Träningstråden

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Fnutten skrev:
Gött att se att du tar sporthojsfesten på största alvar. Så tränad som du är kommer det gå åt mycket spånken innan du tappar orken. :fyllisar

...och jag som i min enfald trodde han led av överskottsenergi... :)
..eller tränade för Iron man... :)
...jag ska definitivt träna mer nu! :hihi

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
KIRE skrev:
Mkt träning :3freak
Vad har du för mål då?

IRONMAN, Eco-Challenge......

Fnutten skrev:
Gött att se att du tar sporthojsfesten på största alvar. Så tränad som du är kommer det gå åt mycket spånken innan du tappar orken. :fyllisar

Skönt att ha kommit igång med innebandyn igen efter juluppehållet.
Ska delta på Annchuas aerobicspass framöver också.

Tja man :hej

Har inte råd till sprit :D men jag kommer nog ändå :fyllisar

Fnutten

Född med glid
Gick med
27 May 2003
Hoj
SVulstig
Mavve skrev:
IRONMAN, Eco-Challenge......

Tja man :hej

Har inte råd till sprit :D men jag kommer nog ändå :fyllisar

Har hört att man kan ha kul utan sprit. Vore synd att förstöra din träning med lite hjärndött festande alla SH :D

Vore imponerad om du hittar en restplats till Vasaloppet och åker. :yoparty
Kör hårt med järnmannen-planerna.

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
fan har inte tränat på en vecka nu, känns inte nyttigt. Å andra sidan vill man inte dra på sig hjärtmuskelinflamationer då jag hadde influensan efter nyår.

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KalleKulspruta skrev:
fan har inte tränat på en vecka nu, känns inte nyttigt. Å andra sidan vill man inte dra på sig hjärtmuskelinflamationer då jag hadde influensan efter nyår.

Det är pissigt att bli sjuk...

Störst risk för hjärtmuskelinflammation vid halsfluss (det är en bakterieinfektion, du hade ett virus)... och om man tränar när man har feber = pågående immunreaktion.

Är du feberfri och känner dig piggare så kan du köra igång lite försiktigt igen. :tummenupp

När jag varit sjuk och skall "gymma" igen brukar jag ta bort ett set eller dra ned på repsen med 2-4 beroende på övning. Konditionsträning kör jag med pulsklocka och brukar hålla mig under 80% av maxpuls de första passen...

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Ush o fy..
Hatar förkylningar, vill träna igen.. men vågar inte.
Varför måste alla människor gå runt som latenta baciller o smitta mig hela jäkla tiden. Jag vill ju träna ju! :(

Nej, knapra förkylningspiller nu en vecka till o sen ger jag banne mig inte!
Jag fick träna någon annan i helgen =)

Bra jobbat MrGoofy :tummenupp :tummenupp :tungan

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
En virusinfektion kan utveckla sig till bakteriella komplikationer, och streptokockerna kan gå till anfall..
vad ni än gör , träna aldrig med vare sig halsont , feber eller andra känslor i kroppen som tyder på att man är risig. träna kan man göra ett helt liv, kosta på er att vara sjuk i två veckor ibland. det är inte värt riskerna :fakta

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
ambulans skrev:
En virusinfektion kan utveckla sig till bakteriella komplikationer, och streptokockerna kan gå till anfall..
vad ni än gör , träna aldrig med vare sig halsont , feber eller andra känslor i kroppen som tyder på att man är risig. träna kan man göra ett helt liv, kosta på er att vara sjuk i två veckor ibland. det är inte värt riskerna :fakta
Du har naturligtvis jätterätt!
Men jag bara måste... "andra känslor i kroppen"... :) Är latmask (Schistosoma flegmatus) också en infektion?? :tungan

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Annchua skrev:
Ush o fy..
Hatar förkylningar, vill träna igen.. men vågar inte.
Varför måste alla människor gå runt som latenta baciller o smitta mig hela jäkla tiden. Jag vill ju träna ju! :(

Nej, knapra förkylningspiller nu en vecka till o sen ger jag banne mig inte!
Jag fick träna någon annan i helgen =)

Bra jobbat MrGoofy :tummenupp :tummenupp :tungan

Ja tack för den omgången, jag har inte varit så slut sen jag gjorde lumpen. Jag var bra nära att spy kan jag lova. :D

Jag tror nästan att jag har hittat en lite sadistisk sida hos lilla Ann-charlotte. :fatta! ;)

Therudeboy

Guest
Någon som kan ge mig den perfekta dieten för beach 2k4? väger nära 90kg nu och skulle behöva gå ner 20-25 kilo innan sommaren :) Ska börja ut och gå lite idag för motionens skull med :)

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Therudeboy skrev:
Någon som kan ge mig den perfekta dieten för beach 2k4? väger nära 90kg nu och skulle behöva gå ner 20-25 kilo innan sommaren :) Ska börja ut och gå lite idag för motionens skull med :)

Det finns inget som heter den perfekta dieten. På grund av att alla är olika och svarar olika på olika intag av mat, träning osv.

20-25 kg...mmm lycka till...då skulle du behövt börjat före jul...någon gång...

Lite för motionens skull? Är du seriös? :rolleyes:

Ut å gå snabba promenader innan frukost. Kolla upp vad du eg. stoppar i dig..Börja så väl styrketräna som riktig konditionsträning...jag menar om du är seriös då...

Therudeboy

Guest
Acrid skrev:
Det finns inget som heter den perfekta dieten. På grund av att alla är olika och svarar olika på olika intag av mat, träning osv.

20-25 kg...mmm lycka till...då skulle du behövt börjat före jul...någon gång...

Lite för motionens skull? Är du seriös? :rolleyes:

Ut å gå snabba promenader innan frukost. Kolla upp vad du eg. stoppar i dig..Börja så väl styrketräna som riktig konditionsträning...jag menar om du är seriös då...

Min bror gick från 93 till 68 på 2 månader, en rejäl portion till lunch och sen 2 mörka råg eller nåt smörgåsar till kvällsmat och drack bara vatten hela tiden.

Det enda jag är ute efter är att få ner magen och få upp konditionen igen som den var förr då man kunde springa hur långt som helst. Ska nog försöka göra som min bror gjorde.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Att förbränna den mängden fett på 2månader måste ju vara en fysisk omöjlighet?! Dessutom är hans metod helt ganska värdelös, ät många små mål mat om dagen(lagad mat!) och rör på dig. Resultatet av det borde bli en kvalitativ viktminskning och ingen självsvält, som många andra sysslar med när de bantar.

När man gör så att man slutar äta(för att banta) är risken att man går upp allt man lagt av sig när man anser sig ha nått målvikten och börjar leva som vanligt igen.

Men om du får upp konditionen så du pallar ett längre motionspass om dagen skulle ju möjligheterna för en riktigt trimmad kropp vara många gånger större. Så varför inte jobba på lite kondition?

Therudeboy skrev:
Min bror gick från 93 till 68 på 2 månader, en rejäl portion till lunch och sen 2 mörka råg eller nåt smörgåsar till kvällsmat och drack bara vatten hela tiden.

Det enda jag är ute efter är att få ner magen och få upp konditionen igen som den var förr då man kunde springa hur långt som helst. Ska nog försöka göra som min bror gjorde.

Therudeboy

Guest
Mjo det finns dock bevis på att han gick ner så snabbt och alla givetvis undrade ju hur, och det funkade på han så då skadar det inte att testa för min del.

Jag jobbar på min kondition nu, kom precis hem varit ute och gått en timme och jag går för snabbt typ så det vatt några km i alla fall :)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Therudeboy skrev:
funkade på han så då skadar det inte att testa för min del.

Nej, jag tycker inte du ska prova det, många som provar och det blir bara fel. Om du provar i 2 månader kommer du nog inse att det bara är waste of time i slutändan.

Träna ordentligt istället, knalla till det lokala gymmet och häng med på lite spinningpass eller liknande. Ger bra resultat och du lägger kanske t.o.m en bra grund för att bygga muskler när du nått din målvikt!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Therudeboy skrev:
Jag jobbar på min kondition nu, kom precis hem varit ute och gått en timme och jag går för snabbt typ så det vatt några km i alla fall :)

btw, det var 20minuter sedan du skrev ditt förra inlägg, så det måste varit en snabb timme du var ute och gick... :tungan

Therudeboy

Guest
d1ce skrev:
btw, det var 20minuter sedan du skrev ditt förra inlägg, så det måste varit en snabb timme du var ute och gick... :tungan

Kolla mitt första inlägg 07:55 precis när det var skrevet gick jag ut och började knalla :) 09:10 skrev jag det andra inlägget. så där hade du fel :FU

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Therudeboy skrev:
Kolla mitt första inlägg 07:55 precis när det var skrevet gick jag ut och började knalla :) 09:10 skrev jag det andra inlägget. så där hade du fel :FU

omfg, busted :gnissla

men att ut å gå före frukost är bra för att lätta på lagret mellan musklerna och huden. håll gott tempo bara :) och frukosten efter det att du varit ute å gått.

KIRE

Guest
Det där med snabba viktförändringar har inte så mkt med fettnedgång att göra som många tror. Tappa 20kg på 2 månader kan man lätt göra men
det är inte fett man förlorar och resultatet är inte beständigt alls.

Kan dra ett litet exempel. Jag kör själv för tillfället på en ketogen diet.
Jag äter inga kolhydrater alltså förutom när jag laddar kroppen under ca
20 timmar ungefär en gång i veckan. Vägde ungefär 95kg på fredagskvällen
när jag är var som mest tömd på glykogen och vätska. På lördagkvällen väger
jag 103-104kg full med glykogen och vätska. Sen är det samma resa denna veckan men då väger jag ca 0.5-0.8kg mindre på fredagen förhoppningsvis.
Ändå är nog lite av den viktnedgången muskler. Och nu ska man komma ihåg att jag inte är någon klåpare utan kunskap och disciplin.

Räkna med 0.5 kg fettnedgång i veckan om ni gör allt rätt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln