Triumph Daytona 675-tråden!

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Då var 2009:an presenterad:

2362.jpg



2009%20Triumph-Daytona-675.jpg


+3 hästar, -3 kg, ny fjädring med justerbar låg/höghastighetskompression bak och fram samt nya bromsar.
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Tänkte bara kolla hur det är för er som är långa att sitta på den. Jag är 191 och har än så länge bara provsuttit i butik men tänkte boka in en provkörning nu, även om man kanske väntar in 2009:an.
Problemet för mig var att när jag satte mig tillrätta så såg jag bara halva instrumenteringen, resten var dolt precis i överkanten på kåpan. Vanligt problem som har åtgärder?
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Drevning

Är det någon här som har drevat om sin 675:a?
Funderar på att dreva ner lite. Bilr det någon skillnad har hört att det ska bli en helat annan hoj om man drevar ner ett kugg framm?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Rensa kåpor, tank och luftburk själv samt återmontera efter service OM Du har bra connection med verkstan. Du tjänar ett antal timmar. Är dom riktigt på bra humör kan Du ju byta olja, filter och stift själv och bara köpa ventilkollen.

Jag kommer att göra rubbet själv i vinter och få det "verifierat" genom min lokala verkstad och mekens stämpel i boken. Behöver det shimsas så köper jag pryttlarna via dom.

Någon som vet nåt billigt ställe att lämna in för 2000mils-service eller är det att bita i det sura äpplet och pröjsa 6-7000 för servicen?
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Rensa kåpor, tank och luftburk själv samt återmontera efter service OM Du har bra connection med verkstan. Du tjänar ett antal timmar. Är dom riktigt på bra humör kan Du ju byta olja, filter och stift själv och bara köpa ventilkollen.

Jag kommer att göra rubbet själv i vinter och få det "verifierat" genom min lokala verkstad och mekens stämpel i boken. Behöver det shimsas så köper jag pryttlarna via dom.

Tack för tipset, skall höra med dom. :)
Men demontera/montera kåpor och tank går väl rätt fort? Iaf sidokåporna fick jag bort snabbt.

Fick tips om ett ställe som gjorde allt utom ventiljusteringen för 4500kr. Men så länge man inte behöver justera utan bara kontrollera kunde kompisen hjälpa mig med det. Det jag blev lite osäker på nu är om man fick stämpeln, men de förutsätter jag. Bäst att kontrollera iaf. :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack för tipset, skall höra med dom. :)
Men demontera/montera kåpor och tank går väl rätt fort? Iaf sidokåporna fick jag bort snabbt...

Frontkåpan kan sitta kvar men är busenkel - skruva bort speglarna, de två mittersta kåpglasskruvarna på varje sida, lossa försiktigt på hela kåpan och sära på en kontakt nere till vänster (när Du sitter på hojen).

Det som ger mig malaria varje gång är soppaslangens infästning under tanken:mad: .

Jag tror min stora service på RF900 med denna metod och för drygt två år sedan kostade mellan 2 000:- och 2 500:- inklusive en shimsning av ventil. Då hämtade och returnerade dom dessutom hojen (20 km till verkstan). Men det var å andra sidan vintertid...
 

HerbieMcflurry

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sthlm, G:a Enskede
Hoj
Daytona -08
Funkar de att köra med TBR slipon på bana, eller blir man avplockad för att de låter för starkt?
Orkar inte släpa med orginal ljudburken och sen kanske stå där halva dagen för att byta.
Måste väl gå att trycka in lite stålull eller nått för att få ner ljudet isåfall...?
Men ni som kört bana med en TBR slipon: har de varit några problem?
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Funkar de att köra med TBR slipon på bana, eller blir man avplockad för att de låter för starkt?
Orkar inte släpa med orginal ljudburken och sen kanske stå där halva dagen för att byta.
Måste väl gå att trycka in lite stålull eller nått för att få ner ljudet isåfall...?
Men ni som kört bana med en TBR slipon: har de varit några problem?

Har åkt på bana m TBR, endast o inget annat på 675an iaf, men ja har dock i den lilla db-killern som man får med, funkar fint, åkt på Åsen, Svista o Gotland m TBR så de ska nog inte va några problem!:tummenupp

//Johan:yoparty
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
+1. Struntat att ha ljudpluggen i detta år, och det har gått vägen än så länge i alla fall.

Skulle oxå ha gjort de men ja åkte på en flygande o då klagade farbror blå att de lät lite mycke o ja fick åka om ja kunde slänga i en "sån där plugg" som han sa, o dom ha mycke kontroller där ja jobbar!

Va på Bikeweek idag o pratade m en norrbagge som åkte 675:tummenupp , grabben va 17 år o va hel spons av Bridgestone, coolt!! hoppas få se honom åka nogon gång bara!


//Johan:yoparty
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
UJujuj!

Vill bara utrycka min kärlek för denna maskin, vilket undervärk de är att piska den på bana:yoparty !!
Tror nog att ja kommer vara 675 frälst hela mitt liv! bestämde mig igår för att de inte blir byta av hoj förens de kommer en 675a m slirkopling original!!

//JOhan:yoparty
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Vart köper man ett drivpaket till bra pris i stockholm?
Eller finns det nån bra nät-butik som har snabb lev?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
PM:a VR-8 om Du blir less på att vänta. Blir i alla fall billigare än en ny hoj. Jag är i alla fall salig över min STM som får bekänna färg under 4 dagar på Kemora kommande vecka!

...bestämde mig igår för att de inte blir byta av hoj förens de kommer en 675a m slirkopling original!!
 

Knugis

Best of two worlds; R3 or V4?
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 '07 SBK, 1/3 R1 '07 REC Räser
Japp det var EXUP, tydligen hade förra ägaren pillat med det så vajrarna var spända som piano-tråd :va

Kan tipsa om att Oves motor i sin nya regi även kör Triumph, fick kanonbra service :tummenupp

Tyckte inte det var så stora problem när min tempgivare somnade in... Låter mer som EXUP kanske.

Du har PM. Lycka till:)
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Tänkte bara kolla hur det är för er som är långa att sitta på den. Jag är 191 och har än så länge bara provsuttit i butik men tänkte boka in en provkörning nu, även om man kanske väntar in 2009:an.
Problemet för mig var att när jag satte mig tillrätta så såg jag bara halva instrumenteringen, resten var dolt precis i överkanten på kåpan. Vanligt problem som har åtgärder?

Jag är 191 och har inga problem med vare sig körställning eller att se instrumenteringen. Har iofs ändrat lite på clip-on:en så att vinkeln blir flackare (ett stalltips från J. Porta). I övrigt behöver jag inga andra åtgärder.:yoparty
 

Knugis

Best of two worlds; R3 or V4?
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 '07 SBK, 1/3 R1 '07 REC Räser
GSG Mototech kraschpuckar

Ni som kör med GSG Moto puckar, vart beställde ni ifrån?

Verkar ju guld att slippa borra i kåpor :tummenupp

Däremot verkar det som att man måste borra upp ett hål från 7.7mm till 8mm, för den vänstra pucken som ska skydda generatorkåpan, någon som gett sig på detta?
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Ni som kör med GSG Moto puckar, vart beställde ni ifrån?

Verkar ju guld att slippa borra i kåpor :tummenupp

Däremot verkar det som att man måste borra upp ett hål från 7.7mm till 8mm, för den vänstra pucken som ska skydda generatorkåpan, någon som gett sig på detta?

Köpte direkt från GSG Klicka här:tummenupp

Inga problem att borra, är bara en liten bit som behöver öppnas upp.
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Jag är 191 och har inga problem med vare sig körställning eller att se instrumenteringen. Har iofs ändrat lite på clip-on:en så att vinkeln blir flackare (ett stalltips från J. Porta). I övrigt behöver jag inga andra åtgärder.:yoparty

Perfekt! Ska iväg och provköra den och en CBR600RR och se. Försäkringen talar för Daytonan och garantin för Hondan.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top