Träningstråden

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
Jo avslöja nu..eller kanske kan jag nosa mig fram? :D

700lbs är det på stången. ~315kg..

Big Steve tror jag han kallas. Vet tyvärr inte så mycket mer --> Am. Forum

Kolla gärna in här också.. Ett utav världens "starkasre" gym. Kika gärna runt lite på sidan och ägna då gärna en sekund eller två åt att häpnas av deras belastning!!!! :yoparty --> Westside Barbell Club

Last edited:

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
thopa skrev:
Jo avslöja nu..eller kanske kan jag nosa mig fram? :D]

Ok. Har käkat följande sedan 17.30

600g mannagryn
200g vetemjöl(dammade som fan i käften)
640g lösgodis (mest slemmiga grejer inte choklad)
300g whey protein
6 frallor (60gram/st vitt bröd + becel mjukost)
4.5 liter pepsi (ej light)
400g musli med frukt + drottningsylt(ca 100g) + mjölk(en liter)

Jag laddar alltså kolhydrater. Räknar med att kunna lagra in minst 6000Kcal som glykogen eftersom jag är ganska stor och var nästan helt tömd innan laddningen.

Anledningen till detta är att vi kör ett litet experiment för att mäta halten av blodfetter vid vissa situationer. Mkt intressant faktiskt. Idag var situationen kolhydrattömmning med hjälp av 7 timmar träning i sträck. Hela veckan innan ägnades dessutom till att förbereda detta med att skaffa lämplig mineralbalans, vätskebalans och lagom glykogenlager(inga alls alltså).

Således är jag absolut inte katabol :hihi Jag var väl det till viss del vid 17 när jag tog blodproven dock, hehe

Last edited:

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
Trango_B skrev:
Jag laddar alltså kolhydrater. Räknar med att kunna lagra in minst 6000Kcal som glykogen eftersom jag är ganska stor och var nästan helt tömd innan laddningen.

Anledningen till detta är att vi kör ett litet experiment för att mäta halten av blodfetter vid vissa situationer. Mkt intressant faktiskt. Idag var situationen kolhydrattömmning med hjälp av 7 timmar träning i sträck. Hela veckan innan ägnades dessutom till att förbereda detta med att skaffa lämplig mineralbalans, vätskebalans och lagom glykogenlager(inga alls alltså).

Således är jag absolut inte katabol :hihi Jag var väl det till viss del vid 17 idag dock, hehe

Hahahaha, 200g mjöl. Mycket har man varit med om men det tog priset :)

Jag tänkte precis påpeka kolhydratsintaget, men sen läste jag vad du skrivit nedan.

Får man fråga varför ni gör dessa experiment. Vad får ni ut efter att ha mätt blodfetterna och varför är det bra osv.. Visst är kroppsbyggning och SL en stor klump utav experimenterande nonstop. Men varför ladda på med glykogen?

Många tyngdlyftare (även bodybuilders för den delen också) brukar väll ladda på med extra glykogen dagarna innan en ev. tävling för att verkligen få ett sånt maxat tryck i kroppen som möjligt vilket underlättar lyften?

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Trango_B skrev:

600g mannagryn
300g whey protein

Således är jag absolut inte katabol :hihi Jag var väl det till viss del vid 17 när jag tog blodproven dock, hehe
Testa flaggpunch.Tröck i mig en halv kvarting första ggn jag tävlade,fick ett äckligt bra tryck :yoparty

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Trango_B skrev:
Fyfan, vilket freak. Sjukt bra ben och vader!!!
Vet du vem det är?
Hur mkt vikt är det? 300kg? 14 plattor + stång iallafall. Men dom är tyngre än 20kg/st va? Ser ut så iallafalll
Oj vilken tung hantel!!!! :tungan

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
thopa skrev:
Ok nytt ämne. Imorgon ska jag börja punktförbränna fettet på magen. Är det bättre att göra högreppare eller lågreppare då jag gör situps...
Här törs jag iaf uttrycka mig som en som vet.Det går inte att punktförbränna fett.Kroppen tar bara av fettlagret när den får för lite energi(mat).Oftast är det just på magpartiet man vill bränna,o tyvärr är det där som det brukar hända nåt sist av allt.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Trango_B skrev:

600g mannagryn
300g whey protein

Nååååå,vad blev resultatet???Tryck eller illamående?

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
ktmjacke skrev:
Nååååå,vad blev resultatet???Tryck eller illamående?

Fyfan, mår jävligt måligt nu. Som om jag vore bakfull som f-n.
Rätt bra tryck dock, massa fler ådror är framma än vanligt :)

Trots att jag drack ca 6-7 liter vätska totalt så är jag uttorkad eftersom
kroppen har plockat den mesta vätskan till att lagra in kolhydrater med.

nej nu ska jag gå och spy :brinnerup

Last edited:

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
ktmjacke skrev:
Här törs jag iaf uttrycka mig som en som vet.Det går inte att punktförbränna fett.Kroppen tar bara av fettlagret när den får för lite energi(mat).Oftast är det just på magpartiet man vill bränna,o tyvärr är det där som det brukar hända nåt sist av allt.

Jag var bara ironisk med det jag skrev :tungan

Förbränningen ger jämnt över hela kroppen, oavsett om man vill eller inte :tummenupp

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Trango_B skrev:
Du skrev ALLT.

Flamma skrev haka, öron, näsa och eventuellt inre organ. Det är inte direkt allt på kroppen det. Det var teorin dessutom, i verkligheten finns det inte speciellt många dokumenterade fall där haka, öron, näsa växt vad jag känner till iaf.
Vid normal användning av GH existerar det inga andra biverkningar än att kroppen försätts i ett gynnsammare läge för muskelbygge och fettbränning.

Nehep. Då tar vi med allt, så kan vi lägga ned ämnet sedan, när alla missförstånd är utredda. :pannkyss

Vid "naturlig" akromegali beror detta på Hypofysadenom (tumör) som överproducerar 'Growth Hormone'.
Detta leder till under loppet av FLERA ÅR en gradvis förändring såsom; överväxt av övre och nedre käkbenen (glugg mellan framtänderna och förstorad haka), förtjockat skallben, förtjockade bröstkotor, förtjockad näsa, förstorade händer och fötter, förtjockat skinn, förstorat hjärta, hypertrofierad viscera (vävnadstillväxt i bukorganen) och tunnformad bröstkorg.

Övriga symtom är degenerativ artrit (ledinflammation), perifier neuropati ( försämrad nervfunktion i armar och ben), sexuell dysfunktion hos män och menscykelrubbningar hos kvinnor, onormal glukostolerans sekundärt till insulinresistens (diabetes typ 2), njursten pga utsöndring av för mycket kalcium, och högt blodtryck med medföljande hjärtsvikt pga hjärtförstoringen. Död beroende på fel i hjärta och blodkärl är inte ovanligt.

Tillför man tillväxthormon utifrån blir effekten densamma som vid hypofystumör. Särskilt vid höga doser och långtidsanvändning.
Jag vill påstå att istället för normal anvädning (Det finns inget som helst normalt över denna typ av användning...) skulle uttrycket försiktig användning tillämpas. Dessutom är jag av den mycket bestämnda åsikten att man inte ska laborera med hormonbalanserna i kroppen för du får alltid bieffekter, mer eller mindre allvarliga.

Trango_B skrev:
Jag menar magmuskulaturen bland annat. Om man kör tex tunga marklyft så får man ett extremt buktryck och det bidrar till att dessa muskler växer till onormalt.

Jo, det är ju inte konstigt, men magmuskulaturen sitter utanför bukhålan... :)

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Flamma77 skrev:
Detta leder till under loppet av FLERA ÅR en gradvis förändring såsom; överväxt av övre och nedre käkbenen (glugg mellan framtänderna och förstorad haka), förtjockat skallben, förtjockade bröstkotor, förtjockad näsa, förstorade händer och fötter, förtjockat skinn, förstorat hjärta, hypertrofierad viscera (vävnadstillväxt i bukorganen) och tunnformad bröstkorg.

Du beskrev just hur pizzajuggen här i huddinge ser ut :tummenupp :tungan

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
ktmjacke skrev:
Du beskrev just hur pizzajuggen här i huddinge ser ut :tummenupp :tungan

Ohmydearmygod! Ingen vacker syn... :(
...till skillnad från från Vin Diesel som har en excellent muskeluppsättning. :drool (jag har precis sett the Cronicles of Riddick och jag tänker nog inte lämna tillbaka den. :hihi )

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Kul att se vad lite koständring kan göra. :)

Jag äter nu ca 800kcal över min underhållsåtgång(Harris Benedict-metoden) per dag, det blir ungefär 3300kcal. På tre dagar så hade jag genast gått upp 2.5kg :)

Iofs beror det väl på mer mat i systemet och vattenvikt, men kul att se skillnaden! :)

Förresten!

Jag kostregistrerar nu och har jäkligt bra koll på varenda gram jag stoppar i mig, och jag märkte att när jag äter kycklingfile till middag har jag jäkligt svårt att få i mig nog med fett, jag kommer ungefär 15 gram kort.

Är det nån som har nått tips på vad jag ska göra för att täcka detta? Linfrön i morgongröten? Ska de vara krossade då? Fiskolja? Var köper man det? Andra tips?

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
stoffer skrev:
...
Är det nån som har nått tips på vad jag ska göra för att täcka detta? Linfrön i morgongröten? Ska de vara krossade då? Fiskolja? Var köper man det? Andra tips?

Linfrön måste vara krossade, de går bara rätt igenom annars! Men för att få i dig 15g fett måste du äta 50g! Du blir rätt fin i magen av det. :död En till två matskedar om dagen räcker. En matsked är ca 10g linfrön och innehåller 3.1 g fett.

Fiskolja köper du i hälsokostaffären eller i matvarubutiken. Fast det blir krångligt att få i sig 15g på det sättet (10 st 1,5g kapsar från Twinlab, hua, vad du kommer att rapa äckligt fiskoljesmakande :zpy, jag tål bara en om dan. :hihi ) och dyrt blir det med... Men som tillskott är det bara bra.

Vanlig olja (raps- eller olivolja) är att föredra. Häll över maten eller ha i salladsdressingen (vinägrett)! Oljan innehåller 100% fett, så det är bara att väga upp 15g eller så mycket som du har i underskott. Lätt som en plätt! :tummenupp

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag ska köpa mig lite linfröolja då. Tack du!

Jag kom på att jag kan byta ut riset till kycklingen mot pasta och hällsa över ungefär 10g olivolja på pastan. Voila, nästan nog med fett! :)

EDIT: tack för tipset om linfröoljan förresten :)

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...