Hur mycket luft ska det vara i respektive slang? (Tänkte byta luft och har en fransk manual)
2,35 fram
2,90 bak
Har du hittat nån att byta luft med då?
// Johan
Tack Johan. Jodå, Statoil hade lite luft över som jag fick byta till mig mot att dom fick röra ena skärmen lite på hojen.
När man kollar oljenivån, ska stickan vara helt i skruvad och hojen stå rakt eller ska stickan bara ligga löst på första gängen? Det har nämligen droppat en del från slangen som sticker ut under efter körning sen service gjordes och funderar om det är överflödig olja på grund av att dom kanske hällde i en del extra? Är den slangen under till för det?
Tidigare trådposter säger att man kan ha i en del olja extra om man tycker det är kul att slanga mycket. Kan minnas fel men var det inte ända upp till 7dl(!) extra den där stuntkillen som kör uppvisningar hade i sina trajor?
// J
Ja det är ju inte min säkerhet jag tänker på när jag experimenterar utan hojens. Shit det lät mycket, men de två slangarna som sticker ut under motorn är de till för att släppa ut överflödig olja?
Hm, vad är det då som droppar lite efter körning, oljan är på övre strecket på stickan och ur den större slangen droppar något oljelikt fast ganska tunt (smakar sött). Kan det var ifrån kylsystemet? Jag har inte fyllt på där men var på service som sagt, dom sa dock inget om det. Hade varit skönt att slippa oroa sig för det eller veta vad det är så det blir fixat.
Hm, vad är det då som droppar lite efter körning, oljan är på övre strecket på stickan och ur den större slangen droppar något oljelikt fast ganska tunt (smakar sött). Kan det var ifrån kylsystemet? Jag har inte fyllt på där men var på service som sagt, dom sa dock inget om det. Hade varit skönt att slippa oroa sig för det eller veta vad det är så det blir fixat.
Hallo! Hjälp mig!!
Fick problem med hojen när jag skulle köra en längre tur från Umeå till Övik (10 mil) Efter ca 2 mil med lungt E4á tempo så började hojen tända på bara 2/3 cylindrar vid vissa tillfällen, ofta vid lägre varv och det vart bara värre och värre destu längre jag körde, det hjälpte att hålla in koppligen och varva ur den i mellan åt och sista bilten gick den över på 1 cylle men som sakt höll jag in koppligen och torrvarva ur den så tände den på alla efter en stund. Det känns som den går lika bra som vanligt när den tänder på alla 3 burkar och det låter mekaniskt som vanligt. Vart kan felet ligga? Har beställt nya iridium stift som kommer i morrn och ett nytt bränslefilter. Men efterssom den ett tag gick över på 1 cylle så känns det mysko ifall 2 stift skulle åka nästan samtidigt eller?
Hallå alla S3 ägare!
Jag är en relativt nybliven ägare till en S3 av 2005 års modell.
Nu har jag lite funderingar. Mina bromsskivor fram glappar i sidled, jag antar att det är flytande skivor. Inga problem. Men! Det smattrar en del om brickorna eller medbringarna eller vad man vill kalla dom. Bromsverkan är väl som den ska, bortsett från svampigheten som ej är åtgärdat än.
Finns det någon fler som har smattrande bromsskivor? Är det normalt att det smattrar, eller bör man åtgärda det på nåt sätt?
Tacksam för svar!
På min hoj skulle jag definiera ljudet mer som ett surrande. ( bara när man bromsar ) Det skall vara helt normalt med denna typ av bromsskivor. Nu när jag tänker efter blev det iofs mindre surr om skivorna när de renoverade mina bromsok för att fixa svampigheten. Men TC i linköping säger att ljudet är helt normalt och inget man bhöver åtgärda.
// Johan
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |