DreeTman
Långsam
Gisses, lever den här tråden än?
Kul läsning hur som helst. Pumpa på bara!
Kul läsning hur som helst. Pumpa på bara!
Acrid skrev:Jag tror allt funkar på t-rex....av diverse anledningar... *duckar*
cRoC skrev:Äh gainer dricker man bara när man inte orkar laga mat
Äh, promenader, vikt tappar man genom att inte äta. Du skulle tappat mycket mer om du inte åt alls. Fungerar bevisligen utan pre.. promenader!Bikerbitch skrev:Jag har tappat 6-7 kilo genom att ta 30 minuter promenader varje dag i 3 månaders tid. Samt slutat med läsk och försökt att inte småäta alltför mycket. Det fungerade bevisligen utan massa "preparat"
stoffer skrev:Tänkte dela med mig av ett bra mellanmål om man bygger, eller bara en god macka till lunch för den på deff. Innehåller ungefär 40-50g protein per portion, ungefär 2-3g fett och inte mycket kolhydrat om man räknar bort brödet.
1brk Tonfisk i vatten
120g kesella mager
4 matskedar fettfri majonäs
en tredjedels finhackad chili
5cm finhackad purjolök
citron, salt och peppar efter smak.
Ät på grovt bröd, snåla inte med tonfiskröran bara, 1-2cm lager är lagom
Tja, jag får i mig fett från olivolja och fisk tillräckligt i min övriga kost, men du har rätt, en lättmajonäs kan nog vara bättre för gemene man. Sen behöver man ju inte vara så toksnål med fettet, det skadar ju inte som du säger.Trango_B skrev:Nice
Men för dom flesta är det nog bättre med vanlig majonäs. Fett är väldigt viktigt att äta och majonäs innehåller oftast rapsolja som är en av dom bästa fettkällorna.
stoffer skrev:Tja, jag får i mig fett från olivolja och fisk tillräckligt i min övriga kost, men du har rätt, en lättmajonäs kan nog vara bättre för gemene man. Sen behöver man ju inte vara så toksnål med fettet, det skadar ju inte som du säger.
abstruse skrev:"Preparaten" som diskuteras i tråden tar man i syfte att gå upp i vikt, inte ned.
Bikerbitch skrev:Sorry. Jag menade alltså preparat som tjejorna alltid hällde i sig vid luncherna. Typ milkshakedrinkar och grejer för att gå ner i vikt. Blev lite fel i en tråd som denna, men den heter ju träningstråden så.
Trango_B skrev:Nice
Men för dom flesta är det nog bättre med vanlig majonäs. Fett är väldigt viktigt att äta och majonäs innehåller oftast rapsolja som är en av dom bästa fettkällorna.
Superbee skrev:Eller byt ut tonfisken mot makrillfilé
Tonfisk = 25g protein/100g
Tonfisk = 1.5g fett/100g
Makrillfilé = 12g protein/100g
Makrillfile = 15.5g fett/100g
På vilket sätt kan egentligen pulver mäta sig/vara bättre än detta naturens underverk?
Undrar bara eftersom det verkar vara en väldigt stor industri
Trango_B skrev:Pulver är bättre vid dom tillfällen man behöver ett snabbt upptag på proteinet.
Tex efter träning och på morgonen. Dessutom är det billigare att ha ett högt proteinintag med pulver. Ska man käka makrillfile endast skulle det kosta 5000kr i månaden eller så att få i sig tillräckligt med protein. Dessutom skulle man ha ett för stort fettintag förmodligen lite beroende på hur man äter i övrigt.
Trango_B skrev:Pulver är bättre vid dom tillfällen man behöver ett snabbt upptag på proteinet.
Tex efter träning och på morgonen. Dessutom är det billigare att ha ett högt proteinintag med pulver. Ska man käka makrillfile endast skulle det kosta 5000kr i månaden eller så att få i sig tillräckligt med protein. Dessutom skulle man ha ett för stort fettintag förmodligen lite beroende på hur man äter i övrigt.
Cat skrev:Helt rätt, men dom smakar ju så förbenat illa...
Har provat nån gång att ersätta en måltid med sådant och det funkar inte...kan inte svälja det helt enkelt... ...
Tacka gud vet jag hederlig nötkött, ägg och mjölk! sen kan man ibland festa till med lite lax eller kyckling
Behöver inte bli så dyrt om man köper på rätt ställe (direkt fr en slaktare, grossmarknad eller så) och ägg och mjölk är billigt varje fall...
Men det ÄR dyrare helt klart att öka på proteinet och minska på kolhydraterna, men... ett måste om man vill gå ner i valkar samtidigt som man ökar i muskler. Man ska så klart komma ihåg träningen vid sidan om, för det hjälper inte speciellt om man ligger i soffan och sköljer ner nötkött och ägg med hjälp utav folköl...
Själv har jag ett mål att skaka av 7-8 kg som har sakta men säkert smygit sig på efter att jag slutade brottas. Nä, upp o hoppa folk så vi inte blir lata och sjuka!
Cat skrev:Själv har jag ett mål att skaka av 7-8 kg som har sakta men säkert smygit sig på efter att jag slutade brottas. Nä, upp o hoppa folk så vi inte blir lata och sjuka!
Superbee skrev:Mjo men det som nu är, är frågan om man verkligen behöver allt protein man får i sig av gainers? var nog lite otydlig där men var ju mitt i natten
Borde väl bara skita ut de överflödiga eller så sätter de sig så småningom på kroppen också som oförbränd energi o de vet man ju vad det är..if it jiggles...
eller är ja helt fel ute o cyklar?
Var också något snack om att man skulle få i sig 2g protein/kg du väger, ska räkna ut g priset på något känt pulver/makrillfile, återkommer med en edit
Superbee skrev:Super Gainer
Snabbfakta:
15% protein
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |