Totte skrev:Kortare???
Inte längre???
Kan erkänna att klockan är mycket...
Kan du skicka bilder?
Jag är väl snarare ute efter "tail-lowers"
Har du en fullt ställbar Öhlinare så är det ju bara att grattulera.Totte skrev:Jag kommer ju köra över 240 whp nästa vår...
Jag vet att en mer framtung hoj, finns inte, men vill man hålla framhjulet i backen, blir man eventuellt tvungen.
Har idag en fullt ställbar öhlinare, men den går ju inte att ställa sådär jättemycket.
Jag tänkte bakvänt vid förra meddelandet.
Varför vill man höja hojen? Utseende? "väghållning"?
Det känns som att, om den blir högre, blir det fullkommligt omöjligt att skrapa knän med en daytona!? Jag kommer ju knappt ner nu =)
Totte skrev:Jag kommer ju köra över 240 whp nästa vår...
Jag vet att en mer framtung hoj, finns inte, men vill man hålla framhjulet i backen, blir man eventuellt tvungen.
Har idag en fullt ställbar öhlinare, men den går ju inte att ställa sådär jättemycket.
Jag tänkte bakvänt vid förra meddelandet.
Varför vill man höja hojen? Utseende? "väghållning"?
Det känns som att, om den blir högre, blir det fullkommligt omöjligt att skrapa knän med en daytona!? Jag kommer ju knappt ner nu =)
Okej...Peterrr skrev:Man får tydligen en mer snabbstyrd hoj om
den höjs bak och som Peder säger lite
nervös i högre hastigheter.
Så som min hoj är nu,d.v.s. original,strävar den rakt fram
i kurvorna.Får jobba rätt hårt för att hålla spår
när jag kör "aktivt".
Men som sagt,detta är bara teorier som ska
provas ut till våren.
ganska lite på min.jesseboy skrev:Hur mkt påverkar fjäderförspänningen bak höjden bak?
Verkar vara olika på många hojar...
Totte skrev:Okej...
Ja, det kan ju behövas på daytonan som sagt. Men pratar vi 3 cm?
Känns som väldigt lite...
Hade fått för mig att ju lägre tyngdpunkt, destå kvickare är den att lägga ner.
ganska lite på min.
Jag kan erkänna att jag skruvar och skruvar på den där ställratten på öhlinarn, men märker fan ingen skillnad... Detsamma tycker jag om gaffeln. Skulle vilja styva till den, men tycker inte det händer nått...
Aja, Hur går det me avgasbygget då?
Totte skrev:Okej...
Ja, det kan ju behövas på daytonan som sagt. Men pratar vi 3 cm?
Känns som väldigt lite...
Hade fått för mig att ju lägre tyngdpunkt, destå kvickare är den att lägga ner.
Jo,det är en liten höjning men
det ska tydligen räcka.
Styrgeometrin ändras så att
gaffelvinkeln blir brantare=snabbstyrd.
Eller???
Har egentligen ingen större kunskap om
detta men har läst lite grann om detta
på t595net.
...får bara hoppas att jag inte
missuppfattat allt.
Peterrr skrev:Totte skrev:Okej...
Ja, det kan ju behövas på daytonan som sagt. Men pratar vi 3 cm?
Känns som väldigt lite...
Hade fått för mig att ju lägre tyngdpunkt, destå kvickare är den att lägga ner.
Jo,det är en liten höjning men
det ska tydligen räcka.
Styrgeometrin ändras så att
gaffelvinkeln blir brantare=snabbstyrd.
Eller???
Har egentligen ingen större kunskap om
detta men har läst lite grann om detta
på t595net.
...får bara hoppas att jag inte
missuppfattat allt.
Ja, det råder absolut inget tvivel om att man kan ändra styregenskaperna radikalt genom att ändra höjden fram/bak.
Om man sen gör det genom risers, skjuta gaffeln i kronorna, eller till viss del förspänning beror lite på vilket resultat man vill uppnå.
5mm höjdskillnad fram gjorde min SM till en helt annan hoj.
Ju lägre fram/högre bak, desto mer snabbstyrd och nervös.
Jag höjde hojen en aning fram eftersom jag fick styrfladder i tid och otid.
(banhoj, körs hårt)
Det gjorde även att framändan "dök" mindre in i kurvorna.
På Trajan ska jag dock höja lite bak och testa sänka lite fram för att få den lite raskare.
Ang. avgasbygget ligger det på is pga sjukdom och medföljande pankhet pga att F-kassan efter alla dessa år ännu inte lärt sig hur saker och ting funkar
Totte skrev:Vad menar du med att öppna upp?
Luftburken sitter i några torx tror jag... Inget ovanligt!
El Garto skrev:Tjena Emil.
Nu är det nog dax att mappa om oxå, eller.
Själv har har lyckats monterat en Viper ljuddämpare på min. Kostnad 1495:-
Frågan är, behöver jag oxå mappa om.
xyx skrev:Jag tänkte ge mig på att byta till K&N filter samt öppna upp luftboxen lite på min Speed Triple 04 idag.
Är det någon som gjort detta och/eller har några tips?
T.ex. är det några verktyg utöver "de vanliga" jag verkligen skulle behöva?
Oas skrev:WindDrifter har gjort det på sin Daytona. Vet ej om det är likadant på S3
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |