Okey, några snabba reflektioner:
1. Det ÄR bra att historien är dokumenterad (läs och följ Cykelstyrets råd). Argumentet att Du kört fortare än 120 km/h är under Triumphs värdighet att använda, inte många av oss skulle ö h t köpa en hoj med en sådan begränsning. Var Du gjort det - på bana, på inhägnat område, på flygraka eller på motorväg är helt irrelevant ur garantisynpunkt. Du blir inte fälld av polis eller åklagare på sådan grund och därmed kan argumentet lämnas därhän.
2. Fota däcksresterna och lägg upp bilderna (om dom finns kvar). La Du en jätteburnout på varvstoppet under festivalen är det måhända besvärande (och inget bra sätt att använda en hoj
) men jag kan inte se att en liten burnout med automatik sätter garantin ur spel.
3. Fyllde Du på under resan till festivalen ska den inte ha kunnat dricka sig tom OM inte oljeplugg-, filter eller motsvarande helt enkelt lossnat! Den kritiska frågan är väl vilka skador som finns i motorn, om lagerbanor och kamöverfall är blåanlöpa på grund av friktionsvärme, sumpen full av metallspån etc. Hur mycket har dom rivit i motorn? Kan Du se var läckaget kommer ifrån?
Har motorn skurit illa kan Du nog glömma en renovering (läs Scuba Divers poster), utan det är nog billigare och bättre att jaga en begagnad motor.
Vill Du gå vidare med garantiärendet gör Du som Stephan säger.
Väljer Du att skrota hojen så är jag på jakt efter ett par fälgar - med eller utan däcksrester
Lycka till
1. ...eftersom jag aldrig har kört på bana så nämnde jag inte det alls i tron om att försäkringsbolaget skulle hjälpa mig, men så var inte fallet. Så hela den sanna historien finns dokumenterad.
2. Bara när jag hörde första ordet i "spår av däcks rester" ...
3. ...på vägen ner gjorde jag det och fyllde på det lilla som saknades. Har 55 mil enkel resa. Hann ungefär 2 mil på hemvägen innan det rasa, ingen varningslampa nånstans förens det var för sent. Motorblocket verkar vara helt...
...i värsta fall skrotar bågen.