Triumph Speed Triple-tråden.

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Kyrkhult
Hoj
Triumph Speed3 -06
Tjena

Tänkte kolla vad ni tror om biltemas styren och styrfäste vågar man köpa det?? Känner mig tveksam men det är ju sjukt billigt om man jämnför med triumph orginal fatbat och raiser. Någon som vet om det styrfästet passar på en speed triple -05? Blir ju bara 600 kr för både styre och raiser. Vet nån vad det är för mått på triumphs "orginal" fatbar styre (Bredd,höjd sweep)? Vill inte behöva byta koppling och gasvajer.

http://www2.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=137116


http://www2.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=145905

Man blir ju lite sugen att prova ialf :)

//Sebbe

Håller just nu på att mecka dit ett biltema fatbar styre.... De tråkiga med biltema styren är att de inte är några markerinar för raiserna så man får själv mäta ut mitten... De e rätt mycke slack i vajrana... har ett fatbar på hojen just nu som är över 800mm idag...
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Måste skriva av mig!
Hämtade hem Triplen från Triumph Center ikväll, första turen för året blev hemresan, ahhh!!! känns som jag gjorde rätt val! fyfan, kan man köra annat än 3-pip??

Hojen har välkomnats med vaxning & polering, en ritual jag gör med alla nya hojar....

Ser fram mot en underbar säsong!
 
Last edited:

Sebbe81

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Borås
Hoj
2005,Triumph speed triple
Håller just nu på att mecka dit ett biltema fatbar styre.... De tråkiga med biltema styren är att de inte är några markerinar för raiserna så man får själv mäta ut mitten... De e rätt mycke slack i vajrana... har ett fatbar på hojen just nu som är över 800mm idag...

Ok kanon ! :tummenupp , Använder du deras raiser oxå eller ? Får nog ta att testa deras styre då. Har det fula kromade orginalstyret på nu.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Är det någon som har en länk till en rephandbok eller har typ en haynesbok och skulle kunna scanna in sidan om kopplings/lamellbyte? Gäller alltså 1050, -05 och frammåt.

Vore superskysst.
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Det som inte stod i manualen var dock hur fjädern i bakdämparen är ställd. Skulle någon kunna titta på sin bakdämpare som vet att den är kvar i orginal-läge och se hur man gängor man ser i ovankant av "justeraren" ?

Antar du menar förspänningen. På min ser man precis 4 linjer o det borde vara orginal. :)
 

apmojt

n00b
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Värmdö
Hoj
GSX-R 750 K01
Kamrater,
Äntligen en av er. Fick lite för mycket kli i fingrarna och åkte och hämtade upp en nollfemma i förrgår. Helve*e vilken härlig cykel. Och vacker...

Har dock ingen Flyscreen. Någon som kört både utan och sen med och kan med lite erfarenhet i orden berätta om hur mycket det ger att hänga på en? Om det ger något så skulle det vara +150 då min svaga nacke börjar röra sig lite.

4518615077_49569ed393.jpg
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Kamrater,
Äntligen en av er. Fick lite för mycket kli i fingrarna och åkte och hämtade upp en nollfemma i förrgår. Helve*e vilken härlig cykel. Och vacker...

Har dock ingen Flyscreen. Någon som kört både utan och sen med och kan med lite erfarenhet i orden berätta om hur mycket det ger att hänga på en? Om det ger något så skulle det vara +150 då min svaga nacke börjar röra sig lite.

4518615077_49569ed393.jpg

Härligt, glöm inte att titta in i stockholmstråden, vi e många som kör och gör annat kul tillsammans... GRATTIS till hojen!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=166657
 

RasmusHaag

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Honda crf 450 HM -03, Triumph Speed Triple
Kamrater,
Äntligen en av er. Fick lite för mycket kli i fingrarna och åkte och hämtade upp en nollfemma i förrgår. Helve*e vilken härlig cykel. Och vacker...

Har dock ingen Flyscreen. Någon som kört både utan och sen med och kan med lite erfarenhet i orden berätta om hur mycket det ger att hänga på en? Om det ger något så skulle det vara +150 då min svaga nacke börjar röra sig lite.

4518615077_49569ed393.jpg

Oj, var i sverige har man sånt där härligt gräs nu? :D

gammal bild kanske......?:huvet
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Hjälp!!!

jag är i taget och ska köpa mig en S3:a men det är svårt att hitta en prisvärd hoj, tycker priset, årsm, mil coch bestyckningen varierar väldigt mycket på blocket. hur ska man resonera när det gäller S3???, vet inte hur de ligger totalt sätt på marknaden.

har även en undran gällande däck, vilka däck ska man ha tiill en S3:a???

tacksam för all hjälp jag kan få!!
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Skulle föreslå att du köper runda svarta däck!

Nädå, däckvalet beror såklart på var du skall köra, bana, gata, regn, etc.

Kör du inte något på bana, eller på bana i långsamma gruppen, duger säkert ett "gata/landsväg-däck" mer än väl och blir mycket mer ekonomiskt än ett "sportdäck".

Själv kör jag på maxxis supermax. Förvånandsvärt slitstarkt trots bra grepp och ganska många bandagar. Jag är inte snabbast runt men långt ifrån långsammast.

Om man väljer 180 el. 190 bredd är en smaksak. 190 är kanske lite fläskigare vid korvmojjen men med 180 tycker iallafall jag att hojen blir lite mer lättsvängd och ännu roligare. Sen är det som en bonus lite billigare med. :)

Det är med speed triplar som med andra hojar. Priserna varierar och den som säljer lägger på lite för att få ut det han egentligen kan tänka sig att sälja den för. Pruta! Blocket är nog en ganska bra värdemätare på även speed triplar generellt sätt.

Lycka till i letandet! En grymt kul hoj är det! :Bugar

Hjälp!!!

jag är i taget och ska köpa mig en S3:a men det är svårt att hitta en prisvärd hoj, tycker priset, årsm, mil coch bestyckningen varierar väldigt mycket på blocket. hur ska man resonera när det gäller S3???, vet inte hur de ligger totalt sätt på marknaden.

har även en undran gällande däck, vilka däck ska man ha tiill en S3:a???

tacksam för all hjälp jag kan få!!
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Skulle föreslå att du köper runda svarta däck!

Nädå, däckvalet beror såklart på var du skall köra, bana, gata, regn, etc.

Kör du inte något på bana, eller på bana i långsamma gruppen, duger säkert ett "gata/landsväg-däck" mer än väl och blir mycket mer ekonomiskt än ett "sportdäck".

Själv kör jag på maxxis supermax. Förvånandsvärt slitstarkt trots bra grepp och ganska många bandagar. Jag är inte snabbast runt men långt ifrån långsammast.

Om man väljer 180 el. 190 bredd är en smaksak. 190 är kanske lite fläskigare vid korvmojjen men med 180 tycker iallafall jag att hojen blir lite mer lättsvängd och ännu roligare. Sen är det som en bonus lite billigare med. :)

Det är med speed triplar som med andra hojar. Priserna varierar och den som säljer lägger på lite för att få ut det han egentligen kan tänka sig att sälja den för. Pruta! Blocket är nog en ganska bra värdemätare på även speed triplar generellt sätt.

Lycka till i letandet! En grymt kul hoj är det! :Bugar



Tjohooo,

tack för snabb svar :tummenupp
ja, det där vet jag ju inte riktigt än, jag var på bana för första gången i torsdag på triumphs road tour och provade speed triple och street triple'n, tyckte det var askul, så i första hand kommer jag försöka gå alla smc-kurser för att sedan börja köra en del på bana, sen vet jag ju inte hur många bandagar det handlar om, men man vill inte behöva byta däck mitt i säsongen.:huvet
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Tjohooo,

tack för snabb svar :tummenupp
ja, det där vet jag ju inte riktigt än, jag var på bana för första gången i torsdag på triumphs road tour och provade speed triple och street triple'n, tyckte det var askul, så i första hand kommer jag försöka gå alla smc-kurser för att sedan börja köra en del på bana, sen vet jag ju inte hur många bandagar det handlar om, men man vill inte behöva byta däck mitt i säsongen.:huvet

Hmmm...om du tänkt köra bana så kommer du nästan garanterat att få byta däck åtminstone en gång mitt i säsongen...:gnissla
Fast det kommer du nog att få göra i vilket fall...eller så är det bara min som äter bakdäck...måste bero på att dom GRÖNA triplarna är så vilda vid start :banana
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Hmmm...om du tänkt köra bana så kommer du nästan garanterat att få byta däck åtminstone en gång mitt i säsongen...:gnissla
Fast det kommer du nog att få göra i vilket fall...eller så är det bara min som äter bakdäck...måste bero på att dom GRÖNA triplarna är så vilda vid start :banana

:rofl det måste bero på den gröna sorten, okej då får man väl ha en extra uppsättning liggandes.

är det något specifikt man ska kolla på en speed triple när man köper en begad???
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
:rofl det måste bero på den gröna sorten, okej då får man väl ha en extra uppsättning liggandes.

är det något specifikt man ska kolla på en speed triple när man köper en begad???

Däcksuppsättning #1 - Pilot Road 2
Däcksuppsättning #2 - Pilot Power 2
Däcksuppsättning #3 - Valfritt semisport
Däcksuppsättning #xxx
Däcksuppsättning #99 - Dunlop Sportmax SportSmart

180/55-17.. Snabbsvängdhet är tuffare än vipkort på Sibylla!

:tummenupp Tjööör bara
 

Smillan

Guest
Däcksuppsättning #1 - Pilot Road 2
Däcksuppsättning #2 - Pilot Power 2
Däcksuppsättning #3 - Valfritt semisport
Däcksuppsättning #xxx
Däcksuppsättning #99 - Dunlop Sportmax SportSmart

180/55-17.. Snabbsvängdhet är tuffare än vipkort på Sibylla!

:tummenupp Tjööör bara

Jag har sportmax fram, menar du att jag ær mer av en korvkioskglidare då eller? :huvet
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har sportmax fram, menar du att jag ær mer av en korvkioskglidare då eller? :huvet

Det var inte en värdering av däcken, utan en rekommendation till Bushoj om i vilken ordning han borde välja vilka däck (vet hur han kör och hur han förhoppningsvis kommer utvecklas i takt med mer o mer banåka ;))

Och det finns olika sportmax att välja på. Jäkla skillnad på ett Sportmax D207F och ett Sportmax GP racer :krama
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Jag kör Metzeler roadtec z6 på min speedie. Har inget annat att jämföra med, men jag försöker alltid att läsa runt, kolla recensioner, kommentarer etc om däck... Dessa har jag endast hittat gott om! Funkar bra på bana, funkar bra på väg!
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Däcksuppsättning #1 - Pilot Road 2
Däcksuppsättning #2 - Pilot Power 2
Däcksuppsättning #3 - Valfritt semisport
Däcksuppsättning #xxx
Däcksuppsättning #99 - Dunlop Sportmax SportSmart

180/55-17.. Snabbsvängdhet är tuffare än vipkort på Sibylla!

:tummenupp Tjööör bara



YES!!!! :Bugar Obi wan, you are the master :banana jag, ansluter till listan, skönt att det finns människor som kan hjälpa en utvecklas fortare :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top