fotpinnar från yzf R1 R6
Jag såg att BJN bytt fotpinnar, vilket blev nice, men jag ville ha runda.
Efter ett tag hittade jag denna bilden i en TRAT-tråd om andra delar som passar våra hojar.
Efter en omtolkning av en trolig felstavning kom folk fram till att det var R1/R6 fotpinnar (yzf) som killen hade. Då beställde jag två par som såg ut som de på bilden via ebay (svarta till baken och silvriga till framänden). I efterhand märkte jag att jag beställt två olika versioner. En med "mittfåra" (yzf front foot pegs) och en som var helt solid (yzf rear foot pegs) utan mittfåra.
När jag försökte installera dom idag märkte jag att det i originalpinnarna bak finns två hål. Ett för den genomgående bulten som ska hålla pinnen på plats, samt ett hål för en fjäder som ska hålla pinnen i uppfällt läge när så önskas.
Klantig som jag var så märke jag att de nya frampinnarna inte passade bak och trodde att det var onödigt att testa med de nya bakpinnarna bak eftersom de borde ha en mittfåra. Nu i efterhand har jag märkt att de bakre borde passa bak och de främre fram.
Fattar ni hur jävla ologiskt det är eller?
Tyvärr tror jag att dom nya bakpinnarna är för korta i fästet.
På bilden ser man att han har ett par frampinnar bak, alltså versionen med mittfåra. Dessa är rätt längd, men saknar alltså hålet.
Jag lyckades i alla fall koppla in mitt nya baklyse och mina nya bakblinkers efter 111 färgblinda försök, så nu kan jag äntligen släppa det. Nästa gång åker nya framskärmen och nya regskylten på.
Jag återkommer med mer info efter nästa försök.