Träningstråden

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
ktmjacke skrev:
Är inte riktigt säker,men jag har för mig att det bara är människor som inte vuxit färdigt som kan få skelettillväxt på dom oslutna benändarna.När man är vuxen så har benet lixom "tillslutits".Däremot så är ju "tillväxtmage" ganska välkännt i byggarkretsar.Har sett obduktionsbilder på en schweisisk byggare som hade dubbelt så tjocka tarmar o tre ggr så stort hjärta som normalt.Yäääck

Det är de långa rörbenen som inte växer ytterligare efter att tillväxtzonerna slutit sig. Akromegali orsakad av tillväxthormoner involverar inte dessa, men däremot hakan, öron och näsa... Tydligen också inre organ! Helvidrigt att det finns människor som vill utsätta sig för dessa doser. Megasjukt! :(

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Flamma77 skrev:
Det är de långa rörbenen som inte växer ytterligare efter att tillväxtzonerna slutit sig. Akromegali orsakad av tillväxthormoner involverar inte dessa, men däremot hakan, öron och näsa... Tydligen också inre organ! Helvidrigt att det finns människor som vill utsätta sig för dessa doser. Megasjukt! :(
Just så va det ja. :tummenupp

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Trango_B skrev:
Nej, så är det absolut inte. Varför tror du det?

Citat:
Inskickat av Flamma77
Det är de långa rörbenen som inte växer ytterligare efter att tillväxtzonerna slutit sig. Akromegali orsakad av tillväxthormoner involverar inte dessa, men däremot hakan, öron och näsa... Tydligen också inre organ! Helvidrigt att det finns människor som vill utsätta sig för dessa doser. Megasjukt!

Just så va det ja.

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
ktmjacke skrev:
Är inte riktigt säker,men jag har för mig att det bara är människor som inte vuxit färdigt som kan få skelettillväxt på dom oslutna benändarna.När man är vuxen så har benet lixom "tillslutits".Däremot så är ju "tillväxtmage" ganska välkännt i byggarkretsar.Har sett obduktionsbilder på en schweisisk byggare som hade dubbelt så tjocka tarmar o tre ggr så stort hjärta som normalt.Yäääck

Fux? :3freak

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
GIXxXER skrev:
Citat:
Inskickat av Flamma77
Det är de långa rörbenen som inte växer ytterligare efter att tillväxtzonerna slutit sig. Akromegali orsakad av tillväxthormoner involverar inte dessa, men däremot hakan, öron och näsa... Tydligen också inre organ! Helvidrigt att det finns människor som vill utsätta sig för dessa doser. Megasjukt!

Just så va det ja.

Du skrev ALLT.

Flamma skrev haka, öron, näsa och eventuellt inre organ. Det är inte direkt allt på kroppen det. Det var teorin dessutom, i verkligheten finns det inte speciellt många dokumenterade fall där haka, öron, näsa växt vad jag känner till iaf.
Vid normal användning av GH existerar det inga andra biverkningar än att kroppen försätts i ett gynnsammare läge för muskelbygge och fettbränning.

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Flamma77 skrev:
Detta får jag sannerligen inte ihop. Vad för muskler kring det inre organen?? Jag har aldrig sett några muskler där! Och om de nu finns, hur skulle de då byggas upp?? Vad menar du?

Jag menar magmuskulaturen bland annat. Om man kör tex tunga marklyft så får man ett extremt buktryck och det bidrar till att dessa muskler växer till onormalt.

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
ktmjacke skrev:
Trango B!!! inte meningen att hacka på dig.Ville bara poängtera att enligt mig så finns det inte nån som kan säga vad som är rätt eller fel när det gäller träning.Det som funkar skitilla för en kan va dunder för en annan.Det finns ju precis som du skriver vissa basickriterier som måste uppfyllas för att kunna vara anabol o växa.Men vägen dit är allt annat än rak o enfilig.Egentligen ska man väl koncentrera sig på att ge "tips o råd" istället för att argumentera om vad eller vem som är/har rätt.Alla som har viljan att växa brukar förr eller senare hitta den väg som passar sig själv bäst.Får man bra o användbara råd så kan man ju förståss korta ner vägen dit.Så hädanefter ska jag inte lägga mig i debatten i denna tråd utan bara ge tips om vad JAG tycker funkar. mvh//jacke

Hehe, problemet med detta är att man får sitta och skriva i all oändlighet om man ska täcka upp alla grejer som man missförstås och sedan plockas ur sammanhanget.

Det enda jag egentligen menade var att man ska gå mer tillbaka till basics och fokusera på grunderna.

Man ska inse att bara man kör alla muskelgrupper så är det viktigare att komma ihåg att proggressivt öka belastningen än att köra maximalt antal olika övningar. Det gäller speciellt majoriteten av tränande här på SH som inte redan har muskler som en byggare. Det finns allt för många gymtränande som kör på samma vikter år ut och år in utan att komma vidare och tror att man växer bara för att man byter övningar hela tiden.

Tycker inte du ska sluta lägga dig i alls :)
Men nu går vi väl vidare till något annat ämne

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
Ok nytt ämne. Imorgon ska jag börja punktförbränna fettet på magen. Är det bättre att göra högreppare eller lågreppare då jag gör situps...

Last edited:

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
thopa skrev:
Ok nytt ämne. Imorgon ska jag börja punktförbränna fettet på magen. Är det bättre att göra högreppare eller lågreppare då jag gör situps...

Hehe, jag har iiingen aning :rolleyes:
Inväntar ivrigt svar :tomten

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
PS.. Trango, det är katabolt att vara vaken såhär pass sent.. Jag hoppas du åtminstone har en drink till förfogande :fyllisar

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
thopa skrev:
PS.. Trango, det är katabolt att vara vaken såhär pass sent.. Jag hoppas du åtminstone har en drink till förfogande :fyllisar

Jag är inte katabol jag svär :)
Sen avslöjar jag inte varför här.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
snabb fråga, vad är bättre? att köra hela överkroppen på samma dag eller att köra typ 2-3 olika biceps övningar en dag och 2-3 triceps övningar en annan? Blir det inte overkill att köra samma muskel så att man får så mycket träningsvärk att man blir handikappad i flera dagar?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...