Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Så pass :D

Tog ut segern i förskott..
Förbannat svårt att se när den blixtrade förbi så jävla fort.
Såg först nu att den fanns med på bilderna innan när han satt i soffan :glömdet

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Ducati Sport Classic 1000...

Jag var grymt nära att tjacka en sån för en tid sen, men förnuftet besegrade ha-begäret:)

Nu sitter jag med fingret på avtryckaren för att launcha lite mer godis till trajjan.
Gude gud vad detta ska kosta... Blir nog dyraste uppgraderingen hittills. Men vafan. Pengar är ju bara pengar. Får se det som en Nyårsklänning. Återkommer när fåren är i hagen och prylarna på plats.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
1000 sport'en är grymt nice. Valde mellan den och denna, men nu i efterhand är jag glad att jag inte köpte den. Ägarkostnaderna är högre (och inköpspriset) och retrokänslan saknas lite. Dessutom känns det säkrare rent hästkraftmässigt med en thruxton. Ducceljudet är dock oslagbart.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
@ Thruxtonerich

Hade beställt DNA filter till Trajan från BR-Special Tuning, men de filter som du angav (54 mm) var slut. Enligt dem skall 57mm passa, jag känner mig tveksam. Vet du eller någon annan om de passar?
Svaret enligt nedan:

Hi Fredrik.

Thanks for your order.

We are currently out of stock of that particular size, sorry. We can substitute it with 57/120 at the same price. Dimensions are quite similar and it should clamp on to 54mm spigot OK.
PLEASE CONFIRM

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
@ Thruxtonerich

Hade beställt DNA filter till Trajan från BR-Special Tuning, men de filter som du angav (54 mm) var slut. Enligt dem skall 57mm passa, jag känner mig tveksam. Vet du eller någon annan om de passar?
Svaret enligt nedan:

Hi Fredrik.

Thanks for your order.

We are currently out of stock of that particular size, sorry. We can substitute it with 57/120 at the same price. Dimensions are quite similar and it should clamp on to 54mm spigot OK.
PLEASE CONFIRM

Jag har 57 mm till FCR.arna och testade att "förminska" hålet till 54 mm med en slangklämma och det är inga problem.
Filterna finns också med 5 graders vinkel för ännu bättre passning eftersom ramstolpen tar i och filtret blir lite snett på förgasarna. Går att få från Twinpower med 54 mm och 5 graders vinkel.
http://www.triumphtwinpower.com/dna-pod-filters---54mm.php

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
När jag tog loss bromsslangarna så noterade jag hur de satt men lyckades slarva bort lappen jag skrev på. Har tidigare av Thruxtonerich fått klart för mig att den som har helt raka banjos sitter bak.Den som sitter fram har en banjo som har en svag böj och den andra har också en svag böj men böjer åt två håll. Någon som har lätt att kolla på sin hoj vilken som sitter vid oket och vilken som sitter vid handtaget?

Normalt brukar jag köpa slangar och ta loss de gamla först när jag ska byta men nu var jag tvungen att ta loss för att kunna mäta innan jag beställde.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
När jag tog loss bromsslangarna så noterade jag hur de satt men lyckades slarva bort lappen jag skrev på. Har tidigare av Thruxtonerich fått klart för mig att den som har helt raka banjos sitter bak.Den som sitter fram har en banjo som har en svag böj och den andra har också en svag böj men böjer åt två håll. Någon som har lätt att kolla på sin hoj vilken som sitter vid oket och vilken som sitter vid handtaget?

Normalt brukar jag köpa slangar och ta loss de gamla först när jag ska byta men nu var jag tvungen att ta loss för att kunna mäta innan jag beställde.

Kollade lite snabbt och utan att kunna mäta så ser den övre ut att vara lite mer böjd och möjligtvis lite kortare. Övre böjs neråt och den nedre framåt, uppåt. Skillnaden för ögat är dock liten.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Kollade lite snabbt och utan att kunna mäta så ser den övre ut att vara lite mer böjd och möjligtvis lite kortare. Övre böjs neråt och den nedre framåt, uppåt. Skillnaden för ögat är dock liten.

Tack!
Nu tror jag att jag vet hur jag ska börja att testa i a f.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Monterat däcket

på nya fälgen och det gick som en smäck. Tog inte många minuter nu när man blivit van.:D (tredje monteringen)

Däcket ser faktiskt mycket bättre ut när det hamnar på rätt fälgstorlek. Om det sen blir något bättre att köra med vete tusan. Det var ju inga problem innan heller.

Ett problem har jag nu. När jag knackat tillbaka lagren (som gick väldigt lätt) så rör inte de inre lagerbanorna sig. Lagren kändes fina innan och jag använde en hylsa som bara rörde yttre ringen för att knacka i dem. Min egen teori är att distansen emellan sitter lite snett och kilar. Jag satte i hjulaxeln och lirkade lite och då gick det att röra på banorna om än något trögt. Jag tror/hoppas att allt rättar till sig när jag får monterat hjulet och dragit åt med rätt moment. Kommer att göra detta och ta av och kolla. Vad tror ni, någon som har en åsikt?

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Vad är det för sort lager koniska eller??? Ifall det är koniske så måste det vara ett spel på ca 4hundeadelar iallafall annars så skär lagrena ihop.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Vad är det för sort lager koniska eller??? Ifall det är koniske så måste det vara ett spel på ca 4hundeadelar iallafall annars så skär lagrena ihop.
NO, det är väl vanliga kulor. 6302 med två täckplåtar.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Nu har jag monterat av hjulen på hojen, lossat bromsskivor och drev och är igång med att få av däcken.
Fy fan säger jag bara.

Lyckats kränga av framdäcket om halvt och få ut slangen, men lyckas fan inte kränga loss det. På bakdäcket lyckas jag inte ens att "break the bead" (vad nu det heter på svenska?) vilket inte var några som helst problem med framdäcket.

:svettig

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nu har jag monterat av hjulen på hojen, lossat bromsskivor och drev och är igång med att få av däcken.
Fy fan säger jag bara.

Lyckats kränga av framdäcket om halvt och få ut slangen, men lyckas fan inte kränga loss det. På bakdäcket lyckas jag inte ens att "break the bead" (vad nu det heter på svenska?) vilket inte var några som helst problem med framdäcket.

:svettig

Hemligheten är Biltemas "bead breaker"! Sen är det svettigt i a f. Fast man lär sig lite varje gång.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hur går det med lagren var hyllsan för lång eller??

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Hemligheten är Biltemas "bead breaker"! Sen är det svettigt i a f. Fast man lär sig lite varje gång.

Jag har funderat på det, men såvida jag inte ska fortsätta kränga däck själv så känns det inte värt pengarna.

Den hjälper väl ändå inte med att kränga av däcket, dvs få över andra kanten?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...