Träningstråden

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
HanneZ skrev:
Ok, då är jag med. Men vad är det han ökat i om det inte är fett?
Vätska och muskler, när man äter mycket under bulk ökar man mycket i vätskan man bär på, är inte riktigt säker men tror det beror bla. på glykogeninlagring, sen så drar man ju åt sig vätska när man går på kreatin också, men främst så är en stor del av muskelvolymen vätska.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
stoffer skrev:
Vätska och muskler, när man äter mycket under bulk ökar man mycket i vätskan man bär på, är inte riktigt säker men tror det beror bla. på glykogeninlagring, sen så drar man ju åt sig vätska när man går på kreatin också, men främst så är en stor del av muskelvolymen vätska.
Jo bara kreatinet kan bära 10 liter vätska, och sen några liter till som är bundet.

Vad jag inte förstår är vad han tränat? Benen ser likadana ut, axlarna verkar han inte rört. Mage är väl svårt att se. Överarmar o bröst är ju tydligt... Skevt som sagt...

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
HanneZ skrev:
Jo bara kreatinet kan bära 10 liter vätska, och sen några liter till som är bundet.

Vad jag inte förstår är vad han tränat? Benen ser likadana ut, axlarna verkar han inte rört. Mage är väl svårt att se. Överarmar o bröst är ju tydligt... Skevt som sagt...
Mått och data finns på hans sida, även fler bilder där han inte står i samma pose hela tiden. Jag håller med om att axlarna och benen släpar, men de ser ut som de helt saknas på bilderna framifrån, så illa är det inte.

Kan väl säga att armar och rygg är hans bästa muskelgrupper. Killen gick från 35 till 43cm runt armarna på nämnda 16 månader.

FreddaGädda

Guest
HanneZ skrev:
1,5 år. Då hinner de hända rätt mkt, han verkar ha tränat snett dessutom. Ser fan skev ut.

Första tanken som slog mig när jag såg bilderna var: Det där är gjort i ett hemgym.

Och det visade sig vara gjort i... *trumvirvel*... ett hemgym!

Som någon annan sade, hade verkar inte ha brytt sig mycket om axlarna. Och själva muskeln som går mellan axeln och nacken, vad den nu heter, den har ju inte ändrats nåt över huvud taget

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Han såg bra undernärd ut på 1:a bilden så 15 kg upp är ju inte omöjligt. Ser ju dessutom rätt vattnig ut, som om det varit lite testo med i bilden. Det som är beundransvärt är att midjan inte verkar ha blivit speciellt påverkad av viktuppgången.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
uggla skrev:
Jag tror på testo, man ser ju hur svullet ansiktet är..

Eller grymt bra gener bara..
Då gick han på fett med mycket testo innan, kolla hur svullen han var! :tungan

start_vs_december_2005.jpg

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
snabbåka skrev:
1:proteintillskott framställt av vassle är ej att fördra då ett intag av vassleproteiner sänker din kropps fettförbränning,gäller alla mejeriprodukter.
Bumpar lite

Kasein är definitivt sämre än vassle i fettförbränningssyfte. Vassle nedreglerar fettsyresyntesen i levern, och nedreglerar kraftigt hepatiska lipogena enzymer, glukos-6-fosfatdehydrogenas, adenosintrifosfat citratlyas och acetyl-koenzym A karboxylas, i jämförelse med kasein.

:mattias

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Martin skrev:
Bumpar lite

Kasein är definitivt sämre än vassle i fettförbränningssyfte. Vassle nedreglerar fettsyresyntesen i levern, och nedreglerar kraftigt hepatiska lipogena enzymer, glukos-6-fosfatdehydrogenas, adenosintrifosfat citratlyas och acetyl-koenzym A karboxylas, i jämförelse med kasein.

:mattias

Bumpa vidare grabben visa hela texten istället vem har skrivit dessa kloka ord :rolleyes:
kan ju tillägga att det råder delade meningar hos dom lärde om just den frågan men kör på :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Martin skrev:
Det finns inget som förbrukar kalorier lika effektivt som löpning.
Testa supersetta marklyft med knäböj i en timmes tid och återkom sedan :rolleyes: :D

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
snabbåka skrev:
Bumpa vidare grabben visa hela texten istället vem har skrivit dessa kloka ord :rolleyes:
kan ju tillägga att det råder delade meningar hos dom lärde om just den frågan men kör på :tummenupp
Javisst

Nutrition. 2005 Oct;21(10):1052-8
Exp Biol Med (Maywood). 2005 Jan;230(1):23-30

t ex

-edit-
Vad menar du med att det gäller alla mejeriprodukter?
Keso, Kesella då? Dom består ju av så gott som 100% kaseinprotein. Sänker dom också fettförbränningen då? Vanlig mjölk har fördelningen 20% vassle och 80% kasein, hur kan mejeriprodukter då vara dåliga?
-edit igen-
Det du säger blir ju rena motsägelserna, du säger att mejerprodukter som består av mestadels kasein sänker fettförbränningen men att kasein är det bästa proteinet för fettförbränningen? :confused:
Mjölkprotein är dessutom utmärkt på att stimulera anabolt gensvar efter träning.
Bingo skrev:
Testa supersetta marklyft med knäböj i en timmes tid och återkom sedan :rolleyes: :D
Javisst, ska testa det idag då :D

Last edited:

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Gillar träning

Till er som gillar träning/vill bränna fett kan jag rekomendera den här boken:

"Jag vill ju bara se bra ut naken!" av Jonas Colting

Där finns tips på träning, kost + en massa annat av sverigest mest vältränade däggdjur.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...