (ca 2 månader nu) samtidigt som jag tar denna PWO:n.

Ska forsätta köra denna lite till och se ifall det blir bättre. Denna produkt är dock inget jag direkt rekommenderar...
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Dricker en hel del vatten, även under träningen då blir det minst 0.5 liter. Ökar effekten ifall man tar mer än 5 gram kreatin per dag? Grejen är att jag inte går upp ett enda gram när jag tar kreatin (vatten samling då) men känner att jag orkar lite mer, men kan ju vara placebo.

Rekommenderar du någon särskild PWO?


Kan inget om din PWO, men dricker du tillräckligt mycket? Händer att jag också krampar mycket men då beror det oftast på att jag tränat den muskeln (efter träningen) eller för lite vatten.
Glöm inte att se till att dricka en halvliter vatten till varje 5g kreatin (sen är inte kreatin något du behöver cykla).
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Dricker en hel del vatten, även under träningen då blir det minst 0.5 liter. Ökar effekten ifall man tar mer än 5 gram kreatin per dag? Grejen är att jag inte går upp ett enda gram när jag tar kreatin (vatten samling då) men känner att jag orkar lite mer, men kan ju vara placebo.

Rekommenderar du någon särskild PWO?

Går du inte upp när du kör kreatin så måste det vara att du dricker för lite. (om du nu vill gå upp av det).
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Går du inte upp när du kör kreatin så måste det vara att du dricker för lite. (om du nu vill gå upp av det).

Nej för tydligen så fungerar kreatin inte på alla. Detta är andra gången jag testat kreatin monohydrat utan att gå upp i vikt. Jag dricker mer än tillräckligt med vatten.
Sökte lite och vissa är "nonresponder" för kreatinet.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Precis som du går jag knappt upp något när jag kör kreatin, dock får även jag effekt av det (nåt reps här o där).
Mycket viktigt att dricka dock! Ja, personigen kör jag 20g kreatin på träningsdagar, 10 vilodagar... väger runt 110kg.
Iaf 10g kunde du kört, morgon och kväll alt. morgon och innan träning.
Kör själv Superpump Max från Gaspari Nutrition och tycker den är riktigt bra, inte så mycket stim men bra pump.

Dricker en hel del vatten, även under träningen då blir det minst 0.5 liter. Ökar effekten ifall man tar mer än 5 gram kreatin per dag? Grejen är att jag inte går upp ett enda gram när jag tar kreatin (vatten samling då) men känner att jag orkar lite mer, men kan ju vara placebo.

Rekommenderar du någon särskild PWO?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top