Någon som vet nåt billigt ställe att lämna in för 2000mils-service eller är det att bita i det sura äpplet och pröjsa 6-7000 för servicen?
Rensa kåpor, tank och luftburk själv samt återmontera efter service OM Du har bra connection med verkstan. Du tjänar ett antal timmar. Är dom riktigt på bra humör kan Du ju byta olja, filter och stift själv och bara köpa ventilkollen.
Jag kommer att göra rubbet själv i vinter och få det "verifierat" genom min lokala verkstad och mekens stämpel i boken. Behöver det shimsas så köper jag pryttlarna via dom.
Tack för tipset, skall höra med dom.
Men demontera/montera kåpor och tank går väl rätt fort? Iaf sidokåporna fick jag bort snabbt...
Funkar de att köra med TBR slipon på bana, eller blir man avplockad för att de låter för starkt?
Orkar inte släpa med orginal ljudburken och sen kanske stå där halva dagen för att byta.
Måste väl gå att trycka in lite stålull eller nått för att få ner ljudet isåfall...?
Men ni som kört bana med en TBR slipon: har de varit några problem?
Har åkt på bana m TBR, endast o inget annat på 675an iaf...
+1. Struntat att ha ljudpluggen i detta år, och det har gått vägen än så länge i alla fall.
...bestämde mig igår för att de inte blir byta av hoj förens de kommer en 675a m slirkopling original!!
Tyckte inte det var så stora problem när min tempgivare somnade in... Låter mer som EXUP kanske.
Du har PM. Lycka till
Tänkte bara kolla hur det är för er som är långa att sitta på den. Jag är 191 och har än så länge bara provsuttit i butik men tänkte boka in en provkörning nu, även om man kanske väntar in 2009:an.
Problemet för mig var att när jag satte mig tillrätta så såg jag bara halva instrumenteringen, resten var dolt precis i överkanten på kåpan. Vanligt problem som har åtgärder?
Ni som kör med GSG Moto puckar, vart beställde ni ifrån?
Verkar ju guld att slippa borra i kåpor
Däremot verkar det som att man måste borra upp ett hål från 7.7mm till 8mm, för den vänstra pucken som ska skydda generatorkåpan, någon som gett sig på detta?
Jag är 191 och har inga problem med vare sig körställning eller att se instrumenteringen. Har iofs ändrat lite på clip-on:en så att vinkeln blir flackare (ett stalltips från J. Porta). I övrigt behöver jag inga andra åtgärder.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |