TM skrev:Jag har för mig (läst någonstans?) att många insprut kan kompensera ungefär +/-10%, frågan är hur långt man kommer med det (om man nu vill undvika PC eller inte har möjlighet att göra en egen mappning)?
TM skrev:Sedan om man man t ex skulle välja att porta & plana toppen + avgassystem (+öppna luftburk?), hur mycket skulle det kunna ge på ett ungefär (utan att få negativa egenskaper såsom ojämn tomgång etc)? Vilken karaktär skulle man isf få på motorn, toppigare eller mer effekt över hela registret?
TM skrev:Ang. varvstoppet så antar jag att det är styrt av ECUn så om man saknar möjlighet att mappa om den så lär varvstoppet vara fast (rätta mig gärna).
TM skrev:Apropå portning, gör man det både i toppen och i insuget (två separata operationer, eller är det samma sak)?
Totte skrev:[klipp]
oj...
Va långt det blev...
Rätta mig gärna om ni tycker jag har fel!
Lie kul att skriva av sig bara, ni skall veta att jag absolut inte är nåt profs!
Ojojoj... Nu har jag 4-kantiga ögon från att ha läst motormans portguide!TM skrev:
Totte skrev:Ojojoj... Nu har jag 4-kantiga ögon från att ha läst motormans portguide!
Jag har ingen aning om det där verkligen fungerar, men det han säger, verkar ju inte vara taget ur luften.
Vet du om någon provat hans variant?
Undrar hur det fungerar på överladdade hojar?!
Totte skrev:Vassare kammar ger mer toppeffekt och bättre gassvar (effekt) på alla varv.
Observera att daytonans stakar suger! Speciellt innan -00! Gör ingen särskilld effektökning om du inte funderar på att byta stakar...El Garto skrev:Och jag som var glad för att jag ska mappa om min så att jag slipper "anti-buller-dippen" och för att jag ska dreva ner lite fram .
Nu har ni ju satt griller i skallen på mig så jag funderar på att göra lite mer .
Lätt!!!perkihlen skrev:Kan inte du bli min mentor?
(totte)
Totte skrev:Observera att daytonans stakar suger! Speciellt innan -00! Gör ingen särskilld effektökning om du inte funderar på att byta stakar...
Hur e de me 04ans stakar, duger de ens till orginaleffekten eller är det motorras efter typ 1500 mil som gäller?
El Garto skrev:haha!Totte skrev:Observera att daytonans stakar suger! Speciellt innan -00! Gör ingen särskilld effektökning om du inte funderar på att byta stakar...
Hur e de me 04ans stakar, duger de ens till orginaleffekten eller är det motorras efter typ 1500 mil som gäller?
Jo, alla stakar duger för originaleffekten! Min har gått 2500 ganska hårda mil utan problem! Vissa är bara måndagsexemplar.
Ring triumph (08-680 07 25) och hör med dem, om de vet några vanliga motorrasanledningar. På min motor var det ju stakarna, vilka jag nu bytt.
Delar man garage med rätt kille, kan det bli billigare... Det som är dyrt är ju stakarna (6000:- typ).perkihlen skrev:Hur mycket kan det gå lös på? runt 15-20 k eller?
Totte skrev:Tjena alla daytonare!
Jag har funderingar på att byta min singelsving på min daytona till en vanlig hederlig sving, men undrar lite vad man behöver för att utföra detta?
Det kanske är så enkelt att man bara kan ta allt från en nyare daytona (som väl har vanlig sving?) och ersätta i den nya ramen?
Behöver man byta dämpen?
Har idag en jättefin Öhlinare.
Någon som har en nyare daytona, som kan tänkas byta rakt av mot min singelsving?
jag menar, det är ju hetare med singelsving! Men vill man förlänga den, blir det knivigt.
Den kan levereras polerad, men är idag silver. Mattsvart fälg och nav. Fina bromsar.
Delar man garage med rätt kille, kan det bli billigare... Det som är dyrt är ju stakarna (6000:- typ).
Men, grejen är ju att man ska göra så mycket som möjligt själv. Det är ju det som är häftigt. Att ha en snabb hoj utan att någon annan har byggt den åt en, men vissa saker är ju omöjliga.
Inge nytt...perkihlen skrev:oj oj oj mycke pul det där men som sagt får lägga det på is nu då, vill ju köra i sommar behöver man man bara kolvarna om man ska ha turbo eller kan det vara ide och köpa både stakar och kolvar? När man ändå ska riva o byta.
Har det hänt nåt nytt med ditt turboprojekt då? (bilder info?)
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |