Träningstråden

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Trango_B skrev:
Hur gammal är din bok?

Håller med om att han har ändrat på sin attityd...
Min bok är tryckt 2003.

De böcker som du nämner är säkert jättebra och användbara, men min bibel heter "human physiology" the mechanisms of body function av Vander Sherman o Luciano. ISBN 0-07-067065-x

Det finns ännu en enkel sak att läsa om man vill lära sig grunderna om mat och näringslära, den heter uppladdningen och kan beställas på www.uppladdningen.nu lite kostcirkelvarning men helt ok.

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Cat skrev:
Håller med om att han har ändrat på sin attityd...
Min bok är tryckt 2003.

De böcker som du nämner är säkert jättebra och användbara, men min bibel heter "human physiology" the mechanisms of body function av Vander Sherman o Luciano. ISBN 0-07-067065-x

Det finns ännu en enkel sak att läsa om man vill lära sig grunderna om mat och näringslära, den heter uppladdningen och kan beställas på www.uppladdningen.nu lite kostcirkelvarning men helt ok.

Nice :tummenupp
Den boken vill jag läsa!
Kostar iofs 650kr så det får väl bli nästa månad :(

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Ar det nogon som har nogon god link till program der man kan gå lite ner i vikt (bantning) inser nu at det lattaste sattet at få kawa'n till at gå lite snabbare ar at banta gubben som sitter på....plus at nya mc klader inte ar billigt..Ar ej interesserad av traning men behøver at tappa 10-12 kg ( Latt motion kan jag gjøra)

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Arctic#1 skrev:
Ar det nogon som har nogon god link till program der man kan gå lite ner i vikt (bantning) inser nu at det lattaste sattet at få kawa'n till at gå lite snabbare ar at banta gubben som sitter på....plus at nya mc klader inte ar billigt..Ar ej interesserad av traning men behøver at tappa 10-12 kg ( Latt motion kan jag gjøra)

Ät mindre bara så går det automatiskt. Ligger du still i vikt nu och äter hyffsat lika hela tiden?

Isåfall byt bara ut nått livsmedel som du äter nu och som innehåller mkt energi till ett annat livsmedel som inte innehåller lika mkt energi.

Tex så kanske du dricker saft/läsk/öl ?
Dricker du en 1.5l läsk/saft om dagen nu och byter det mot vatten eller light saft/läsk så sparar du ca 500Kcal. Bara det räcker för att du ska tappa några hekto fett per vecka.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Arctic#1 skrev:
En grymt imponerande sida:

Ett kort per dag i ett år: http://www.johnstonefitness.com/php/t_ani_1_year.php

Finns mycket annat läsbart där. Testa HIIT.

EDIT: Om ni inte får upp en Gif-animation när ni klickar på länken så gå in på Audio & Video och klicka på FRONT VIEW: Days 1 - 366 (GIF; 11,779 KB) .

Last edited:

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
twosaint: Skräddarsy? inte för att vara taskig men att dömma från din avatar så ser du inte speciellt överbiffig ut. Men bilder förrvänger så jag kan ha fel.

Det jag skrev på andra sidan var mest hur den genomsnittliga deffen/dieten oftast ser ut. Sen utöver den finns det oändligt med tillvägagångssätt att förlora överflödiga kilon men trots det så består alla 'deffar' i grund och botten av samma bas, nämligen cardio. Cardio såsom i morgonpromenader, kvällspromenader, cykling, intervalllöpning etc.etc.

Så vill du gå ner vore det på din plats att börja röra på dig.. Ju mer du rör på dig desto snabbare tappar du vikt. Ganska logiskt och det borde alla redan förstått.

Att lära ut hur man på bästa sätt genomför en deff är ju som att lära ut kvantfysik till en flinga :3freak

Det tar tid att bygga muskler, det tar tid att lära känna sin kropp och vad den svarar bäst på vad gäller antal set, repetitioner, kost osv. Det finns ingen ultimat träningsschema som passar alla. Det är något man måste finna själv men för de som inte orkar det så är mitt tips, kort och koncist, ut och rör på er..

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Twosaint skrev:
Bra då tränar du ju iaf. Själv är jag periodare med god smak på livet, är inne i en period nu. Men blir lite fundersam, dom som tränar seriöst vad hittar dom sina kläder ? Skulle köpa kavaj till nyår, jag fick ge upp. Ryggen var för bred på ena kavajen, armarna för grova för andra (inte för att man går runt och flexar men jag hade ju inte ens kunnat dricka skumpa i den)
och axlarna gjorde att expediten på herrkiperingen skakade på huvudet och sa
"jag säljer ingen kavaj till dig det ser ju inte klokt ut"

Vad har du för mått egentligen ditt lilla monster? :va :)

Är du säker på att int expediten sa: "Jag säljer ingen kavaj till dig för du ser ju inte klok ut" ? ;)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Kolla in hemsidan i övrigt.. han är tillbaks på samma vikt som före deffen nu.

Kanske lite andra beståndsdelar bara.. :)

Bra jobbat på 2 år iaf ;)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Själv kör man armhävningar varje dag. Ger det större bröstmuskler eller blir man bara helt enkelt starkare?

Har lite fett på magen, hur ska man enklast bli av med fettet? Enbart träna, eller spelar kosten stor roll?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
H4 skrev:
Själv kör man armhävningar varje dag. Ger det större bröstmuskler eller blir man bara helt enkelt starkare?

Har lite fett på magen, hur ska man enklast bli av med fettet? Enbart träna, eller spelar kosten stor roll?
Armhävningar ger större bröstmuskler och armmuskler (främst triceps) och lite axelmuskler.

Vill du förlora fett ska du träna med bra kost. Kosten är viktig.

Kom ihåg att du inte kan punktförbränna fett.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
stoffer skrev:
Armhävningar ger större bröstmuskler och armmuskler (främst triceps) och lite axelmuskler.

Vill du förlora fett ska du träna med bra kost. Kosten är viktig.

Kom ihåg att du inte kan punktförbränna fett.

Skulle gärna vilja fortsätta med samma kost. Jag har ganska lite fett på magen, 185 väger 80 kg. Sitter bara hemma men har börjat träna på sistone.

Så hade varit nog med endast träning? Typ joggning. Hade man fått bort åtminstone något?

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
H4 skrev:
Skulle gärna vilja fortsätta med samma kost. Jag har ganska lite fett på magen, 185 väger 80 kg. Sitter bara hemma men har börjat träna på sistone.

Så hade varit nog med endast träning? Typ joggning. Hade man fått bort åtminstone något?

Omöjligt att svara på. Det är lite mer komplext än så milt uttryckt :)

Om joggingen gör att du förbrukar mer energi än du äter så ger det resultat ja.
Hur bra resultat beror på skillnaden mellan hur mkt du äter och förbrukar + massa andra saker.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...