Totte skrev:Kortare???
Inte längre???
Kan erkänna att klockan är mycket...
Kan du skicka bilder?
Jag är väl snarare ute efter "tail-lowers"
Har du en fullt ställbar Öhlinare så är det ju bara att grattulera.Totte skrev:Jag kommer ju köra över 240 whp nästa vår...
Jag vet att en mer framtung hoj, finns inte, men vill man hålla framhjulet i backen, blir man eventuellt tvungen.
Har idag en fullt ställbar öhlinare, men den går ju inte att ställa sådär jättemycket.
Jag tänkte bakvänt vid förra meddelandet.
Varför vill man höja hojen? Utseende? "väghållning"?
Det känns som att, om den blir högre, blir det fullkommligt omöjligt att skrapa knän med en daytona!? Jag kommer ju knappt ner nu =)
Totte skrev:Jag kommer ju köra över 240 whp nästa vår...
Jag vet att en mer framtung hoj, finns inte, men vill man hålla framhjulet i backen, blir man eventuellt tvungen.
Har idag en fullt ställbar öhlinare, men den går ju inte att ställa sådär jättemycket.
Jag tänkte bakvänt vid förra meddelandet.
Varför vill man höja hojen? Utseende? "väghållning"?
Det känns som att, om den blir högre, blir det fullkommligt omöjligt att skrapa knän med en daytona!? Jag kommer ju knappt ner nu =)
Okej...Peterrr skrev:Man får tydligen en mer snabbstyrd hoj om
den höjs bak och som Peder säger lite
nervös i högre hastigheter.
Så som min hoj är nu,d.v.s. original,strävar den rakt fram
i kurvorna.Får jobba rätt hårt för att hålla spår
när jag kör "aktivt".
Men som sagt,detta är bara teorier som ska
provas ut till våren.
ganska lite på min.jesseboy skrev:Hur mkt påverkar fjäderförspänningen bak höjden bak?
Verkar vara olika på många hojar...
Totte skrev:Okej...
Ja, det kan ju behövas på daytonan som sagt. Men pratar vi 3 cm?
Känns som väldigt lite...
Hade fått för mig att ju lägre tyngdpunkt, destå kvickare är den att lägga ner.
ganska lite på min.
Jag kan erkänna att jag skruvar och skruvar på den där ställratten på öhlinarn, men märker fan ingen skillnad... Detsamma tycker jag om gaffeln. Skulle vilja styva till den, men tycker inte det händer nått...
Aja, Hur går det me avgasbygget då?
Totte skrev:Okej...
Ja, det kan ju behövas på daytonan som sagt. Men pratar vi 3 cm?
Känns som väldigt lite...
Hade fått för mig att ju lägre tyngdpunkt, destå kvickare är den att lägga ner.
Jo,det är en liten höjning men
det ska tydligen räcka.
Styrgeometrin ändras så att
gaffelvinkeln blir brantare=snabbstyrd.
Eller???
Har egentligen ingen större kunskap om
detta men har läst lite grann om detta
på t595net.
...får bara hoppas att jag inte
missuppfattat allt.
Peterrr skrev:Totte skrev:Okej...
Ja, det kan ju behövas på daytonan som sagt. Men pratar vi 3 cm?
Känns som väldigt lite...
Hade fått för mig att ju lägre tyngdpunkt, destå kvickare är den att lägga ner.
Jo,det är en liten höjning men
det ska tydligen räcka.
Styrgeometrin ändras så att
gaffelvinkeln blir brantare=snabbstyrd.
Eller???
Har egentligen ingen större kunskap om
detta men har läst lite grann om detta
på t595net.
...får bara hoppas att jag inte
missuppfattat allt.
Ja, det råder absolut inget tvivel om att man kan ändra styregenskaperna radikalt genom att ändra höjden fram/bak.
Om man sen gör det genom risers, skjuta gaffeln i kronorna, eller till viss del förspänning beror lite på vilket resultat man vill uppnå.
5mm höjdskillnad fram gjorde min SM till en helt annan hoj.
Ju lägre fram/högre bak, desto mer snabbstyrd och nervös.
Jag höjde hojen en aning fram eftersom jag fick styrfladder i tid och otid.
(banhoj, körs hårt)
Det gjorde även att framändan "dök" mindre in i kurvorna.
På Trajan ska jag dock höja lite bak och testa sänka lite fram för att få den lite raskare.
Ang. avgasbygget ligger det på is pga sjukdom och medföljande pankhet pga att F-kassan efter alla dessa år ännu inte lärt sig hur saker och ting funkar
Totte skrev:Vad menar du med att öppna upp?
Luftburken sitter i några torx tror jag... Inget ovanligt!
El Garto skrev:Tjena Emil.
Nu är det nog dax att mappa om oxå, eller.
Själv har har lyckats monterat en Viper ljuddämpare på min. Kostnad 1495:-
Frågan är, behöver jag oxå mappa om.
xyx skrev:Jag tänkte ge mig på att byta till K&N filter samt öppna upp luftboxen lite på min Speed Triple 04 idag.
Är det någon som gjort detta och/eller har några tips?
T.ex. är det några verktyg utöver "de vanliga" jag verkligen skulle behöva?
Oas skrev:WindDrifter har gjort det på sin Daytona. Vet ej om det är likadant på S3
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |