Jag har tråkigt, så jag ställer en fråga.
Ofta efter att jag har haft träningsuppehåll på mer än 1,5 vecka och kommer tillbaka så blir jag bakis.
Mitt första pass efter en vila brukar vara lite försiktigare och jag brukar försöka "väcka" kroppen lite innan jag går igång med mitt vanliga pass. Det brukar vara 1-2 lugna pass där jag kör fler muskelgrupper än vanligt, på lägre vikter, för att sen komma igång ordentligt.
Det hela började för runt 7 år sen. Det var första gången jag upplevde det.
Så länge jag håller igång så är det inga problem, men vid uppehåll så måste jag vara jäkligt försiktig på första passet.
Och jag menar inte "Workout hangover" som jag har googlat lite på nu. Utan jag är bakis, soffliggandes en hel dag. Nu sist, förra veckan, så kräktes jag till och med.
Uppenbarligen så är det ju något i kroppen som saknas för att jag ska kunna fungera.
Jag har provat att vätska ordentligt några dar innan första passet, provat att få i mig ordentligt med salt innan. Inget har fungerat.
Jag pratade till o med med en läkare och han tyckte att rimligtvis borde det vara vatten eller salt som gjorde det, men längre än så kom han inte.
Medicinen nu är en bakispizza på kvällen när man känner att man har nån minsta gnutta av matlust. Då är man ok dagen efter.
Så, är det fler än jag som är så eller vad?
Och vet nån vad man ska äta för magisk böna innan träning för att slippa det?