Träningstråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Starstriker: Är målet viktminskning skulle jag inte råda HIIT.
Helt ärligt är jag rätt övertygad om att du äter fel, och enbart följer råd från en app utan att veta ditt egenliga dagsintag/behov.

Det finns en miljon olika upplägg på dieter, men i kontentan kan man äta vad som helst (om det bara är viktminskning man vill åt) sålänge personen äter mindre än den förbrukar. Det är där alla gör fel, läser nåt på internet eller följer ett program som inte har en aning om vad du exakt förbrukar.
Lägg lite tid på att räkna ut ditt exakta energibehov sen är det en piece of cake att gå ner.

Tävlingsdieten rullar på bra, lite för snabbt än så det blir en fin ätardag imorgon! :p

Appen talar inte om för mig vad jag skall äta, den är bara ett verktyg för mig för att se hur mycket jag stoppar i mig.

Jag kör ingen direkt diet, utan jag käkar vanlig mat. Kött, fisk, pasta, sås, potatis, grönsaker, glass och sprit :)
Jag har dragit ned på allt såklart, men kanske lite mer på kolhydrater, fett och andra onödiga saker. Ikväll har jag tex unnat mig en hel LITER mellanöl. Festligt värre!

Nu rullar viktnedgången på enligt plan igen. Började väga allt jag stoppar i mig för att få riktigt bra koll (igen) samt ökade träningsdosen en aning. Ordningen återställd :tummenupp

Eat on :yoparty

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag kör 5min uppvärmning, därefter 20 sekunder max och sedan 40 sekunder "normalt" och detta görs 10 gånger.
Sedan så kör jag lugnt tempo ca 15 min efter det. Jag gör detta antingen på en stairmaster eller en crosstrainer.

Detta är min första vecka jag gör detta och tänkt göra det 3 gg i veckan.

En minut max löpning var lite mycket märkte jag, iaf i det kuperade spåret där jag sprang. Nästa runda blir det 45 sek och köra 10 reps istället. Planen är att köra det 2x/vecka och sen ett längre löppass en gång/vecka.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Försöker få ihop träningen.

Måndag: Gym
Tisdag: Kickboxning, 5km jogg
Onsdag: Gym
Torsdag: Brottning/grappling, Kickboxning
Fredag: Gym
Lördag: kickboxning och eller 5km jogg
Söndag: Vila

Får se hur det håller, måndag gick bort pga föräldrarsamtal...

Även torsdagens grappling föll bort pga folk var sjuka :(
Idag blev det bara jogg.

Börjar bra...

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag upplever samma sak. Jag äter ca 1500 kcal/dag vilket borde ge ett underskott på 1000kcal/dag => -1kg vikt per vecka, men jag går bara ner ungefär 3hg per vecka. Jag springer numera 5km tre gånger i veckan och tränar på gym två gånger. Innan jag började med detta kunde jag gå ner 1kg per vecka med samma kalorieintag som nu, så jag tycker det är skumt.

Jag citerar mig själv. Den här veckan har jag varit lite småförkyld så jag har inte tränat sedan i söndags och den här veckan har jag gått ner 2kg med samma kalorieintag. Frågan är om min kropp har passat på att dumpa lite energikrävande muskler när den har haft chansen, det som talar emot är att jag har märkt att shortsen har suttit ovanligt löst den här veckan?

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Bättre vecka denna gång!

Måndag: Gym
Tisdag: Kickboxning
Onsdag: Gym
Torsdag: Brottning/grappling, Kickboxning
Fredag: Gym
Lördag: kickboxning
Söndag: Vila

Lite känningar här och var men tror jag klarar detta om jag äter bättre.
I framtiden blir det grappling även på tisdagar...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag säger också att de FLESTA som kutar med pulsklocka förmodligen inte använder datan annat än för att kika på för att det är lite kul. På sin höjd springer de en runda på våren och sen samma på hösten och kan konstatera att pulsen gått ned vid samma tempo. Visst finns det folk som håller på med pulsträning, ställer in klockan för att larma om man kommer utanför förbestämd pulszon etc, men jag tror inte att majoriteten av användarna verkligen tar action på datan de får ut ur sin apparat.

Väldigt bra beskrivning som också skulle passa större delen av sporthojsägarna :)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Jag citerar mig själv. Den här veckan har jag varit lite småförkyld så jag har inte tränat sedan i söndags och den här veckan har jag gått ner 2kg med samma kalorieintag. Frågan är om min kropp har passat på att dumpa lite energikrävande muskler när den har haft chansen, det som talar emot är att jag har märkt att shortsen har suttit ovanligt löst den här veckan?

Helt omöjligt att tappa så mycket muskler på en vecka.
Däremot lär du ha tömt dig på muskelglykogen vilket fylls på igen när du kommer igång.
Varför vila helt från träning när du är "lite småförkyld" ? Bara att träna på sålänge det inte går ner i hals/lungor.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
Helt omöjligt att tappa så mycket muskler på en vecka.
Däremot lär du ha tömt dig på muskelglykogen vilket fylls på igen när du kommer igång.
Varför vila helt från träning när du är "lite småförkyld" ? Bara att träna på sålänge det inte går ner i hals/lungor.

Förkylningen i sig var inte så farlig, men jag kände mig helt orkeslös.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ehh... Här har man varit borta i ett tag.

Men jag har inte slutat träna ;) Har dock sålt ponnyn så jag hoppas få lite mer tid men den verkar inte finnas till, just nu är jag bara glad att inte ha ponnyn kvar för jag fattar knappt hur jag hann med honom. Bara en vecka sedan jag körde iväg honom dessutom.

Hur som helst så går träningen riktigt bra, tunga bänkpass med stora platåer mellan viktskillnaderna men det är bara att tugga på. Böjen börjar bli lite tunga men inte sådär äckligt tunga ännu, problemet är att jag fäller framåt, crap! Marklyften går som smort, det är nog min gren! Siktar nu på att ta en plats i SM nästa år. Tror att konkurrensen kan bli hårdare till nästa SM, fler tjejer som upptäckt SL.

Löpningen går bra också, springer 2 dagar i veckan, allt från 1,5-2 mil totalt med varierande intensitet. Har ökat distansen och tempot dessutom, verkar inte gå ut över styrketräningen så jag är riktigt nöjd.

Äter som en häst gör jag, käkar numera godis på mina träningspass. Idag bjöd jag på en tårta på klubben :D

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det börjar bli lite svalt att springa i shorts nu. Är det någon som testat såna där löpartights? Det ser fjolligt ut, men jag inbillar mig att det kanske är skönt att kuta i långkalsonger? Har tidigare kutat i vanliga träningsbyxor, men det blir lite varmt/klibbigt.

Såg att det även finns tights av typen "kompression". Man hör ju på namnet vad de gör; aptighta och klämmer ihop allt. Vad är vitsen med det?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det börjar bli lite svalt att springa i shorts nu. Är det någon som testat såna där löpartights? Det ser fjolligt ut, men jag inbillar mig att det kanske är skönt att kuta i långkalsonger? Har tidigare kutat i vanliga träningsbyxor, men det blir lite varmt/klibbigt.

Såg att det även finns tights av typen "kompression". Man hör ju på namnet vad de gör; aptighta och klämmer ihop allt. Vad är vitsen med det?
Jag kör i långa tights. Man ser ut som en mupp, men det är ju ingen skönhetstävling. Jag tycker det är riktigt skönt att det inte fladdrar och har sig när man lufsar runt.

Kompressionskläder ska tydligen ge extra stöd åt musklerna så att man ska orka mer och återhämta sig snabbare.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
Jag kör i långa tights. Man ser ut som en mupp, men det är ju ingen skönhetstävling. Jag tycker det är riktigt skönt att det inte faddrar och har sig när man lufsar runt.

Jag kör också i långa tights och som du säger är det skönt att det inte fladdrar. Jag känner att jag vill ha det lite varmare runt mittenpartiet på kroppen när jag springer på morgonen och det är kallt, så då har jag kört med shorts utanpå tightsen. Jag läste i en löparblogg på svd.se häromdagen att shorts utanpå tights var en av de allvarligaste stilmissarna som man kan göra, men det skiter jag i, bara det är skönt. :)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag kör också i långa tights och som du säger är det skönt att det inte fladdrar. Jag känner att jag vill ha det lite varmare runt mittenpartiet på kroppen när jag springer på morgonen och det är kallt, så då har jag kört med shorts utanpå tightsen. Jag läste i en löparblogg på svd.se häromdagen att shorts utanpå tights var en av de allvarligaste stilmissarna som man kan göra, men det skiter jag i, bara det är skönt. :)
tv11.jpg De funkar att bada i också. :D

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ni har hittat sajten "startfitness" va? Det är där man handlar löpargrejjer. Ca halva priset mot Sverige.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Testat och testat, jag kan inte tänka mig något bättre plagg för löpning än just löpartights. Det tar ett tag att våga, men sen är det en självklarhet. ;)

Nu för tiden kör jag med tights på gymmet ibland också, speciellt på bendagar så jag slipper rätta till shortsen hela tiden.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC