Problemet är att jag inte är direkt erfaren hojåkare, bara haft kortet ett år, och kör mest i stan/landsväg samt pendlar ofta till jobbet som ligger en mil härifrån. Har läst en del tester på S3 där den framställs som en ren rå bushoj för de som gillar att wheela etc. Dvs. för mycket effekt att bemästra för en rookie som jag, precis som att bromsarna kanske är "för bra" och inte tillåter några misstag.
Till frågan. Är jag en idiot om jag trots det har S3 i tankarna? Säljaren vill ju givetvis att jag nappar
Jag kanske bara behöver höra från er med erfarenhet att jag är helt ute och cyklar i det blå
Hej S3 ägare. Jag brode inte vara i er del av forumet då jag egentligen hade planer på en Thruxton eller Buell XB9 City.
Saken är den att jag fått ett erbjudande om att köpa en ny S3-07 med fly screen, bellypan, annat blås och annat godis, som nästan är för bra att tacka nej till rent ekonomiskt (om vi bortser från försäkringen). Givetvis börjar man då fundera...
Problemet är att jag inte är direkt erfaren hojåkare, bara haft kortet ett år, och kör mest i stan/landsväg samt pendlar ofta till jobbet som ligger en mil härifrån. Har läst en del tester på S3 där den framställs som en ren rå bushoj för de som gillar att wheela etc. Dvs. för mycket effekt att bemästra för en rookie som jag, precis som att bromsarna kanske är "för bra" och inte tillåter några misstag.
Till frågan. Är jag en idiot om jag trots det har S3 i tankarna? Säljaren vill ju givetvis att jag nappar
Jag kanske bara behöver höra från er med erfarenhet att jag är helt ute och cyklar i det blå
Det står i manualen som finns på nätet hur du ska dra dem, dvs moment. Jag drog mina på känn och dom har inte ramlat av ännu!
Ser ur att börja arta sig riktigt bra där Bunde! Hojen i vardagsrummet...det gillar vi!!
Då var S3:an reserverad
Affären går förhoppningsvis i hamn inom 2-3 veckors tid.
Nu blir det till att införskaffa nytt ryggskydd och nya stövlar samt ringa SMC och höra varför min inbetalning inte blivit registrerad, så försäkringspremien kan sänkas en aning.
Jag har bara haft hoj med belt tidigare. Något speciellt jag ska tänka på med kedja? Hur ofta bör man kolla/underhålla den?
Nu blir det till att införskaffa nytt ryggskydd och nya stövlar samt ringa SMC och höra varför min inbetalning inte blivit registrerad, så försäkringspremien kan sänkas en aning.
Jag har bara haft hoj med belt tidigare. Något speciellt jag ska tänka på med kedja? Hur ofta bör man kolla/underhålla den?
Tack för tipsen. Nu önskar man bara att vädrets makter är på ens sida om nån vecka
Tack för tipsen. Nu önskar man bara att vädrets makter är på ens sida om nån vecka
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |