Triumph Street Triple-tråden

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
Tja!

Har sålt motarden och ska testa street triple tänkte jag.
Jag har ingen aning om vad prisbilden brukar vara, så jag frågar er.

Är detta rimligt? Finns inte så många att jämföra med.

http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_R_40128169.htm?ca=9&w=2

Tänkte kolla på den imorgon.

Nja de e väl helt ok marknaden e ju lite torr nu på dessa hojar ja Tycker dock att priset e lite högt men de beror på vad man jämför med . Jag fick min st3 R 2010 med drygt 540 mil för 62K.. Ja kan ju ha haft en hävla tur iof :) men ja tycker att du absolut kan kolla på den iaf

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Nja de e väl helt ok marknaden e ju lite torr nu på dessa hojar ja Tycker dock att priset e lite högt men de beror på vad man jämför med . Jag fick min st3 R 2010 med drygt 540 mil för 62K.. Ja kan ju ha haft en hävla tur iof :) men ja tycker att du absolut kan kolla på den iaf

Åfan, det lät ju jävligt billigt. Satt det nå extra på då också? Tänkte att system och sånt kostar väl en del?

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Tja!

Har sålt motarden och ska testa street triple tänkte jag.
Jag har ingen aning om vad prisbilden brukar vara, så jag frågar er.

Är detta rimligt? Finns inte så många att jämföra med.

http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_R_40128169.htm?ca=9&w=2

Tänkte kolla på den imorgon.

Gillar inte riktigt att man "förstört" low boy systemet genom att plocka ut den så kallade dB-killern, den låter tillräckligt med den i. Kan man montera tillbaka den utan att göra åverkan på systemet?

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Gillar inte riktigt att man "förstört" low boy systemet genom att plocka ut den så kallade dB-killern, den låter tillräckligt med den i. Kan man montera tillbaka den utan att göra åverkan på systemet?

Den är kapad för att få bort så det går nog inte.

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
Åfan, det lät ju jävligt billigt. Satt det nå extra på då också? Tänkte att system och sånt kostar väl en del?

Nopp de satt Inge bling bling på den allt va org och oskruvad . Så att vill ja ha lite bling på den kommer ja nog komma upp i samma summa om inte mer. Men jag ville ha en som va org så att ja kan fixa den själv efter mitt eget tycke :yoparty

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
Sant pruta måste du då de inte fins en DB killer. kan de va jobbigt vid besinningen dom brukar inte gilla hojar som låter lite mer :mad:
Iof så kan du nog köpa en ny DB på lelles MC i Uppsala eller någon annan återförsäljare av arrowe :tummenupp

Last edited:

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Är inte DB-killern urtagbar i en low boy?
Själv har jag dubbla arrows under sadeln på min ST3'a och på dem kan man plocka i och ur DB-killer'n efter behag.

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Steg 2: provkört en Street Triple.
Otroligt trevlig hoj, kändes som hemma direkt.
Hur uppfattar ni kvalitén på hojen? jag har bara åkt japanskt och då är man van att det bara funkar.

Funkar! Funkar! Funkar! Kör! Kör! Kör! Inga problem ännu så länge!!! :tummenupp

Men köp en R modell! Inte den vanliga! Avsevärt mer hoj för pengarna och fler möjligheter till att göra hojen mer personlig efter ditt tycke och smak och körstil! :yoparty

Ett annat plus är att det är fler om kollar in en Triumph än en risbrännare! Om nu sådant är viktigt! :tungan

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Funkar! Funkar! Funkar! Kör! Kör! Kör! Inga problem ännu så länge!!! :tummenupp

Men köp en R modell! Inte den vanliga! Avsevärt mer hoj för pengarna och fler möjligheter till att göra hojen mer personlig efter ditt tycke och smak och körstil! :yoparty

Ett annat plus är att det är fler om kollar in en Triumph än en risbrännare! Om nu sådant är viktigt! :tungan

Steg 3: Vänta tills på fredag när jag får min....och det blev en R.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
det är liksom vitsen med dB-killer att man ska ta ut och in den ;-)

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
det är liksom vitsen med dB-killer att man ska ta ut och in den ;-)

Jo men jag är tveksam till att arrow har tänkt att man ska ta ut den. Snarare så att man behöver en extra för att kunna få igenom den på en besiktning. Mätte upp min med arrow low boy, K&N filter och öppen luftburk, låg runt 106 dB, dvs inte godkänd på besiktningen och då är mitt blås ej modifierat

Nyman86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
St3r
Någon vänlig själ i stockholm som vill låna mig ett depåställ så att jag kan byta däck? Mitt ställ befinner sig på annan ort :(

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Pengarna räckte inte till då prutmånen inte var så stor. Så det fick bli en speed triple -07 istället, fick den till pangpris! Riktigt gott skick, blir nog nöjd med den här också!
ImageUploadedByTapatalk1336507259.381218.jpg

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...