Kreatin ökar du mest temporärt i vikt med, däremot säger sig många känna skillnad i styrka och uthållighet, tyvärr inte jag. Jag svarar däremot bra på kreatinpyruvat, det hjälpte mig faktiskt att öka i vikt när jag gjorde det, finns dock inga belägg om att preparatet skulle ha några såna effekter.
Ett tips om du vill bli biff men inte tjock: Ät, ÄT, ÄÄÄÄT! Men koncentrera ditt näringsintag till protein. (Ät 2g protein per kg kroppsvikt och dag, väger du 80 så försök få i dig 160g protein per dag),
Sen äter du endå mycket kolhydrater, stora portioner pasta och ris, havregrynsgröt på morgonen t.ex. Det många glömmer är att Kolhydrat är det näringsämne som verkar mest anabolt (även om du inte kan bygga muskler av det). Funkade så för mig iaf.
Sätt dig in i vad GI innebär och ät mat med lågt GI alltid utom direkt efter ett träningspass.
Försök äta mat med lite fett i, eller mat med bra fett i (fisk, olivolja istället för smör tror jag osv.), när du äter så stora mängder mat som jag tänkt så är det lätt att stoppa i sig alldeles för mycket fett också, så om du nu ska undvika att lägga på dig fett i så stor utsträckning det går så kom ihåg att välja rätt!
Kom ihåg att man alltid lägger på sig fett tillsammans med muskler, det är ett tecken på att kroppen får tillräckligt med energi för att bygga!
Okej, jag har tagit en öl ikväll, jag har säkert missat nått, men ungefär så bör du göra.