Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Problemet i den här tråden, till skillnad från "Singeltråden", är väl att det inte räcker med att vara tjej för att få uppmärksamhet. Här snackas det träning och "KOLLA PÅ MIG JAG ÄR TJEJ" är inte så jätteintressant. Skriv om hur du tränar eller nåt så kanske det går bättre :tummenupp

Jag har inte sagt något om uppmärksamhet?
Jag hoppades på lite liv där människor tränade bara. Det är väl meningen med den här tråden. Jag har redan skrivit hur jag tränade. ;)

Men visst för du efterlyste min träning: Jag körde frivändningar i fredags och fick gött pump. Vill man se en bild på bra biceps och axlar så finns den bilden på singeltråden. Jag går inte på samma nit härinne (Riktad till Ricken :hihi)
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Hade tänkt köra ett halvår med fokus på basövningar, har mest blivit olika maskiner och isolationsövningar hittills.
Började i slutet på januari och har som mål att tom maj klara 5 reps 3 set
Bänkpress: 1,2 *KV
Millitärpress: 0,8 *KV
Marklyft 1,75*KV
Knäböj 2*KV

Borde det inte vara tvärtom med knäböj och marklyft, man tar ju alltid mer i marklyften än knäböjen? :va
 

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Borde det inte vara tvärtom med knäböj och marklyft, man tar ju alltid mer i marklyften än knäböjen? :va

Jo normalt sett är det så men just nu är jag starkare i knäböj än i marklyft. Beror aäkert på enkombination av bättre basstyrka i benenoch långtifrån finslapad teknik i marklyften. Än sålänge :D.

Körde benpass i fredags och klarade 5 reps på 140KG vilket är 20KG från mitt mål. :banana
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Men visst för du efterlyste min träning: Jag körde frivändningar i fredags och fick gött pump. Vill man se en bild på bra biceps och axlar så finns den bilden på singeltråden. Jag går inte på samma nit härinne (Riktad till Ricken :hihi)

Najs, jag körde också frivändningar i fredags. Älskar övningen, mest för det är så tekniskt svårt.

Själv kom jag precis hem från årets sämsta träningspass. Pullups och knäböj var dagens program. Har precis gått upp till 5x5 med 20kg i pullups, men orkade inte en enda rep i sista setet så fick sänka. Ja ja, alla kan ha dåliga dagar.
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Najs, jag körde också frivändningar i fredags. Älskar övningen, mest för det är så tekniskt svårt.

Själv kom jag precis hem från årets sämsta träningspass. Pullups och knäböj var dagens program. Har precis gått upp till 5x5 med 20kg i pullups, men orkade inte en enda rep i sista setet så fick sänka. Ja ja, alla kan ha dåliga dagar.

Jag nöter enbart på tekniken just nu, kör på 30 kg och just nu i början är det lagom motvikt, allt under känns för lätt. Har du några tips? Själv har jag sjukt svårt att känna efter om inte jag drar med armarna och axlarna för mycket... Har filmat mig själv men vågar nog inte lägga upp nån film :D Vet att jag behöver skjuta till lite mer och få mer finess med att få armbågarna under stången. Sjukt stel i handlederna bara.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Äntligen efter flera jobbig infektioner börjat simma igen, så underbart :banana
1500-2000 meter växlingar mellan bröst-och ryggsim.
Varit en kall å jobbig vinter så nu längtar jag till våren så man kan lägga till att cykla också (nej spinning e inget för mig :gnissla) Ett stort + att badhuset inte har "riktigt" klor (salt) så det känns som jag skulle kunna vara där varje dag om jag skulle haft möjlighet.

Ngn som kan rekommendera en bra vattentät pulsklocka :va
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag nöter enbart på tekniken just nu, kör på 30 kg och just nu i början är det lagom motvikt, allt under känns för lätt. Har du några tips? Själv har jag sjukt svårt att känna efter om inte jag drar med armarna och axlarna för mycket... Har filmat mig själv men vågar nog inte lägga upp nån film :D Vet att jag behöver skjuta till lite mer och få mer finess med att få armbågarna under stången. Sjukt stel i handlederna bara.

Mitt enda tips - och då reserverar jag mig för att inte vara speciellt duktig själv - är att du inte kan få upp stången högre än strax ovan naveln. Efter det är det kroppen som ska jobba in sig under stången. Jag tycker inte 30 kg är så blygsam vikt heller för den delen.
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Mitt enda tips - och då reserverar jag mig för att inte vara speciellt duktig själv - är att du inte kan få upp stången högre än strax ovan naveln. Efter det är det kroppen som ska jobba in sig under stången. Jag tycker inte 30 kg är så blygsam vikt heller för den delen.

Tack för tipset! Det är ju en tekniskt svår övning som du själv sagt.
Jag ska fråga de andra på gymmet, det är några killar som sysslar med OL om de är där. Annars frågar jag gymmets PT.

Men idag blir det knäböj, bänk och marklyft. Planen är att ta 50, 35 och 70 kg där. ska väl inte vara några problem. :yoparty
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Kolla på Garmin Forerunner modellerna! 610 och 410, lägre modeller tror jag inte du blir nöjd med.
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=142&locale=sv_SE

Efter att ha testat en 410 några gånger (var dotterns, innan hon sänkte den från kajak i Portugal) skyr jag sådana med touchknappar. Räckte bra med lite svett för att den skulle bli vimsig. Antingen de enklare Garmins med riktiga knappar, eller så går du direkt på 310XT. Stor klump att ha på armen men också vattentät på riktigt och batteritid nog för en vätternrunda eller extremsport.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top