Mc lyft från verktygsboden, fungerar kanon![]()
Funkar tyvärr inte i min garagelänga med jordgolv
Mc lyft från verktygsboden, fungerar kanon![]()
Hur knepigt var det att "avekra"? Gjorde du något med naven innan du skickade (tog ur lager etc)? Vet du än vad du landar på för totalkostnad?
Jag har noll & ingen erfarenhet av ekerfälgar men är som sagt sugen på 17" hjul fram och en lite bredare bakfälg...
Vad kör ni med för depåstöd för att hissa upp framändan med?
Hur knepigt var det att "avekra"? Gjorde du något med naven innan du skickade (tog ur lager etc)? Vet du än vad du landar på för totalkostnad?
Jag har noll & ingen erfarenhet av ekerfälgar men är som sagt sugen på 17" hjul fram och en lite bredare bakfälg...
Vad kör ni med för depåstöd för att hissa upp framändan med?
Att plocka bort navet är inte svårt. Bara att lossa alla nipplar och riva ur.
Jag har hittat ett par coola dämpare. funderar på att köpa.
Men jag tror dem låter jävlar![]()
När jag räknade på deras prisuppgifter senast så hamnade jag på lite drygt 3000 kr med frakter. Det är då för att frakta dit mitt nav och mina ekrar och att de ska frakta tillbaka det färdiga hjulet till mig. I övrigt så ska de pulverlackera mitt nav samt förse mig med en ny fälgbana 4,25", nya nipplar samt montera ihop hjulet.
Tack för svaren
3000:- för bakhjulet då antar jag, inte både fram & bak?
Återkommer med fler bilder samt pris på paketet när allt är klart, om det skulle vara nån mer som är trött på orginalbromsen.
Nu börjar det likna nåt gällande mina bromsar.
Acke ville först bygga bolt on men sen insåg han att godset blir för klent i undre örat. Han föreslog då att jag skulle köra med adapterplatta men det ville inte jag. Då gick en kille som heter Georg bananas i CAD och hittade en lösning som ISR inte har gjort tidigare som kommer funka fin fint.
Så här mina damer och herrar, ser ni bromsporr i form av ett unikt 6 kolvs ok till en Bonneville/Thruxton/Scrambler.
Detta är den sista provmonteringen. Några små jusereringar på ritningen så skulle dom fräsa nytt ok.
Sen blir det slutmontering tillsammans med en 330mm flytande skiva på dedär!
Nån som tror jag kommer få stopp på hojen i sommar?
Återkommer med fler bilder samt pris på paketet när allt är klart, om det skulle vara nån mer som är trött på orginalbromsen.
Ser riktigt bra ut så pris på grejerna är klart intressant.
Byter du till ISR pump också eller klarar originalpumpen av det oket?
Jag är också intresserad om priset är någorlunda humant.![]()
Just nu känns ISR valet riktigt bra. Gillar även att det är lokalproducerat!
Bild 1 + 2 = 9000kr
Bild 3 = 12 000kr
Bild 4 + flytande 330 skiva = TBA (men troligen ca 8000kr)
Ser kanon ut med ISR-prylarna.
Hamnar de prismässigt inte över Beringer så finns intresse.
thruxtonerich, hur känns skillnaden med Beringer 4-kolv? Lättare att modulera?
Som skrivits ovan; att kunna låsa framhjulet säger inget, det handlar bara om att nypa hårt nog. Man vill ju kunna få önskad bromskraft utan att behöva ta i så mycket att man tappar förmågan att bromsa "lagom".
Ser kanon ut med ISR-prylarna.
Som skrivits ovan; att kunna låsa framhjulet säger inget, det handlar bara om att nypa hårt nog. Man vill ju kunna få önskad bromskraft utan att behöva ta i så mycket att man tappar förmågan att bromsa "lagom".
hejsan!!! tänkte lacka om min svarta thruxton-men var kan jag få tag på dekalerna?????
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |