Träningstråden

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Vilket kreatin skulle ni rekommendera? har provat Twinlabs tyckte det funkade bra men finns det något som är bättre/likabra men samtidigt billigare så man orkar hålla igång kurarna!???

Sen en bra relativt billig Gainer, fattade inte mycket av det ni skrev innan...

målet är att bli så biiiiff som möjligt nu under vintern men inte öka alldeles för mycket i fett (en utopi??!):)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Kreatin ökar du mest temporärt i vikt med, däremot säger sig många känna skillnad i styrka och uthållighet, tyvärr inte jag. Jag svarar däremot bra på kreatinpyruvat, det hjälpte mig faktiskt att öka i vikt när jag gjorde det, finns dock inga belägg om att preparatet skulle ha några såna effekter.

Ett tips om du vill bli biff men inte tjock: Ät, ÄT, ÄÄÄÄT! Men koncentrera ditt näringsintag till protein. (Ät 2g protein per kg kroppsvikt och dag, väger du 80 så försök få i dig 160g protein per dag),

Sen äter du endå mycket kolhydrater, stora portioner pasta och ris, havregrynsgröt på morgonen t.ex. Det många glömmer är att Kolhydrat är det näringsämne som verkar mest anabolt (även om du inte kan bygga muskler av det). Funkade så för mig iaf.

Sätt dig in i vad GI innebär och ät mat med lågt GI alltid utom direkt efter ett träningspass.

Försök äta mat med lite fett i, eller mat med bra fett i (fisk, olivolja istället för smör tror jag osv.), när du äter så stora mängder mat som jag tänkt så är det lätt att stoppa i sig alldeles för mycket fett också, så om du nu ska undvika att lägga på dig fett i så stor utsträckning det går så kom ihåg att välja rätt!

Kom ihåg att man alltid lägger på sig fett tillsammans med muskler, det är ett tecken på att kroppen får tillräckligt med energi för att bygga!

Okej, jag har tagit en öl ikväll, jag har säkert missat nått, men ungefär så bör du göra.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
t-rex skrev:
I morn! Du skall börja i morn, inte om en vecka!
Du har så rätt! Jag ska tjuvbörja lite inatt :)

Jobbigt när de har stängt bara. Om det gör dig gladare så har du sporrat mig till att kolla hur många armhävningar jag klarar på rad nuförtiden. Så lite har jag börjat! :)

Uff, illa! :) 60st men sen tog jag slut. Gör en starköl till eller från?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
stoffer skrev:
Kreatin ökar du mest temporärt i vikt med, däremot säger sig många känna skillnad i styrka och uthållighet, tyvärr inte jag. Jag svarar däre
Okej, jag har tagit en öl ikväll, jag har säkert missat nått, men ungefär så bör du göra. osv osv

Mjo jag tyckte kreatin funkade bra som en "sommarboost" men precis, körde man en kur, och inge mer sen så försvann ju resultatet delvis, har hört att detta har o göra med att kreatin pumpar in vatten i muskelcellerna/fibrerna/hejohå eller vad de nu är...nåt i den stilen...

hmm ska börja kika lite mer på kostlära kanske...

väger väl 72kg nu är 175cm lång men skulle vilja öka minst 5 kilo till sommaren, med samma "fettprocent" jag har nu...hmm hmm...

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Köp INTE star nutrition kreatin , gymgrossistens egna märke. det funkar absolut inte :3freak

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
crm skrev:
Köp INTE star nutrition kreatin , gymgrossistens egna märke. det funkar absolut inte :3freak

Funkar bra för mig. 5-7% mer vikt på träningsprogrammet efter 4v. Sen om det är kreatinet eller en placeboeffekt struntar jag i egentligen...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
t-rex skrev:
Funkar bra för mig. 5-7% mer vikt på träningsprogrammet efter 4v. Sen om det är kreatinet eller en placeboeffekt struntar jag i egentligen...

Det är alla besöken på Nisses kebab som äntligen börjar ge resultat... :tomten

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Superbee skrev:
blablabla.
hmm ska börja kika lite mer på kostlära kanske... blablabla.
Kost och sömn är nästan viktigare än lyftandet själv för att få bra resultat. (iaf om du nu vet hur man ska lyfta och gör det)

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
t-rex skrev:
Abbe e nåt på spåret!

Nje, jag äter fortfarande inte jättebra. Skall iofs sätta i mig 1 kg biff nu.... mums!

Jo jag misstänkte väl något sådant. :kocko

RQ: Dalblads har massor med olika smaker. Det är bara välja o vraka. Kan gå i god för minst 2 smaker.

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
t-rex skrev:

Ok kanske varierar lite från person till person som med allt annat men alla jag snackat med har sagt att det inte funkat för dem och de gjorde det inte för mej heller...

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Acrid skrev:
RQ: Dalblads har massor med olika smaker. Det är bara välja o vraka. Kan gå i god för minst 2 smaker.

Ok. Nänm två!
Har ju jordgubb. De smakar hel_ete!

Eller så är de psyiskt. Jag har kanske druckit mig trött på dem förr. :rolleyes:

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
ni som tar protein gainer mm ni blandar vell med mjölk hoppas ja? vatten går de inte dricka de smakar förjävligt :3freak men mjölk är gott :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har tappat 6-7 kilo genom att ta 30 minuter promenader varje dag i 3 månaders tid. Samt slutat med läsk och försökt att inte småäta alltför mycket. Det fungerade bevisligen utan massa "preparat"

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Bikerbitch skrev:
Jag har tappat 6-7 kilo genom att ta 30 minuter promenader varje dag i 3 månaders tid. Samt slutat med läsk och försökt att inte småäta alltför mycket. Det fungerade bevisligen utan massa "preparat"

"Preparaten" som diskuteras i tråden tar man i syfte att gå upp i vikt, inte ned.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Bikerbitch skrev:

Ajajaj BB ...säg inte sådant utan att sätta dig in mer i vad det är för tillskott som åsyftas. (Det är just sådana uttalanden som förstör mycket om just kost, träning i dessa sammanhang. Det spär på fördomarna hos Svensson, som tror att allt i piller o pulverform är anabola "något väldigt hemskt"...

Proteinpulvrerna som diskuteras är mjölkbaserade (vassle/kasein) - alltså helt naturligt.

Gainers är proteinpulver + kolhydrater och en mindre del fett.

Båda dessa används som kosttillskott för att öka i vikt, fördelaktigtvis muskelmassa (iaf under en längre period).

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...