Träningstråden

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Har ingen recension, men ang handlederna. Har du provat att ändra på greppet du håller stången?
Jag hade mina händer lite för mkt "bakåt" för längesen och kände av handlederna.. Ändrade så att jag nu har dem ganska rakt (kass på att förklara) och känner ingenting alls i handlederna trots en bit över 100kg.

Knän är jag också öppen för tips efter att ha förstört mitt ena med en (talanglös) ishockeykarriär på 10 år... :huvet

Jo håller också rakt, tror det beror på mina smala handleder hehe.
Men ska spela in när jag kör bänkpress så att jag inte bara inbillar mig att jag håller dem raka hehe.

jetson

Guest
Jo håller också rakt, tror det beror på mina smala handleder hehe.
Men ska spela in när jag kör bänkpress så att jag inte bara inbillar mig att jag håller dem raka hehe.

Greppträning om du inte redan kör det (coc gripper eller liknande + nån underarmsträning) och stretch handled+underarm efteråt, en gång per vecka, hjälpte mig iaf.

Provade också "Joint fusion" men det gav ingen effekt på mig (kändes till o med som att jag fick stelare leder av skiten)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Peter1980: Ah precis, ändock ville du skapa debatt genom dina påståenden som nog allt är vad du tycker ändå. Att jag skiter blanka fan i hur du väljer att leva ditt liv har nog framkommit ganska tydligt i mitt inlägg. Men kör på :tummenupp

h051n: Om du har problem med lederna på riktigt och det inte är en ansträngningsskada/skada eller liknande så kommer du alltid behöva käka glukosamin eller liknande och en hel del av det för optimal effekt.
Äter själv Glucosamin+CSA från Optimum Nutritition vilket funkar bra, har dock inga skador men använder det frekvent under tunga perioder och då funkar det prima. Har några vänner med bekymmer som alla gillat det.
Cissus kan hjälpa med glukosamin kommer alltid vara bäst, att kombinera glukosamin och msm kan också hjälpa.

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Peter1980: Ah precis, ändock ville du skapa debatt genom dina påståenden som nog allt är vad du tycker ändå. Att jag skiter blanka fan i hur du väljer att leva ditt liv har nog framkommit ganska tydligt i mitt inlägg. Men kör på :tummenupp

h051n: Om du har problem med lederna på riktigt och det inte är en ansträngningsskada/skada eller liknande så kommer du alltid behöva käka glukosamin eller liknande och en hel del av det för optimal effekt.
Äter själv Glucosamin+CSA från Optimum Nutritition vilket funkar bra, har dock inga skador men använder det frekvent under tunga perioder och då funkar det prima. Har några vänner med bekymmer som alla gillat det.
Cissus kan hjälpa med glukosamin kommer alltid vara bäst, att kombinera glukosamin och msm kan också hjälpa.

men även om man har en skada hjälper det inte lite ändå? villig att testa gammal kock och tror jag slitit ut höger handleden...

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Nej, något är osunt när man själv anser det osunt. Inte vad gemene "man" anser vara sunt. Det du anser vara osunt med t.ex träning kanske jag anser vara uppvärmning?

Sätter man upp mål i livet, med vad som helst, är väl hela målet att faktiskt nå dessa eller komma mycket nära?

Försöker inte låta sur eller något, men din syn på något är definitivt inte allas och således kan dina tankar enbart styra dig själv och borde inte påverka din syn på andra människors val.

Ingen fara. Du låter inte sur. :hej

Det blir osunt när träningen slutar att vara träning. Och man använder träningen för nå mentala mål. Som att lindra ångest. När utebliven träning ger en abstinens som bara kan stillas med "drogen".

Det blir oxå osunt när kroppen börjar brytas ner. För ortorexi är en kombinerad träning/ät störning. Man vill äta så lite å så nyttigt som möjligt å träna/förbränna så mycket som möjligt.

Har man inte ovan problem. Då kan man träna hur mycket som helst å vara sund.

Att sätta mål. Och nå dom. Är en underbar känsla. Och det är inget osunt med det.

//M

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike

Jaha ok tack, ska nog testa.
Vet du var man kan få tag på bra och billigt glukosamin?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Pirate-girl: Jo det kommer hjälpa till viss del. Nu har jag inte läst några nya studer på MSM på ett tag men Glukosamin tillsammans med MSM och även kanske cissus samtidgigt kan fungera riktigt bra. Är lite skeptisk till msm och cissus gav inte mig mycket. Glukosamin däremot fungerar.

Personligen kör jag ju Glucosamine+CSA från Optimum Nutrition och är mycket nöjd.
Vill man köra snikvarianten köper man det i pulverform till hästar på citygross o doserar efter behov... smakar inte supergott dock :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jycken fick glukosamin, han klagade aldrig...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
vad ligger felet i att använda han eller hon???:va

Det finns inget fel alls. Men om du inte vet om det är en han eller hon, om du till exempel aldrig träffat personen, så kan du säga "hen" istället för "han eller hon".

Jag förstår inte varför det blivit så stor grej, varför är ni så upprörda över ett till praktiskt ord?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det finns inget fel alls. Men om du inte vet om det är en han eller hon, om du till exempel aldrig träffat personen, så kan du säga "hen" istället för "han eller hon".

Jag förstår inte varför det blivit så stor grej, varför är ni så upprörda över ett till praktiskt ord?

Praktiskt? :D

Förr, när jag var liten, så kunde man säga han om obestämda former utan att nån brydde sig. Det var praktiskt.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Man kan se på namnet om det är en hon eller han, hur svårt kan det vara .

Jag skulle inte vilja vara en hen.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag hatar oxå ordet hen, vad fan e de lixom, det finns två olika kön, vi är olika acceptera samt respektera :tummenuppdet!:tummenupp

Och så finns det ett tredje kön, det kallas för hen eftersom det innebär att personen i fråga är tvåkönad. Hermafrodit alltså.

Man kan se på namnet om det är en hon eller han, hur svårt kan det vara .

Jag skulle inte vilja vara en hen.

Det är inte lätt att prata om just "henne" eller "honom" om nu en inte menar någon specifik person.

Den här diskussionen hör ändå inte hemma här i tråden. Tjafsa om språket kan man göra någon annanstans (jag hade faktiskt kunnat klaga på felen jag ser i tråden här, bland annat hatar jag att en skriver talspråk.) Dessutom ska det inte vara en punkt när det är en fråga utan ett frågetecken "hur svårt kan det vara?" om nu vi ska gnälla på hur man brukar språk. Som ett exempel, på hur onödig en sådan kommentar kan vara när det inte ens är relaterat till ämnet.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Okay, skulle ju ha uppdaterat i lördags men blev inte så.

Är kvalad till klassiskt styrkelyft-SM i sommar, satte pb i samtliga grenar och har planer på att bli bättre. 110 kg i böj, 60 kg i bänk och 130 i marklyft (men med min tabbe räknas bara 120 kg i marklyftet på pappret, tyvärr) och satte mitt mål på totalt 300 kg åtminstone så är riktigt nöjd! Vägde in mig på 59,5 kg trots jag hade käkat mer än vanligt dagen innan så bänkade mer än min kroppsvikt för första gången :D. (hade hoppats på 60-61 kg)

Laddar för crossfittävling på söndag, ska köra frivändningar och överstöt idag så jag vet vilken vikt jag ska ligga på till på söndagens Ground-to-overhead där man väljer vikten själv. Tror jag ska ligga på 40-45 kg, är i överstöten som jag brister (styrkevänder 50 kg lätt).

Därefter är planen att köra mer volym för överkroppen så jag kan bänka tyngre och komma igång med löpningen ordentligt, sprang igår och det kändes sjukt skönt! Ska också eventuellt gå upp ett par kilon så jag ligger närmare viktgränsen men den biten är jag inte noga med, det får bli som det blir, helt beroende på vad huvudet pallar. Tycker fortfarande att det är jobbigt att gå upp i vikt.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen