Någon som använder tankväska till sin Street Triple? Jag funderar på en ganska stor väska, 15 till 20 liter, där jag kan få plats med visir, systemkamera, en tunn tröja, solglasögon, extrahandskar och annat som jag gärna har med och tillgängligt också på kortare turer. Dessutom vill jag använda den för lättare packning som räcker en helg när jag är ute och kör med något av barnen. Med passagerare fungerar ju inte Kriega US-20 eller ryggsäck.
Jag är nog nere på två kandidater tror jag. Givi har också fina väskor men jag kan inte förlika mig med utseendet på deras tankring på min vita motorcykel.
Den första är Bags Connection City. Fördelen med den är att den är lätt att plocka bort eftersom den har tankring. Nackdelen är tankringen som sitter där hela tiden. Dessutom hamnar den ganska långt bak på tanken och kan vara i vägen när man vill luta sig framåt.
Den andra är
Triumphs egen Sport Tank Bag som inte verkar finnas att köpa i Sverige, men den går i alla fall att beställa. Nackdelen med den är att den kräver remmar över tanken, men samtidigt passar den bra på motorcykeln och jag slipper tankring när jag inte använder den.
Någon som testat någon av dem på en Street Triple, eller har någon annan bra tankväska att rekommendera?