Träningstråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Är kvalad till klassiskt styrkelyft-SM i sommar, satte pb i samtliga grenar och har planer på att bli bättre. 110 kg i böj, 60 kg i bänk och 130 i marklyft (men med min tabbe räknas bara 120 kg i marklyftet på pappret, tyvärr) och satte mitt mål på totalt 300 kg åtminstone så är riktigt nöjd!

Du är bäst Plåtis!

:zpy:huvet:näsblod:brinnerup

:glömdet

Nästan så att jag är frestad till att använda knäböj fram istället för frontböj :crash

Du är bäst Plåtis :D

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Man kan se på namnet om det är en hon eller han, hur svårt kan det vara .

Jag skulle inte vilja vara en hen.

På internet så är det ofta svårt att se på namnet om det är en han eller hon. Men ofta så känner du ju inte till namnet över huvud taget.

Jag skulle inte ha en aning om att du var tjej om det inte vore för tjejsymbolen vid ditt namn. Varken namn eller bild skvallrar om ditt kön. I min värld kommer du alltid vara en hen! ;)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Körde benpass igår och kunde inte låta bli att på väg ut ur gymmet gå förbi och avsluta med lite dips, skulle jag dock inte ha gjort... vid sista repetitionen så tog jag i för kung och fosterland och det helt plötsligt knackade till i centrum av bröstkorgen och jag fick rejält ont, och har fortfarande ont.

Någon som har ett hum om vad det kan vara? Misstänker att muskelfästet fick sig en sträckning(?), men är bara en okvalificerad gissning från min sida.

0iBwwf5.jpg

Googlat lite snabbt om det hela men inte hittat någon svar på min fråga/"skada".

Hittade dock ett intressant inlägg/artikel av Axon

Kör inte dips om du inte måste. Ska du inte tävla i dips finns det ingen anledning att ha med den i sitt styrketräningsprogram. Kort och gott så tränas de allra flesta musklerna (förutom triceps) med högst belastning där de biomekaniskt och fysiologiskt, kan göra minst effektivt arbete. Därför blir dips en helt sammanfattningsvis en dålig tricepsövning med höga kostnader. Kostnader som man får fråga sig själv om man är beredda att betala.

Vill man få större och starkare axelmuskler finns det mycket bättre övningar än dips och till en mycket lägre skaderisk.

Vill man få större och starkare bröstmuskler finns det mycket bättre övningar än dips och till en mycket lägre skaderisk.

Vill man få större och starkare triceps finns det mycket bättre övningar än dips och till en mycket lägre skaderisk.

Brukar tycka Axon har vettiga åsikter och backar upp med källor, men där lätt dips helt plötsligt livsfarlig :näsblod njaa, är ju något utav en favorit för mig att köra dips...

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Nu ska jag ställa en känslig fråga.

Hur många här är det som "lever" sin träning.??

Med det menar jag.

Ni som planerar träning och kost i minst en vecka framåt.
Som alltid klassar in kost i nyttigt eller onyttigt.
Som alltid mår bättre efter utförd träning eller strikt kosthållning.
Som får lite lätt panik när det bjuds på middag och man inte kan ha riktig koll på vad man stoppar i sig.
Som tycker att ett en träningsfri dag. Är en dålig dag.

//M

om man ska vara sån och reflektera över detta så tar jag ju hellre en som tränar än som de flesta svensson längtar till helgen och alkohol, jag menar hur sunt är det när man tänker äntligen helg jag ska supa skallen i bitar filosofin:va
Om man tackar nej till alkohol är man konstig? Typ nä jag ska inte dricka något jag ska träna imorgon. Men om man häller i sig alkohol är man normal????

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Brukar tycka Axon har vettiga åsikter och backar upp med källor, men där lätt dips helt plötsligt livsfarlig :näsblod njaa, är ju något utav en favorit för mig att köra dips...

Bla bla bla. Är man erfaren, dvs kan utföra dem korrekt, ser jag inte att dips är dåligt. Jag kör ju till failure och har tidigare haft problem i axlarna samt numera även i ena armbågen men dips har aldrig varit problem. Jag behöver bli bättre i bänkpress och således är dips en bra pressövning för mig utöver militär-/pushpress samt bänkpress.

Felet här ligger i att det är sjukt många som inte utför dips på rätt sätt. Var har du ont förresten? Det brukar knacka till (känns som om nåt brister) i innerlåren men det är mina höfter som knakar. Det ska inte göra ont men om det är så att det knakat till i skelettet så har ju det blivit "ommöblerat" och kräver en tillvänjning av det nya.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Om man tackar nej till alkohol är man konstig? Typ nä jag ska inte dricka något jag ska träna imorgon. Men om man häller i sig alkohol är man normal????

Så är det ju.. jag bangar typ 95% av de alla de afterworks man bjuds med på av den enkla anledningen att jag inte orkar sitta och försvara och förklara att jag inte vill dricka "i onödan" (eller hur man ska uttrycka det)..

(sen är jag iofs inte helnykterist, men det där "onödiga" drickandet utan egentlig anledning låter jag bli. Det är Fredag varje vecka, måste man fira det med sprit?)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Så är det ju.. jag bangar typ 95% av de alla de afterworks man bjuds med på av den enkla anledningen att jag inte orkar sitta och försvara och förklara att jag inte vill dricka "i onödan" (eller hur man ska uttrycka det)..

(sen är jag iofs inte helnykterist, men det där "onödiga" drickandet utan egentlig anledning låter jag bli. Det är Fredag varje vecka, måste man fira det med sprit?)

Nej men man måste fira med ett träningspass :mattias :fakta

Jag dricker också mindre sen jag började med SL och hittade pojkvän. Det är inte lika roligt att gå ut längre, speciellt inte när 90% av ens vänskapskrets övergett en bara för en hittat sig en kärlek.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

http://www.youtube.com/watch?v=JQI8qMSc7UY

Klockren reklam för just det!

Även jag är sådan som inte känner för eller förstår vitsen med att dricka alkohol. Utan att för den delen vara helnykterist jag heller.

Utgångspunkten i den nya kampanjen är en Sifo-undersökning som IQ har beställt. Den avhandlar svenskarnas erfarenheter av socialt tryck kring drickande.

Det visar sig att åtta av tio upplever att det finns en förväntan på att dricka alkohol i sociala sammanhang. 60 procent uppger att de vid något tillfälle har upplevt att någon försökt övertala dem att dricka alkohol.

– Undersökningen visar att det tjatas mycket på människor för att få dem att dricka alkohol. För oss är det viktigt att lyfta frågan varför det är så, handlar alkoholtjat egentligen mer om den som tjatar än den man tjatar på?, säger IQ:s vd Magnus Jägerskog i ett pressmeddelande.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Felet här ligger i att det är sjukt många som inte utför dips på rätt sätt. Var har du ont förresten? Det brukar knacka till (känns som om nåt brister) i innerlåren men det är mina höfter som knakar. Det ska inte göra ont men om det är så att det knakat till i skelettet så har ju det blivit "ommöblerat" och kräver en tillvänjning av det nya.

Läs mitt inlägg :7peta :tungan
Mitten av bröstkorgen, lite ovanför solarplexus typ, lite lite till höger.
http://i.imgur.com/0iBwwf5.jpg

hittar lite mer info om det hela nu, verkar vara en ganska vanlig sak som händer folk, speciellt vid dips, men brukar gå över. Kanske är allmän växtvärk av mina bröstmuskler i kombination med rejäl dips-insats. En ska nog överleva det här också :D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Pirat-flickan.. Du gick inte möjligtvis på Regeringsgatan och korsade hamngatan ikväll vid 17.10-tiden?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
http://www.youtube.com/watch?v=JQI8qMSc7UY

Klockren reklam för just det!

Även jag är sådan som inte känner för eller förstår vitsen med att dricka alkohol. Utan att för den delen vara helnykterist jag heller.

Haha den där kan jag verkligen relatera till. Jag ser mig inte som nykterist, fast jag har inte druckit sedan 2012. Jag skulle absolut kunna tänka mig att dela en flaska Amarone till maten eller liknande, men att bara bli packad orkar jag inte längre.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
På internet så är det ofta svårt att se på namnet om det är en han eller hon. Men ofta så känner du ju inte till namnet över huvud taget.

Jag skulle inte ha en aning om att du var tjej om det inte vore för tjejsymbolen vid ditt namn. Varken namn eller bild skvallrar om ditt kön. I min värld kommer du alltid vara en hen! ;)
vilken tur att jag inte finns i din värld, Izah, Iza, Isa är för mig ett kvinnonamn.

Bifogat

• hämta.jpg
    hämta.jpg
    7.8 KB · Visningar: 65

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Ingen av mina vänner eller kollegor har någonsin frågat varför jag inte dricker alkohol, har aldrig någonsin behövt förklarat eller försvarat det.
Tråkigt att du har den erfarenheten

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Läs mitt inlägg :7peta :tungan
Mitten av bröstkorgen, lite ovanför solarplexus typ, lite lite till höger.
http://i.imgur.com/0iBwwf5.jpg

hittar lite mer info om det hela nu, verkar vara en ganska vanlig sak som händer folk, speciellt vid dips, men brukar gå över. Kanske är allmän växtvärk av mina bröstmuskler i kombination med rejäl dips-insats. En ska nog överleva det här också :D

Jag kanske är konstig men jag känner faktiskt i bröstkorgen när det knackar till i ryggraden, som ett exempel.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
32 årig mjukis söker kontakt med någon att utvecklas tillsammans med.

Hej

Jag, en mjukis, söker dig, exklusivt, för en diskret sammankomst 1-2 ggr per vecka.
I min nuvarande relation så känner jag mig åsidosatt. Jag får inte det utrymme som jag känner att jag förtjänar.
Jag önskar inte avsluta min nuvarande relation, men jag vill gärna ha mer uppmärksamhet, mer direktkontakt så att säga.
Jag önskar träffa dig, du som kan få mig att känna mig unik, självständig och upprymd. Allt på en och samma gång.
I vår framtid så ser jag en relation som vi verkligen kan bygga på...

Hör av dig till Underarmspumpunderbicepspass. :glömdet

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...