Bobbadilla67
Medlem
Hej
Tack för svar.
//Peter
Tack för svar.
//Peter
Fast nu finns det väl nån dom som säger att man inte behöver serva på auktoriserad verkstad för att garantin ska gälla?
Jag brukar förlita mig på markeringen och har inte känt att det varit nått problem ännu. Annars kan man alltid skaffa en sån här.När ni justerar kedjan, hur kollar ni att bakhjulet är rakt? Förlitar ni er endast på markeringarna? Snören? Laserverktyg?
Jag har aldrig behövt spänna kedjan själv än. Det har gjorts vid service och det har räckt.
När jag släpper styret tippar hojen ganska rejält åt höger, så jag misstänker att mitt bakhjul pekar snett. Kollade markeringarna och det är en synlig skillnad; på höger sida syns hela femte markeringen, på vänster sida syns bara halva.
När jag snurrar på bakhjulet pressar drevet bak mot vänstra sidan av kedjan, vilket också tyder på att hjulet pekar åt vänster.
Är det naivt att tro att verkstaden kollat sånt här vid service?
View attachment 419042
(Jag har haft tre garantiärenden på min 10 månader gamla hoj, varav två gjorde att den ibland inte gick att starta.)
När ni justerar kedjan, hur kollar ni att bakhjulet är rakt? Förlitar ni er endast på markeringarna? Snören? Laserverktyg?
Jag har aldrig behövt spänna kedjan själv än. Det har gjorts vid service och det har räckt.
När jag släpper styret tippar hojen ganska rejält åt höger, så jag misstänker att mitt bakhjul pekar snett. Kollade markeringarna och det är en synlig skillnad; på höger sida syns hela femte markeringen, på vänster sida syns bara halva.
När jag snurrar på bakhjulet pressar drevet bak mot vänstra sidan av kedjan, vilket också tyder på att hjulet pekar åt vänster.
Är det naivt att tro att verkstaden kollat sånt här vid service?
View attachment 419042
Det där med att dom inte startar ibland är inget nytt hos Triumph...ganska vanligt fel och dom vet inte änns riktigt vad det beror på. Har haft samma vid något tillfälle.
Vi pratar inte om något enstaka stopp i mitt fall. Först var det immobilizern som krånglade. De fick byta ut tändningslåset och en hel del elektronik. Nu senast var det tydligen glapp i startknappen. Kunde få trycka på den 50 gånger innan startmotorn gick igång.
Jag är intresserad av seat cowlen. Skickar ett PM!Någon vill ha lite prylar till 2008-2012 Street Triple R?
* Komplett original ljuddämpare, grenrör, mid-pipe och burkarna.
* Seat Cowl, färgad Matte Blazing Orange.
* Skjutsstag, kompletta med fotpinnar
Pris: ???? vad vill du ge?
Hej
Jag har lyckats slarva bort skruven som används till dB killern på Arrow pipan nån som vet dimension och typ?
Tack
//Peter
Hej! Nybliven ST R-ägare här. Har inte läst alla diskussioner i tråden så ledsen för ev. upprepning men finns det ngt att göra åt den ryckiga känslan till och från nollgas...?? I så fall vad rekommenderar ni? Annan mapning, eftermonterad power comander, annat?
Hej! Nybliven ST R-ägare här. Har inte läst alla diskussioner i tråden så ledsen för ev. upprepning men finns det ngt att göra åt den ryckiga känslan till och från nollgas...?? I så fall vad rekommenderar ni? Annan mapning, eftermonterad power comander, annat?
Arrow och ny tändkurva fixade det på vår hoj! http://www.tuneecu.com/
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |