Vad är fördelen med framfotslöpning?
Mindre slitage har jag för mig.
Mindre slitage har jag för mig.
Jag antar att det är värt ett försök att köra den stilen för att bli av med benhinneinflammation. Googlade på det och det finns folk som påstår att det hjälper när tex stretching inte gör det.
Nu måste jag springa barfota för att vänja mig vid det med dojjorna på.
Vad säger ni här i träningstråden om att köra lite tävlingar på typ månadsbasis? Gärna baserat på kroppsvikt så alla kan vara med.
En kul grej kan ju vara högst powerlifting wilks-poäng. Dvs man matar in sin kroppsvikt och sin lyfta vikt (bänk+squat+deadlift) i en wilks-kalkylator och får poäng. ( http://wilkscalculator.com/kg )
En annan kan vara just det jag precis gjorde, 20 rep squat, och mäta hur många procent av sin kroppsvikt man fixar.
Procentuell ökning alt minskning av kroppsvikt?
Vad tror ni, kan det vara en kul och peppande grej, eller är det bara dåligt?
Jag antar att det är värt ett försök att köra den stilen för att bli av med benhinneinflammation. Googlade på det och det finns folk som påstår att det hjälper när tex stretching inte gör det.
Nu måste jag springa barfota för att vänja mig vid det med dojjorna på.
Vi tar ett löppass där vi kan gå igenom tekniken, jag springer framfota och det är sjukt jävla bra. Men var rädd om musklerna i vaderna, de blir trötta fort. Jag hör av mig nästa gång jag springer, troligen tar jag en runda i Skåne på lördag så det blir nästa vecka.
Det låter bra, jag har starka vader!
Jag får öva med att kubba barfota så länge så jag vänjer mig lite vid det.
Vi kan ju springa på stranden också, är ju närmare för bägge och skönare men mer krävande underlag.
Indeed! Dock får inte hunden följa med till stranden så här års Men kanske om det är astidigt eller senare på kvällen, då klagar väl ingen
Mvh Outlaw...
TackNajs. Bra jobbat!
(
Är det från 15:e Maj förbudet gäller?
1 maj. Vi har ju iofs Västra stranden men det är ju en bit bort och dit springer vi bara när det är dags för en halvmara.
Är du ?pt .. personlig tränare för att köra mc långt ute det ...
Vad säger ni här i träningstråden om att köra lite tävlingar på typ månadsbasis? Gärna baserat på kroppsvikt så alla kan vara med.
En kul grej kan ju vara högst powerlifting wilks-poäng. Dvs man matar in sin kroppsvikt och sin lyfta vikt (bänk+squat+deadlift) i en wilks-kalkylator och får poäng. ( http://wilkscalculator.com/kg )
En annan kan vara just det jag precis gjorde, 20 rep squat, och mäta hur många procent av sin kroppsvikt man fixar.
Procentuell ökning alt minskning av kroppsvikt?
Vad tror ni, kan det vara en kul och peppande grej, eller är det bara dåligt?
Jag fick 359,7 poäng
Jag fick 359,7 poäng
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |