ktmjacke skrev:
Trango B!!! inte meningen att hacka på dig.Ville bara poängtera att enligt mig så finns det inte nån som kan säga vad som är rätt eller fel när det gäller träning.Det som funkar skitilla för en kan va dunder för en annan.Det finns ju precis som du skriver vissa basickriterier som måste uppfyllas för att kunna vara anabol o växa.Men vägen dit är allt annat än rak o enfilig.Egentligen ska man väl koncentrera sig på att ge "tips o råd" istället för att argumentera om vad eller vem som är/har rätt.Alla som har viljan att växa brukar förr eller senare hitta den väg som passar sig själv bäst.Får man bra o användbara råd så kan man ju förståss korta ner vägen dit.Så hädanefter ska jag inte lägga mig i debatten i denna tråd utan bara ge tips om vad JAG tycker funkar. mvh//jacke
Hehe, problemet med detta är att man får sitta och skriva i all oändlighet om man ska täcka upp alla grejer som man missförstås och sedan plockas ur sammanhanget.
Det enda jag egentligen menade var att man ska gå mer tillbaka till basics och fokusera på grunderna.
Man ska inse att bara man kör alla muskelgrupper så är det viktigare att komma ihåg att proggressivt öka belastningen än att köra maximalt antal olika övningar. Det gäller speciellt majoriteten av tränande här på SH som inte redan har muskler som en byggare. Det finns allt för många gymtränande som kör på samma vikter år ut och år in utan att komma vidare och tror att man växer bara för att man byter övningar hela tiden.
Tycker inte du ska sluta lägga dig i alls
Men nu går vi väl vidare till något annat ämne