Träningstråden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Mindre slitage har jag för mig.

Jag antar att det är värt ett försök att köra den stilen för att bli av med benhinneinflammation. Googlade på det och det finns folk som påstår att det hjälper när tex stretching inte gör det.

Nu måste jag springa barfota för att vänja mig vid det med dojjorna på.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag antar att det är värt ett försök att köra den stilen för att bli av med benhinneinflammation. Googlade på det och det finns folk som påstår att det hjälper när tex stretching inte gör det.

Man kan lära sig det genom att springa på stället, påstås det.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Vad säger ni här i träningstråden om att köra lite tävlingar på typ månadsbasis? Gärna baserat på kroppsvikt så alla kan vara med.

En kul grej kan ju vara högst powerlifting wilks-poäng. Dvs man matar in sin kroppsvikt och sin lyfta vikt (bänk+squat+deadlift) i en wilks-kalkylator och får poäng. ( http://wilkscalculator.com/kg )

En annan kan vara just det jag precis gjorde, 20 rep squat, och mäta hur många procent av sin kroppsvikt man fixar.

Procentuell ökning alt minskning av kroppsvikt?

Vad tror ni, kan det vara en kul och peppande grej, eller är det bara dåligt?

Jag tycker det var en bra idé, kul att se om nåt händer med en, det blir lite tjatigt ibland att köra enligt ett program, jag är sjukt dålig på variation.

Däremot är jag inte med på det där med kroppsvikten eller dylikt för mitt eget bästa :)

Vad är fördelen med framfotslöpning?

MASSOR!!! Bättre löptider, mindre slitage, energisparande, bättre flyt, jag kan fortsätta hur länge som helst!

Vi tar ett löppass där vi kan gå igenom tekniken, jag springer framfota och det är sjukt jävla bra. Men var rädd om musklerna i vaderna, de blir trötta fort. Jag hör av mig nästa gång jag springer, troligen tar jag en runda i Skåne på lördag så det blir nästa vecka. :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Maxpass nr 2.

55 kg i bänk, orkade inte 57,5 kg. Skrattretande. Men åtminstone 0,9 gånger kv så det får väl vara bra.

I marken drog jag 107,5 kg vilket är 1,75 ggr min kv.

Bara att nöta på, fick också beröm på gymmet för att vara stark. Kändes bra, speciellt när jag inte är snäll mot mig själv :hihi

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Vi tar ett löppass där vi kan gå igenom tekniken, jag springer framfota och det är sjukt jävla bra. Men var rädd om musklerna i vaderna, de blir trötta fort. Jag hör av mig nästa gång jag springer, troligen tar jag en runda i Skåne på lördag så det blir nästa vecka. :)

Det låter bra, jag har starka vader!
Jag får öva med att kubba barfota så länge så jag vänjer mig lite vid det.
Vi kan ju springa på stranden också, är ju närmare för bägge och skönare men mer krävande underlag.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det låter bra, jag har starka vader!
Jag får öva med att kubba barfota så länge så jag vänjer mig lite vid det.
Vi kan ju springa på stranden också, är ju närmare för bägge och skönare men mer krävande underlag.

Indeed! Dock får inte hunden följa med till stranden så här års :( Men kanske om det är astidigt eller senare på kvällen, då klagar väl ingen :rolleyes:

Mvh Outlaw...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Träningstrådens tävling för juni

Okej, då kör vi! Kopiera hela detta meddelande och lägg in dina egna värden:

Högst powerlifting wilks-poäng vinner! Du får endast tillgodoräkna dig lyft utförda under juni månad. Dvs lyfter du 100 kg bänkpress i maj så får du EJ räkna detta lyft i denna tävling.

Du fyller i ditt namn, din kroppsvikt, vad du lyft i squat, bänk och deadlift, och sen fyller du i samma värden i wilkskalkylatorn där du får din wilks-poäng. http://wilkscalculator.com/kg

Namn / Vikt / Squat / Bänk / Deadlift / Wilks-poäng

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Högst powerlifting wilks-poäng vinner! Du får endast tillgodoräkna dig lyft utförda under juni månad. Dvs lyfter du 100 kg bänkpress i maj så får du EJ räkna detta lyft i denna tävling.

Du fyller i ditt namn, din kroppsvikt, vad du lyft i squat, bänk och deadlift, och sen fyller du i samma värden i wilkskalkylatorn där du får din wilks-poäng. http://wilkscalculator.com/kg

Test / 80 / 100 / 80 / 120 / 204,81

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
1 maj. Vi har ju iofs Västra stranden men det är ju en bit bort och dit springer vi bara när det är dags för en halvmara. :hihi

Man kan ju cykla dit med vovven som uppvärmning inför löpning. För övrigt cyklade vi till Västra stranden för någon helg sen och grillade och drack öl, fan vad bortskämd man är när man bor på kusten :lol

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Vad säger ni här i träningstråden om att köra lite tävlingar på typ månadsbasis? Gärna baserat på kroppsvikt så alla kan vara med.

En kul grej kan ju vara högst powerlifting wilks-poäng. Dvs man matar in sin kroppsvikt och sin lyfta vikt (bänk+squat+deadlift) i en wilks-kalkylator och får poäng. ( http://wilkscalculator.com/kg )

En annan kan vara just det jag precis gjorde, 20 rep squat, och mäta hur många procent av sin kroppsvikt man fixar.

Procentuell ökning alt minskning av kroppsvikt?

Vad tror ni, kan det vara en kul och peppande grej, eller är det bara dåligt?

Jag fick 359,7 poäng :crash

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Test / 80 / 100 / 80 / 120 / 204,81
Geggamoja / 82 / 90 / 90 / 170 / 235,34

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag drog till gymmet och reppade lite bänk och squats, och maxade deadlift. Matade in värdena i inlägget ovan. Jag tycker alla ska kontinuerligt fylla i, och om man ökar från tex 90 till 95 så skriver man bara in gamla insom parantes: / 95 (90) /

Agile: Du måste lyfta squat, bänk, deadlift och lägga ihop dina kg för att kunna räkna ut wilks-poäng. Tills du lyft alla tre grenar, så kan du ju lägga in det du har lyft i listan!

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...